Stadstur

I dag kunde jag inte välja utan fick lov att ta mig en tur ner till staden
I morgon fyller Agust 4 år och han och Livia ska vara lediga från dagis/fritids och fira den hos oss.
När man fyller 4 år kan man inte var utan paket så det blev några inköp idag
Dagen ska firas delvis på Norra berget ( ett friluftsområde nära centrum)
Hela veckan är det aktiviteter där.
I morgon har vi bokat biljetter till en förställning där med clownen Daff-Daff.
 
Tänk om man haft några hundralappar som man inte visste vad man skulle göra av.
Hela staden var upplyst av oranga skyltar där det stod SALE
 
 
Min mormor som jag växte upp hos sa alltid att nu rallar de eller så använde hon ordet realisation
Jag själv har alltid sagt REA men nu är det SALE som gäller
 
Hur som helst så reagerade både jag och dottern som gjorde mig sällskap över vilka fynd man kunde göra.
Hyllor och stänger efter varandra med kläder i alla storlekar
Många gånger är det svårt att hitta sin storlek på rea
Det brukar finnas pyttesmå eller jättestora kvar.
Inte nu, alla storlekar fanns att välja på.
Vad kan det här bero på?
Kan det vara den kalla sommaren som ställt till så att handlarna ligger på allt för stora lager.
Vi konstaterade att priserna var lägre än i lågprisvaruhusen i England och det vill inte säga lite.
 
I dag är jag "änka" sambon har åkt och fiskat
De som tror att jag ska få fisk till middag imorgon ska jag göra besvikna.
I dag fiskar han för fiskandets skull.
Det är storgäddan han trånar efter.
Jag äter all fisk men gädda vägrar jag stoppa i munnen
 
Dags att avsluta och brygga lite kaffe.
Dottern som jag skildes ifrån för en timme sedan blev tydligen mamma sugen igen
 
 
#1 - - ♥ Carina ♥:

Klart att det ska firas då man fyller 4. Det är ju stort. Nästan en hand full :)
Hoppas att solen är med er i morgon, det blir ju så mycket trevligare då. Det regnar här för tillfället och det behövs verkligen. Men i morgon vill jag ha sol och värme, tack!
Kram

#2 - - Annika:

Nä fy för Gädda. Då jag växte upp fick vi ofta Gädda och tyckte att det var rätt ok. Men sen har jag hört så många historier om vad man har hittat i Gäddorna, så nu NIX.

#3 - - Yvonne:

Man kan ju undra vad det var för fel på ordet rea??Här kostade dom 25:-/litern och då får man kartongen överfull.. Kram!

#4 - - Annika:

Visst ska man ha många paket när man fyller 4 år. Och jag önskar också att jag hade lite pengar till övers. Man kan verkligen göra fynd nu. Kram

#5 - - Annika:

Visst ska man ha många paket när man fyller 4 år. Och jag önskar också att jag hade lite pengar till övers. Man kan verkligen göra fynd nu. Kram

#6 - - Gunnel:

Födelsedagar är viktiga fram till en viss ålder. Den har jag passerat med råge. Så bra att det ordnade sig med Englandsresan. Du kan ju knappast som jag promenera till dottern...det får bli simning då. Kram

#7 - - Mita:

Rean har jag alltid svårt att fynda på,tycker ofta det är mest skräp,och för stora eller för små storlekar,usch vad gnällig jag lät nu,haha....
Det är desto roligare att köpa present till barnbarnen. Mina två töser blir tre och fem år i sommar..
Ha det gott vännen**

#8 - - Katrine:

Hoppas du får en härlig dag med barnen, själv ska jag på 1 års och 31 års kalas på söndag hos Nickes!
Jag arbetar sista dagen idag, sedan är det ledigt t o m 8/8 - EN STOR KRAM TILL DIG ÄLSKADE SYSTER

#9 - - carina:

Jag brukar alltid ha så svårt att hitta någonting på rean??? men en och annan sak brukar det nog bli :)
Kramen♥ha en fin dag

#10 - - Ama de casa:

Om man ska vara petig så äter du inte ALL fisk när du inte äter gädda. Men jag är inte så petig, så jag säger inget. ;-)

#11 - - Gunilla:

Många paket måste det vara på fyraårsdagar !!

#12 - - Inger Maryissa:

Jag tycker det är jobbigt med reor, och ja, att hitta storlekar då är svårt och allt hänger huller om buller
Fast förr när jag var yngre och smalare....så kunde jag lättare hitta plagg...och brukade göra fynd
men nu är det lite svårare
kram

#13 - - mariellejohnsson:

Gädda kan vara skitgott! Min gubbe gör det ibland här och det blir riktigt gott. Tyvärr har jag nånslags benfobi så jag äter helst fiskpinnar :-D
Kram!