Hjälp tomtepolisen har sett mig

På dagens inlägg fick jag en kommentar där de varnas för tomtepolisen som ger straff om man pyntar ner före tjugondaknut. Jag visste att det fanns en adventspolis som noga kollar att man inte sätter upp ljusstakarna för tidigt men det här var nytt för mig. Förstår inte att mormor inte lärde mig så viktiga regler

Nu har jag en fråga eftersom den som skrev var anonym:
Vad är straffet?
Skulle vara bra att veta för kanske jag tar upp tomtarna ur lådan där de simmar runt i gröten om straffet är allt för hårt.

Ikväll ekar det tomt hos oss.
Dottern har fått sin lägenhet nu så det är bara sambon och jag här nu.
Vi får väl ta oss några dagar med att träna på hur man gör när man är två vuxna innanför dörrarna.

För att det inte ska bli för tyst ska vi låna Livia och Agust imorgon



StarWars Agust väntar på fienden
Förhoppningsvis klarar jag mig från drabbningen och kan pyssla med Livia.

Det var längesen jag skrev något om sjukläget men idag fick jag veta att man inte ska gå den enkla vägen
Efter 2 veckors värk i fötter ben och händer kände jag att nu får det vara nog
Livet som jag bestämt mig för att leva gjorde ont.
Ringer till medicin och dom säger ring vårdcentralen
Ringer vårdcentralen och sköterskan säger : Jag pratar med doktorn
Sköterskan ringer och säger att doktorn säger att jag ska ringa medicin
Jag ringer medicin och där säger dom inget för telefontiden är slut
Ridå blev det men det är en dag imorgon också.
Kanske jag blir skickad till veterinären imorgon


#1 - - Gökboet:

Lite liv i luckan är ju kul emellanåt, men annars tycker jag faktiskt om tystnad, lugn och ro.



Typiskt att bli hänvisad till andra vårdinstanser hela tiden! Kanske hoppas dom att man ska ge upp... En patient mindre att ta hand om... Men DET gör du väl inte hoppas jag?! Ger upp alltså ;)



Ta hand om er!

#2 - - Gunilla:

Usch jobbigt det där med sjukvården...hoppas det löser sig. Finns det någon tomtepolis så struntar jag blankt idet, mina åker väck efter helgen :)

#3 - - Malin:

Sjukvården är under alla kritik, var är empatin för människor, var är engagemanget?

Hoppas du får hjälp idag, du MÅSTE få hjälp i dag.

Kram

#4 - - Birgitta:

Veterinärer är bra. De gör underverk med djur som ju inte ens kan säga vad som är fel. Så kanske de klarar saken bättre än sjukvården. Dock har jag själv bara positiva erfarenheter av sjukvården (fast även av veterinärer).



Hoppas du får ordning på eländet.



Kram

#5 - - mickis:

Möjligen till "Blå stjärnan" då såhär i "jul/nyårstid" :-D



Måndag morgon så fort teletiden startar på medicin så ringer du dit. Marsch pannkaka ;-) Det KAN ju finnas ngn annan tablett kombination eller likande som kan underlötta för dig :-)



Mysigt att få rå eom en supehjälte & hans syster imorgon.. skönt dock för er att få en vilodag idag :-)



Ha en mysig fredag!

Kram

#6 - - cathrin:

Allt för bekant att man måste vara frisk för att orka vara sjuk. Speciellt i helgtider, då förväntas folk vara friska. När det gäller nedtagning av julpynt vet jag inte vad vett och etikettreglerna säger. Jag tycker det brukar ge sig. Gott Nytt År!

#7 - - Gunnel:

Jag antar att de kör med uttröttningsmetoden. Men ge dig inte! Det borde finns sjukvårdspoliser som man kunde hota med. Kram

#8 - - Tant Grön:

Håhåjaja. Våra skämt gick om varandra en aning. Jag tog verkligen inte illa upp. Önskar dig ett fint 2012.

#9 - - Stort och smått:

Jag tycker du ska ta ner tomtarna och se vad straffet blir! ;)))

#10 - - lizaloop:

ajdå, jag som städat bort nästan allt julpynt idag, den fina lysnade snöstjärnan är kvar, men det får den vara hela vintern!



Vill passa på att önska dig ett gott nytt år nu!

#11 - - Yvonne:

Ja det finns verkligen många huskurer mot hosta och förkylningar. Just nu provar jag Netts.Vitlökssmör mellan två smörgåsar som värms i ugnen.Du... vetrinärer kan ge bra råd dom med.En god vän som är veterinär tog hand om min bränskadade hand med kompresser som man har om kospenar och handkirugen fattade inte hur skadan kunde läkas så fort och fint... Kram!

#12 - - sladdertackan:

Blir det straff på att ta bort tomtarna? Lycka till i vårdsvängen, det behövs.

Jag har en skrivare med skanner och kopiator som fungerar jättebra med pappersoriginal. Men diabilder och negativ kan den inte skanna, därför chansade dottern på att köpa en som skulle kunna, men det verkar vara mest skräp med den.

#13 - - Millan:

Halloj! Svar---fast det är just det..... vi tänker olika om då. Jag anser ju inte att man måste eller vill skada nån för att man känner avund.



Sjukvården är allt en verklig ridå ner den många gånger. Hoppas det löser sig för dig!

#14 - - Annaa M:

Det brukar vara samma personer som är adventspoliser som sedan är tomte/tjugondagknutspoliser. Det sker hela tiden förändringar i julfirandet, som jag skrivit om några gånger i min blogg. En är att pyntandet för många börjar tidigare, förmodligen under influens av den "offentliga" julen. Hur länge som helst kan vi inte ha jul omkring oss och då blir det rätt naturligt att plocka ned lite tidigare än en gammal tradition från ett diffust "förr" föreskriver. Traditonsbärarna uppfattar sig ofta som "rätt" och tar sig därför friheten att tala om hur det egentligen ska vara. Utan något annat motiv än "så har man alltid gjort". Men när man tittar bakåt så är alltid ett diffust begrepp, oftast seder i ett bondesamhälle som inte ens då det begav sig alla levde i.



Julen blir trevligare för alla om alla gör som de har lust!



Här kommer tomtarna upp allra sist, dagen innan julafton, men det är ändå de som känns dammiga först. Det som är svårast att skiljas från är alla belysningarna. Men samtidigt är ju det naturliga ljuset på väg!