Jag vann

Jag hör inte till de som ofta har tur i lotterier.
Gissa om jag blev glad nu då jag vann.

Jag vann boken Dubbelexponering av författaren Suzanna Dillber
Det var hos Sladdertackans bokhörna jag hade turen
Jag ska spara den tills det riktiga bad och sommarlivet kommer igång

Jag är lite orolig nu.
I går kväll läste jag i Sundsvalls tidning och i morse på nyheterna hörde jag att det är stora saker på gång i Skåne.
Hur i hela fridens dagar ska ni klara er utan vallhumlornas drottningar. Nu ska 100 stycken flytta till England.
Egentligen så är det inget att skämta om det har jag förstått men jag tyckte att det lät så roligt när det presenterades.

I dag får det bli en mellandag då jag gör ingenting.
Känns som om det behövs
Jag har sagt ifrån mig yngste sonens flytt för vet ni han har en pappa som kan hjälpa till
Tyvärr har jag en förmåga att vilja vara med överallt men idag ska jag hålla mig undan
I ärlighetens namn mest för sonens skull.
Känner jag mig rätt så är jag med och försöker bestämma vart soffan ska stå.
Det är inte bara jag som känner mig.
Han drog en suck som jag nog hörde och jag anar att den var av lättnad.

Sist men inte minst så var det pubbesöket som skulle avrapporteras.
Ett uttryck säger att man ska inte ta sig vatten över huvudet.
I det fallet var det öl som var påtänkt.
Gissa vem som åt middag och stupade i säng innan hon kom iväg.
Just det. Sanitetsteknikern var helt slut och hamnade i sängen i stället för i baren.
#1 - - Gunilla:

#2 - - gunilla:

Grattis, va roligt ! alltid kul med vinster, jag vinner heller inte så ofta !

#3 - - Aurora:

det är väl underbart att ligga i en solstol med en bra bok.

#4 - - Ingabritt:

Göra ingenting, det har jag också gjort idag och jag blev inte färdig så jag fortsätter i morgon. Neverending story.

Njut av vilan och kram

#5 - - Annelie L.:

Grattis till vinsten. Jag tillhör inte heller den skaran som brukar vinna något. Jag brukar alltid säga att jag har tur i kärlek istället och det är verkligen inte dumt det heller.

Ha det så gott vännen :0)

Kram Annelie

#6 - - Inger Maryissa:

Tack snälla du för din kommentar hos mig

Grattis till boken du vann kan tänka mig att du blev glad

jag brukar sällan också ha tur i lotterier, så om man någon gång vinner något så är det kul



Hörde också om detta om Vallhumlorna...och tycker också det låter lite roligt :-)

och i denna resa humlorna inte behöver flyga själva...utan antagligen får flyga flygplan :-D

kramar och ha en fin fortsatt helg

#7 - - Malin:

Haha, du är underbar du! Skönt för både dig och sonen att du höll dig undan och himla typiskt att somna innan det roliga börjar, mig i ett nötskal nu för tiden tror jag, somnar i soffan VARJE helg....

Grattis till vinsten förresten!

Kram

#8 - - Ama de casa:

Men baren finns ju kvar - kanske ikväll? ;-)

#9 - - Katrine:

Grattis till vinsten, jag har också flyttstädat i dagarna två/ Mikael har ju flyttat till Uppsala nu, det känns ganska tungt just nu! Sedan hade vi Liam och Lilly från 6.30-17 sedan till Holmsund och hade Måns (Nicke och Helena på 30 års fest). Känner idag att när jag är på jobbet att det ska bli skönt med en dags ledigt i morgon! Ha en trevlig valborg! Kram Syrran

#10 - - carina:

Stort grattis till vinsten!

Jag tillhör dom som sällan å aldrig vinner.

Önskar dig en underbar Valborg :)

Kramen på dig♥

#11 - - Birgitta:

Grattis till vinsten! Minsta vinst är urkul. Spelar inte roll vad det är.



Vad bra att du drog dig ur flytten! Sånt är ganska stressande och jag kan tänka mig att du faktiskt inte mår bättre av sånt. Nu får vi hoppas att fadern steppar in och ställer upp!



Jag brukar inte somna innan festen. Jag brukar somna UNDER festen. I ett litet soffhörn nånstans. Eller om jag har tur: på vägen hem :-).



Sköt nu om dig och ha en härlig valborgsmässoafton (som du inte somnar ifrån).-



Kram!

#12 - - Gunnel:

Jag läste med om humlorna, men idag stod det nåt helt annat. Troligtvis har det gjorts en höna av en fjäder, som vanligt. Tur ändå att humlorna får åka flygplan, för de ska ju egentligen inte kunna flyga. Ha en skön Valborg

#13 - - Soldansare:

Bra att du tog dig en egen dag, en dag utan att göra någonting. Sådana dagar måste man ha för att orka. Man kan inte alltid hjälpa till över allt.