Att orka mer än man tror

I dagarna har jag fått reda på att jag har ett psyke som en elitsoldat men min personlighet liknar en silkestråd.
Varje dag går jag en strid med dagen som jag vill vinna.
Det första jag gör på morgonen är att längta tills det blir kväll för då kan jag lägga mig att sova.
Jag kliver upp och lever dagen i ett vacum där tråden brister i ett i ett.
Ändå kommer en ny dag och jag börjar om igen
Jag längtar till den dagen kommer när jag återigen kan le och känna någon form av äkta glädje.
Jag vet att den kommer en dag. Det jag inte vet är vilken dag som den återvänder.
 
När man är mitt i chocken gäller det bara att försöka se till att det inte brister för många gånger.
Jag har gått ner några kilo men de kan jag äta ikapp snabbt bara matlusten kommer tillbaks.
I dag kände jag hunger men när hamburgaren låg där och glodde på mig fick jag inte ner så många tuggor.
 
Någon frågade mig om jag kom iväg till England?
Ja det gjorde jag för det fanns inget val
Jag skulle ju hämta upp mitt barnbarn som skulle hit och fira sommarlov med sin mamma.
Den tredje dagen där hade jag kunnat gjort vad som helst för att slippa åka tillbaks.
Ni som jag vet att man kan inte fly från obehagligheter.
Man måste igenom dem och man kommer starkare ur dem
 
Som ni hör så är jag trots allt på gång framåt.
Tid det tar tid men jag ger mig inte
Sköt om er
 
 
 
#1 - - Med Lenas egna ord:

OM någon så kan jag NU förstå din möda. Trodde ite att värre skulle komma, men det gjorde det. Inte för mig själv men för en nära anhörig. Tyvärr är jag "Portad". Mer sen när jag kan/får skriva.

En del säger att man får inte mer än vad man orkar, jag börjar tvivla.

Styrkekramen/Lena

#2 - - Cici:

Trots allt du nu går igenom är det skönt att höra av dig. Jag har ju ingen aning om vad som hänt men jag hoppas att det är något som går att reparera så att du åter kan njuta av att vakna på morgonen.
Tänker på dig!

#3 - - Gunnel:

Jag blir så glad varje gång det kommer ett inlägg från dig. Hoppas du känner dig lite bättre för varje dag som går. Kram

#4 - - envingad:

så skönt att se att du skriver vännen! Jag vet ju inte heller om vad som har hänt men jag hoppas du får styrkan att komma igen helt och fullt. Stor kram till dig ♥

#5 - - Birgitta:

Fy så jobbigt du har det. Önskar jag kunde göra något för dig. Jag kommer tyvärr inte in i Virvelvind, för jag får felmeddelande. Har du ändrat lösenordet?

Hoppas i alla fall att saker och ting reder upp sig. Det brukar det göra, även om det tar tid och det är tungt.

Håller nu tummarna för att du reser dig upp och mår bättre.

Kram!

#6 - - ansepanse:

vad har hänt? jag har varit på semester så jag har inte läst i några bloggar alls, hoppas att du snart känner glädje igen <3
bamse- och styrkekramar <3 <3

#7 - - Gizmo:

Sköra trådar är inte roligt alls, säger matte som själv har ett nystan med tråd av den kvaliten. På något vis brukar den till slut bli lite mer hållbar.
Skickar styrke kramar från matte och uppmuntrande nospussar från mig.
/Gizmo

#8 - - Gizmo:

Sköra trådar är inte roligt alls, säger matte som själv har ett nystan med tråd av den kvaliten. På något vis brukar den till slut bli lite mer hållbar.
Skickar styrke kramar från matte och uppmuntrande nospussar från mig.
/Gizmo

#9 - - Annika:

Har saknat dig. Förstår att du har gått igenom nåt fruktansvärt eller fortfarande gör det. En stor kram på dig.

#10 - - Gunilla:

Har inte varit så mycket på bloggar senaste veckan, skickar en varm kram och hoppas du snart mår bättre !

#11 - - mariellejohnsson:

Massa kramar, driljoner stycken!
Jag ska svara på ditt mail också, men ville in här och skicka kramar också först.
Du kommer igen. Självklart! För att du är du!

#12 - - Soldansare:

Jag har ju förstått tidigare att du är en tuffing. Du klarar det.

#13 - - Mammahäxan:

Vet inte vad som hänt. Bara att det är sjuukt jobbigt. Men det jag förstått är att du klarat massor med motgångar tidigare i livet. Och du klarar detta också, tror jag. Eftersom det finns sådan kraft i dina ord, så finns det nog kraft i dig själv. Men jag skickar starka kramar och lite av min överskottsenergi.

#14 - - ♥ Carina ♥:

En dag i taget vännen...
Sköt om dig!
Kram

#15 - - mickis:

jag är orolig för dig ♥

♥ stor kram ♥