Made in Sundsvall

Efter en del sågande, filande och målande så är dom nu klar.
Det blev två varianter och jag är jättestolt över mig själv.
Förvisso konsulterade jag slöjdlärar sambon som på ett pedagogiskt sätt fick mig att inte ge upp när stickorna fastnade i fingrarna
Med hjälp av lingonris, en sönderplockad julstjärna och lite band blev det precis som jag ville



I mitt andra alster flyttade det in en snögubbe och två små glasljusstakar



I år har pysslandet ingen hejd.
Kan det vara så att jag måste ta igen de förlorade åren?
Lite enris och ett band fick glasvasen att blomma ut till en fin julprydnad



Kolla flaskan. Någon har varit där och provsmakat men lämnat halva kvar

I går väntade jag inte förgäves på Berit.
Hon svepte in över staden men vände lika fort.
För er i södra delarna har jag förstått att hon inte var lika välkommen.
Här lämnade hon kvar precis det jag väntade på: SNÖ



Jag ska väl för rättvisans skull berätta att som vanligt är det sambon som håller i kameran och jag bestämmer vad som ska fotas
Mycket rättvis arbetsfördelning



#1 - - Ama de casa:

Gud vad FINT det blev - förstår att du är stolt!

Duktigt jobbat :-)

#2 - - Skatan:

Åh vad du kan... Jättefina julprydnader. Själv bakade jag lite pepparkakor och kände mig väldigt duktig och "julig".



Det ser onekligen fint ut på bild ... snön menar jag. Men jag vill helst bara ha den där. På bild alltså.



Jag hoppas på en grön skön jul :-)



Kram!

#3 - - Martina Jonsson:

Jättefina saker.

#4 - - Anonym:

Så fina ljusstakar du gjort .. Duktiga du ! Visst mår man bra av att vara kreativ .. I dag så har jag ägnat dagen åt att putsa fönster igen .. Jisses som de såg ut efter stormen igår .. Suck ! Trodde gården skulle blåsa ivåg .. Fick plocka upp alla lyktor mm .. Som var utspridda över gården här .. Sedan har jag fixat några stolar .. Snart ska du få se dom .. Ha en bra dag !! Drick inte upp all glöggen bara innan jul .. Kram Jeanette. Kallebodalantliv

#5 - - Yvonne:

Bra jobbat med ljusstakarna.Bra jobbat av sambon med foton...Japp det är lyx att få sätta sig ner vid dukat bord och slippa disken... Kram!

#6 - - Ingrid:

Så fina de blev dina ljusstakar!



Snön ser väldigt vacker ut på ditt foto, men jag är glad att vi ännu sluppit undan. Förra vinter var det fullt av snö och ett väldigt jobb med snöskottning vid den här tiden.



Kram

#7 - - Birgitta:

Men så otroligt duktig du är! Vad vackra de blev. Önskar jag inte hade tummen mitt i handen. Allt jag gör blir fel, så jag har slutat med sånt.



Jag tycker det är orättvist att ni får snö men inte vi. Mina barndoms vintrar i Sundsvall (Alnön) var full med snö och vi åkte skidor i backen under Alnöbron. Helt underbart. Stormen igår gick inte av för hackor. Var lite orolig för fönstren ett tag. Men det mojnade framåt midnatt. Tack och lov. Nu vill jag ha SNÖÖÖÖÖÖ!



Kram

#8 - - Gunilla:

Va pysslig du är ! jag dekorerade lite utanför porten på särbons gård i går... en korg på väggen som jag fyllde med enris, grön o vit mossa, några lingonkvistar och röda nypon som jag hittade !! blev fint, och gratis :)

#9 - - Gunnel:

Vad du har hunnit med mycket, och så fina ljusstakarna blev. Har du fler projekt på gång? Kram

#10 - - Britt:

Jag önskar jag hade tålamod att tillverka egna julprydnader. Just för att de blir personliga. Du verkar ha anlag för det där. Mycket fin adventsstake och ljusstaken med snögubben är ursöt.

#11 - - Birgitta:

Hej!

När jag kikade på fotot med husen en gång till, så ser jag att de husen är på pricken lika det hus jag bor i! Men nån snö ser jag inte utanför så det kan inte vara taget här hos mig ;-)

#12 - - Stattinskan:

Åh, vad "adventik" den blev :-) Önskar jag vore lika pysslig :-)

Gomorron

#13 - - Malin:

Å, snö, vad underbart! Jag får nog flytta upp till er! Dina adventsljusstakar blev kanonfina, klart du ska vara stolt över dig själv! Jag tyckte nog den andra var den sötaste, DEN gillade jag skarpt!

Julpynta på du, njuta till 100%, det är du värd!

Kram

#14 - - Darkangel och fröken Jokkmokk:

Snyggt! Bra jobbat!

#15 - - Annaa M:

Så där ful är min förort också i snö, men riktigt fin utan.

Jag är så glad att jag kommit över allt pysseltvång. Var några år när Panduropåsarna trängde sig in. Men sedan byggde jag upp barrikader mot dem. Stuva ned en belysning i en glasbytta, det är mitt maximala julpyssel det!

#16 - - Annaa M:

Så där ful är min förort också i snö, men riktigt fin utan.

Jag är så glad att jag kommit över allt pysseltvång. Var några år när Panduropåsarna trängde sig in. Men sedan byggde jag upp barrikader mot dem. Stuva ned en belysning i en glasbytta, det är mitt maximala julpyssel det!