Ibland kan under hända

Bland alla dom 700 som ramlat mellan stolarna är jag nästan uppe på sitsen.
Mitt fantastiska fackförbund ordnade allt på några timmar.

Det allra bästa är att nu är jag inte ensam.
Det är inte jag som ringer telefonsamtalen och slåss.
Någon annan ska jag göra det åt mig.
En stor tyngt har fallit från mitt hjärta och min arbetsgivare får ta sitt ansvar vare sig dom vill eller inte.

Har nyss provat att äta en smörgås och hoppas allt vad jag kan att den stannar där den ska.
En liten frukost i morgon bitti och sen ett beslut om det blir stugan eller stan
Vill fortfarande inte lära känna mulltoan med fel förutsättningar



I kväll har gungbrädan planat ut och jag kurrar som en katt
#1 - - Skatan:

Va´ bra. Man skall inte behöva kämpa ensam ... Själv hade jag stor hjälp av mitt fackförbund vid en personaltvist på åttiotalet. Jag var helt knäckt innan de "kom in" och redde upp saken.



Hoppas nu du blir friskare också så du kan njuta av vår fina sommar.



Kramar!

#2 - - Malin:

Underbart! Du SKA kurra som en katt och du ska se, nu vänder det och åtminstone EN oro, en stor en, lyft ifrån dina axlar!

Kram

#3 - - 4U2:

När facket utför sina uppdrag är det värt avgiften till de, tyvärr tillhör jag sämsta! Och ja, jag har varit facklig representant, mist jobbet då pga av det och vad gjorde mitt fack? Just det, inget!

Ha en bra dag.

#4 - - Cici:

Nu känns även min dag roligare!

#5 - - Stattinskan:

Förstår att det är en lättnad. I mitt arbete som Personligt ombud var jag också den "företrädande" länken och det gav mina klienter ett en andningspaus :-)

Gomorron

#6 - - Gunnel:

Vad glad jag blir av att läsa ditt inlägg. Njut nu så mycket du kan.

#7 - - Birgitta:

Mån åh så skönt. Då kanske du kan börja njuta av sommaren och inte känna den hemska oron du känt.



Kram!!!

#8 - - Musse Gruen:

Nu ska jag pröva att skriva bara en gång. Ja, men se där! Kunde bli lite uppgång ja. Efter regn kommer solsken, efter skov kommer bättring.

#9 - - Annaa M:

Skönt att höra att facket fortfarande har några möjligheter att påverka!