Sping spring

Nu är det dags att snöra på sig löparskorna och springa till banken
Idag går 50-öring i graven




När banken stänger idag är myntet bara metallskrot
Tycker ändå att den får vara nöjd,.
Den nådde den aktiningsvärda åldern av 154 år.

Appropå mynt är det feta plånböcker i England och då menar jag inte att man är rik.
Snacka om att ha kvar många valörer.
Är du intresserad av att veta på ett ungefär vad dom är värda.
Ett pund är ca: 11:-



Sedlar finns som 5, 10, 20 och 50 pund
Mynt: 1 och 2 pund
Mindre mynt finns som 1, 2, 5, 10, 20, 50 pence likadant som våra ören

Blir superstressad när jag ska betala och försöker krafsa fram mynten medans kön växer
Brukar sluta med att jag tar ur dom ur plånboken och lägger dom i Catlins sparbössa.

Ett gott råd: Ska du till England måste du vara fingerfärdig eller använda plastkort.

#1 - - Birgitta:

Jag veeet! Alla utländska mynt är jättejobbiga. Man får verkligen tänka för varje mynt man betalar med. Precis som dina mynt, hamnar mina i plånboken. För att sällan användas mer.

#2 - - Susanne:

Jag tror att du får smyga omkring på godisavdelningen istället... :D Fast vem vet dom samexponerar dom säkert för att få så många sålda som möjligt... Ett eget ställ vid ingången så man får blunda när man går in... eller springa förbi fort... ;)



Använder kreditkort jämt jag så vet snart inte hur riktiga pengar ser ut... :)

#3 - - kaffehörnan:

Vad tiden gick fort, då när dom sa att dom skulle slopa dessa mynt