Tack lov för facket

Det finns gånger under livet när man funderat över varför det ska vara nödvändigt att betala fackavgifter.
I dag förstår jag varför jag gjort det trots att många gick ur när avgiften höjdes och sjukpenningen inte var densamma som lönen.

I torsdags ringde jag facket för att be om hjälp med att få ordning på den snurriga situationen jag befinner mig i.
Jag ligger forfarande mellan stolarna och krälar.
I dag fick jag ett samtal från en man som ville hjälpa mig.
Dom är det ont om när man hamnar i en situation som den här
Han tar nu tag i mina frågor och ser på saken ur ett opartiskt perspektiv.
Vilka rättigheter har jag?

Ska bli skönt att någon benar ut det.
Känns inte som jag, som i vanliga fall alltid fajtas, ska fixa det nu.



Jag tog ett beslut i morse om att inte åka med till stugan idag.
Jag packade ner det jag ska ha med mig och skickade iväg sambon och hans dotter så att de kan installera sig.

Lite uträknat var det.
Dom fixar även med mina grejor och handlar och pyntar upp.
I morgon tar jag bussen upp mitt på dagen om allt fungerar för mig.

Det är inte ofta mina sjukdomar sätter sig i magen men det gör dom nu
Känns som om vattentoaletten är bättre än mulltoan ute i skogen.
Förhoppningsvis går jag imorgon över ängen ner till sjön för att ta ett dopp




#1 - - Gunnel:

Vad bra att det finns någon som ställer upp. Hoppas det blir ett positivt resultat nu.

#2 - - Susanne:

Jag har jue jobbat i butik så jag vet hur många som försvinner... Men kundvagnarna är ännu roligare att ta med sig hem... Kostar jue 1000 spänn styck oxå dessa... :O En gång fick jag hämta en i en blombutik och dom borde väl veta i alla fall tycker man... ;) Ha en toppenkväll i solen!



Skönt att han hjälper till och förhoppningsvis får rätsida på det hela... Och håller med dig om toalett där! :)

#3 - - Anonym:

Hej Lisbeth.

Men hur är det fatt egentligen är du sjuk, så tråkigt att höra och så är du deprimerad, ännu värre.

Önskar dig att du ska få frid och ro, och kunna se naturen och vara i den så känns det bättre.

Många kramar till dig vännen.

Zara

#4 - - Birgitta:

Du behöver koppla av. Inte tänka på nåt alls. Tänker på min syster och hennes dotter som tar häst och vagn genom värmland imorgon och en vecka framåt. Hovklapper och lugn. Men mycket pyssel med hästen. Just den biten hade fått mig att backa. Jag vill bara få vara. Precis som du tror jag.



Sköt om dig nu, och försök koppla av och njut....



Kram

#5 - - Yvonne:

Skönt att du har fått tag på någon som kan hjälpa dej..Smart uträknat det där med att skicka sambon i förväg! Det finns så många fina ungdomar! Jag blev så glad att Ellinnor ställde upp frivilligt! Tack för krya på dej hälsning! ♥kram!

#6 - - madlar:

Gick ur facket när jag blev sjuk. Kontaktade dem då jag blev tvungen att gå ner i tid o undrade om facket kunde bistå inkomstbortfallet. Fick besked om att det tyvärr inte gick eftersom jag inte jobbade heltid. Om jag gjort det kunde jag ha fått ersättning. Dagen efter begärde jag utträde ur förbundet. Sjukdom skiter i vilken sysselsättningsgrad man har...till skillnad mot facket.

#7 - - Cici:

Så bra att någon tar tag i dina problem. Hoppas att det är en kunnig och driftig person som vet hur en slipsten ska dras.