Sömnlös i Sundsvall

Vad gör man när man vaknar klockan 3 och inte kan somna om?

En kopp kaffe en cigarett (fy mig) och datorn påslagen
Nästa vecka ska vi träffa ägarna av stugan vi lånade i sommar.
Dom har bestämt sig för att sälja och självklart är vi intresserade.

Sommaren som gick var en dröm.
Jag kom till ro trots många människor runt mig
Jag älskar det stället det är mitt paradis.
Jag vet inte varför jag förälskat mig men jag vet att stugan är en av mina livlinor.
Som ni vet har man tre eller fyra i postkodmiljonären.
Där handlar det om pengar här handlar det om liv

Vi vet så mycket som att dom har redan fått en intresserad som ryktesvägen fått veta att försäljning är på gång.
Det jag oroar mig för är priset.
Mäklare har varit där och tittat och har enligt mig satt värdet för högt.
Eftersom vi ska vinterbona så har det stor betydelse.
Visst kan tyckas att det är väl bara att köra men för en gång skull ser jag längre än näsan.

Lägger man ner en större summa vill man ju i alla fall ha tillbaks pengarna om man av något skäl inte skulle kunna bo kvar.



Den här får man på köpet.
När jag kom dit första gången så fick jag för mig att det var ett utedass i ordet rätta bemärkelse.
Kan du gissa vad det är?

I den här ska man slänga sumpen från kaffet. Finurligt eller hur?
Nu ska jag stänga datorn och försöka komma till ro
Det var skönt att skriva av sig lite tankar

#1 - - Pernilla:

Hoppas du kom till ro trots kaffe & cigg, du fick kanske det just därför.

Verkar som stugan är bra för dig, så hoppas priset blir bättre.

Skön grej hi hi

#2 - - Gunnel:

Vilket charmigt "utedass". Hoppas det blir ni som får köpa stugan eftersom du gillar den så mycket. Trevlig fredag.

#3 - - Malin:

Hoppas, hoppas, HOPPAS!! Å, vad jag vill att den stugan ska bli er! Det känns liksom meningen.

Vad är det? En brunn?

Kram

#4 - - Musse Gruen:

Hej! Slänger man sumpen i stubben eller?