Fy för Mexico

Det blev spel med bingolotter i går kväll
Rätt kul faktiskt.
Vi konstaterade att mellan 19.00-20.00 på söndagar brukar vi inte göra så mycket.
Snacka om att jag fick hjärtat i halsgropen vid ett av spelen
När 7 siffror var dragna hade sambon en siffra kvar till att vinna en resa för två till Mexico
Innan spelet drog igång hade jag sagt att om det finns en sak jag inte vill så är det att resa till Mexico
Jag blev glad när han inte lyckades få in den.

När jag köpte lotterna insåg jag att penningvärdet förändrats.
Sist jag köpte en så kostade den 25 kronor nu hade priset dubblats.
Som ni förstår så vann jag inget eftersom jag skriver idag.
Fast jag ska till Rom i alla fall men inte just nu.

Idag har jag mot alla odds fortsatt mitt nya hälsosamma liv
Mitt på dagen pinnade jag iväg till träningslokalen vi har i huset.
Jag hade gåbandet i sikte.
Det är fler och fler i huset som tränar så idag var det upptaget
Det blev till att kliva upp på cykeln.
Jag hade preparerat MP3 spelaren med ljudboken och tänkte lyssna medans jag tränade.
När plopparna satt i öronen hörde jag inte ett skvatt.
Gåbandet som grannen använde lät som en skördetröska.

På vägen hem från lokalen kan man välja att gå inomhus men då måste man ta en extra tur med en av hissarna.
Jag valde att gå utomhus de ynka meter som är gångsträckan
Innan jag nått min trappuppgång träffade jag en av grannarna och stannade till för att ta några ord.
Varm som jag var blev det inget långt samtal
När jag skulle lyfta fötterna och gå föll jag pladask.
Skosulorna hade förvandlats till sugproppar.


Mina grannar är van att jag snubblar runt så hon var nog mest orolig att jag gjort illa mig
Dock kunde hon inte låta bli att säga att jag sett rolig ut när kroppen rörde sig men fötterna satt fast

I morse när jag vaknade var det -14 grader.
När jag surfar runt i era bloggar så snackas det om vårtecken och vilka fina blommor jag sett.
Här har dom inte en chans. Om dom tar sig upp ur snötäcket så fryser dom ihjäl.




Räknas det här som vårtecken? eller?


#1 - - Yvonne:

Asg Nu har jag suttit en lång stund och bara skattat högt för mej själv,du berättar så fantastiskt..Jag kan se dej stå där fastfrusen med fötterna vaggande som en annan fura.Nej det räknas inte som vårtecken ...Sonen är duktig med det mesta.Men det tar nog någon vecka till innan köket är färdigt.!!Kram!

#2 - - Cici:

Det är absolut ett vårtecken. Vi brukar gå efter staketstolparna, syns dom då är det vår på gång.



Hoppas att du inte gjorde dig illa då du föll. Kanske lugnast att ta hissen nästa gång. Ba gjort att du håller igång i alla fall.

#3 - - Mita:

Herregud,frös skorna fast,livsfarligt ju,haha...förlåt,man ska inte skratta,och tur att du inte slog dig fördärvad,

I brist på bröd så kan ju trädgrenarna få vara vårtecken..L...

Kram vännen,du lyser verkligen upp dagen,ja eller kvällen kanske man ska säga...

#4 - - Envingad:

Men satt du fastnaglad..haha..herregud vilken syn..men en himla tur att du ej gjorde dig illa ändå.

Jag hade nog föredragit att få slantar i stället för resor..men jag är dålig att resa utomlands över hvuud taget. :)

Här har vi +2 grader idag..ingen blomma i sikte här heller :)

Ha en fin dag

Kram

#5 - - Ama de casa:

Mexico är ett fantastiskt land, men i nuläget skulle inte jag heller vilja åka dit...

#6 - - Malin:

Jo, jag hade gärna åkt till Mexiko, men kanske inte nu...

Härligt att du kommit igång och träna, måste kännas otroligt skönt!

Kram

#7 - - Pernilla:

Oj, har priset stigit så...

...håller mig ifrån det så långt det går hi hi

Vad läskigt att du satt fast, tur det gick ok <3

:)

#8 - - mickis:

tack för receptet :-)



vad hurtig du har blivit :-)

BRA!



undrar hur det gick till när skorna förvandlats till sugproppar... hoppas du inte slog dig...



ha en fin dag!

kram

#9 - - Gizmo:

Matte säger att Mexico kanske inte är hennes dröm mål heller men hon hade åkt om hon vunnit.. Men hon har nog inte helt fattat det där.. Man måste ju SPELA för att vinna.. Knäpp matte....

Dessutom hade hon behövt sugproppar under fötterna inatt. Kladuns lät det och där låg hon helt stilla på en isfläck som var gömd under snön.. Lite mörbultad men inget brutet tack o lov..

Ha det gott hälsar vi... Kram

#10 - - Gizmo:

Så kul att du gillade kyrkan. JO den ÄR faktiskt rosa och vit. Tror du skulle tycka om den även inuti.. Hela kyrkan är täckt med målningar från 1600talet tror jag det var.. Otroligt vackert..

Har ni vägarna förbi när det är vägkyrka så hör av dig så kan vi ses.. En fin utflykt iaf..

Kram på dig

Ps. Sune katten ser fetare ut än han är där han ligger. Förrut var han jätte stor men nu är det mer skinn än fett som flyter ut..haha..

Han är dessutom lite förståndshandikappad på riktigt. Han fick nog för lite syre vid födseln tror vi. Han är väldigt beroende av sin syster så vi tog med oss honom också när vi skulle hämta syrran...

#11 - - Birgitta:

Men oj! Mins 14 grader? Åh. Stackare. Ser nu på min termometer att vi har 12 plusgrader!!! Och faktiskt tror jag inte att jag skall ut och ta mig en liten promenad.



Jo du, igår blev det både vårblommor och stekt strömming. I förrgår också. Men idag blir det gräddstuvade makaroner och bacon. Också en favvorätt.



Hoppas du inte gjorde dig illa när du trillade. Såg det framför mig. Fötterna står stilla och kroppen går. Kunde inte låta bli att le för mig själv. Förlåt.



Kram

#12 - - cathrin:

Ja, så är det när man bor i obygden (jag har själv bott där). Men ändå såg jag på kartan att det skulle bli varmare i hela landet. Så vårtecknen ska väl komma till dig med. Om jag någon gång tittar på Bingolotto (utan lott) så är det ofta som jag sitter och gottar mig åt att jag slipper vinna saker - crazy.

#13 - - Gunilla:

ja då, gick du på öronen, inte skoj !!



vi har gåband hemma, så det blir 30 min framför nått bra tv program, går lätt då !

#14 - - Yvonne:

Jo språk ger makt,och språket förändras hela tiden.Men smsspråket som förkortar ser konstigt ut.Och jag tycker att det är viktigt att träffas och prata och kramas.Ha en bra kväll! Kram!

#15 - - Millan:

Ha, ha,,,ett säkert vårtecken absolut. Vilken tur att du inte slog dig!



ang bloggen o kommenterandet så förstår jag inte varför det inte funkar...jag skriver på min gamla blogg också ett tag till

#16 - - Gunnel:

Det är absolut ett vårtecken! Det sticker ju upp ur snön. Kram