Sista gräsklippning?

Utanför huset där vi bor har vi stora grönområden.
En åkgräsklippare kör runt runt och nu är det dags att stänga balkongdörr och fönster.
Med sitt entoniga ljud kan den göra mig tokig

Jag trodde att den sista klippning skulle vara avklarad nu men här fortsätter sommaren.
Den som vill kan packa strandkorgen och ta sig en dag vid havet.

I eftermiddag ska jag ta en promenad till Livia och Agust dagis/fritids för upphämtning
Pappan i huset ligger ute i veckan på jobb och gör man då som mamman arbetar i affär har dagis lite andra tider för hämtning.
Ett bra sätt för mig att kombinera nytta med nöje.

Än så länge fortsätter jag att flyta med och än så länge så fungerar det.
Har i och för sig haft någon plan för varje dag.
I morgon blir första dagen som jag ska låta bara vara och se hur det kommer att fungera.
Jag är riktigt nyfiken
Ni läste rätt jag är nyfiken


#1 - - Anonym:

Dagishämtning måste vara skoj, när man inte behöver stressa från jobb osv. Mina egna barnbarn låter vänta på sig.



Bra! Flyt med. Ta det lugnt. Vila när du behöver och var aktiv när du vill. Nu slipper du oron i alla fall.



Hälsa Janne!

Kram!

#2 - - Yvonne:

Vad då varmt och soligt dag efter dag?????Det har det inte varit här iaf..Jasså du känner också Dagny.Ja hon är välkänd.Lät bara dagen komma och "flyt" med!. ♥kram!

#3 - - Nilla:

Fler baravaradagar!

Om du frågar mig.

#4 - - Gunnel:

Fortfarande sommar? Här i södra Sverige känns det faktiskt som om hösten redan är kommen. Idag spöregnar det och löven har redan börjat singla mot marken. Ha det bra.

#5 - - Pernilla:

Nyfiken är bra, nu blev jag också nyfiken!

Kram

#6 - - Viola:

Bara för man slutat att arbeta (gå till ett jobb), behöver man inte ha planlagt varje dag. Det är väl lite ovant i början men det löser sig. Jag slutade inte att jobba frivilligt utan på grund av sjukdom.

Orken är inte alltid på topp men man får ta vara på de bättre dagarna. Hämta barnbarn låter trevligt också känner man sig behövd, vilket kan kännas bra.

Sköt om dig.

Kram Viola

#7 - - Cici:

Fortsätter det här go´vädret får du nog räkna med att stänga ute det där ljudet flera gånger. Jag har varit tvungen att klippa gräset två gånger inom en vecka, för det tog riktigt fart igen efter regnperioden vi hade.



Flyt på, vem vet vilka trevligheter som kan hända i morgon.

#8 - - Graphite:

Jag har nästan släpt tanken. Den flög bara igenom huvudet och den var frestande. Men jag älskar mina vänner för mycket för att skada dem sådär.

#9 - - Susanne:

Haha ja här är allt som vanligt... Önskar att det vore lite ont dock och inte mycket ont... :P Så min mamsing är snäll och hjälper mig så att jag inte får ännu mera ont... Ska shoppa något till henne sen... och detta linnet till mig... ;)



Hoppas att dagen blir bra för dig! :)

#10 - - Tant Björn:

Ja, flyt på det kan bli riktigt spännande.

Ha en bra dag!