Hipp hipp

I dag är det hipp hipp men kanske inte så mycket hurra.
Nu är året till ända
Ni vet det där första som heter 55+

Hur blev det då?
Ja i det stora hela så var det ett bättre år än när jag var 54 så det bådar gott för framtiden
Största problemet är att få plats med ljusen


Bild lånad ur Hallandsposten

Tänk när jag blir 90 år för det ska jag bli, hur får man plats med alla ljusen då?

Min bästa födelsedags present kom för en stund sedan
Det började regna
Ett sådant där fint regn som det är på sommaren.
Nu växer nog min gröna, vad det nu är, växt till sig
För att inte tala om sista snön nu måste den bara ge sig

Det som också är bra när man gjort några år är att förväntningarna minskar.
Man behöver inte fira utan kan låta dagen bara vara som den är.
Jag älskar när dagar är så.
För den skull så gillar jag ju även guldkantade dagar
De ska komma när man känner för det inte för att det är en speciell dag
Hos oss är måndagar lika värdefulla som lördagar.
Varför inte äta en god köttbit, en krämig sås och ett glas rött en måndag
Det är vad jag kallar guldkant på tillvaron

Annars ska jag låta dagen bara vara och glädjas åt det lilla
Jag ska öppna ögonen och se att sonen nu kan skrattta
Även om det är många långa dagar kvar att kämpa mig fram för att få sjukvården att hjälpa honom tillbaks till hans egen vardag så går vi framåt med myrsteg


#1 - - Mammahäxan:

Grattis!

#2 - - Ama de casa:

Grattis till dig! :-)

#3 - - Millan:

Grattis! jag håller helt med dig i ditt tänk kring gratulerandet och bara låta dagen vara...inte alls dumt! kram

#4 - - Soldansare:

Grattis, Lisbeth!

#5 - - sladdertackan:

När jag fyller hundra så ska jag ha en hundravattslampa i tårtan!



Grattis förresten!



Kram

#6 - - Yvonne:

Inga problem med ljusen i tårtan . Se du bara till att bli så gammal så kan de baka STÖRRE tårta...Ja man kan undra om de inte kan använda pengarna på andr vettigare undersökningar...Kram!

#7 - - Cici:

Stort GRATTIS!

Du verkar resonera ungefär som jag. Min dag är i morgon och jag har sagt ifrån mig alla uppvaktningar, framför allt som det är ett mycket udda årtal.

#8 - - Med Lenas egna ord:

Stort grattis! Jag fyllde 65 i tisdgas och det gjorde inte ens ont...

#9 - - Ingabritt:

Grattis på fyll-års-dagen! Här kör vi ett ljus/decennium. Vi orkar helt enkelt in blåsa så många längre. Njut av dagen!

#10 - - Gökboet:

55+ år är ju rena ungdomen! Ha de gött!

#11 - - Inger Maryissa:

Stort GRATTIS på din födelsedag.

Ja, det blir allt svårare att få plats med ljusen på tårtan :-)

Hoppas du haft en bra dag och hoppas också att din son mår bra snart

Stor Kram

#12 - - Aurora:

Grattis!

Vi tände 50 värmeljus till arbetskamratens ära när hon fyllde 50. Det blev lite varmt i rummet;) Kram

#13 - - Mita:

Grattis vännen, jag säger som Yvonne,öka på storleken på tårtan så är dom problemen borta,hehe...

Ett stilla vårregn är inte dumt,sen lite lagom värme på det då kommer det växa och spira så fint..

En guldkant på vardagen är aldrig fel,

Kramen*

#14 - - Malin:

Myrsteg är bättre än inga steg alls! Stort grattis i efterskott vännen, hoppas din dag blev lugn och skön. Håller med dig, efter en viss ålder så slutar på något sätt födelsedagar att vara något, vadå fira? Man blir ju bara äldre vad är det för kul med det liksom.

Kramar

#15 - - Birgitta:

GRATTIS! Ja, visst är det trevligt att fira. Men som du själv säger så kan man faktiskt låta 55-årsdagen bara vara som vilken dag som helst. Så gör i alla fall jag. Och den där vardagsguldkanten är viktig.



Det där vårregnet är som manna från himlen. Kommer det en rejäl värme direkt efter så exploderar det i vår fauna. Jag väntar nu ivrigt på att "mina" björkar här utanför skall få musöron. Tror det sker om ett par veckor då det varit så varmt nu ett tag.



Sköt om dig... och härligt att läsa att sonen faktiskt skrattar igen :-)

Kram!

#16 - - Gunnel:

Grattis i efterskott! Hörde Marie i Skavlan säga igår att när man blev 50 var man som bäst, sen blev det bara bättre. Jag håller med! Jag lovar dig att det stämmer. Kram

#17 - - Stattinskan:

Meeeen - jag missade din födelsedag! GRATTIS (jag skyller på feberrus, halsont och täppt näsa

Kram från den Stattinska sängen

#18 - - Envingad:

Men oj!

Har du fyllt år

GRATTIS i massor!

Ja du förstår nog varför jag inte suttit här så mycket i helgen

kramar

#19 - - Beppan:

Ser att jag missat.... GRATTIS i alla fall!!

Det mesta blir bättre med åren - precis som kvalitetsviner...

:-)