Vilket ben ska jag stå på?

Det undrade jag i morse när jag slog upp de blå
Skulle jag dra täcket över huvudet och ligga där och tycka synd om mig eller skulle jag kliva upp?
Utanför fönstret hade någon hängt upp en stor gul lampa som lyste rakt in i rummet

Valet var inte så svårt när jag väl vaknat till.
Jag kunde till och med blunda för dammet som lagt sig över sängbordet.
Här skulle tas tag i livet

Påsken närmar sig och jag har haft en tradition först med mina egna barn och sedan med barnbarnen.
Varje skärtorsdag trollas det fram påskägg som ungarna hittar under sina sängar.
I dag har jag inhandlat äggen och innehållet i dem



Ett av dem är redan på väg till England.

Sen var det ju det där med motionen som kom över mig
Motionerarandet har ju kommit på sidan sedan sonen blev sjuk
Nu har jag inte så mycket att skylla på längre.
Dags att uppta promenaderna eller som de så fint heter nu lufsandet.
Det har väl inte undgått er att det är inne att lufsa nu
Kravlöst som det är så passar den formen mig ypperligt.
Med kameran i högsta hugg gav jag mig ut.
Jag kom precis utanför ytterdörren sen var det bara att vända
Fy håle så kallt det var
Det var att slänga på sig vinterjackan igen

På vägen finns min bänk.
Den är inte min utan Sundsvalls kommuns men det var på den jag vilade när jag inte fick benen att följa
Som tur är så behöver jag den inte längre för den är inte speciellt inbjudande en dag som den här



När jag var precis utanför vårt hus upptäckte jag det som jag letade efter
Ett vårtecken
Avundas  fortfarande många av er för blommorna som tittat fram
Nu har jag också en blomma i alla fall snart.
Eftersom mina botaniska kunskaper är lika med noll så får det räcka med att jag säger att jag hittat något grönt.



#1 - - Gunnel:

Vi har haft vårväder ett tag, men nu är dte svinkallt igen...precis lagom till Påsk. I fjor satt vi ute i trädgården och åt påskmiddag, men i år får det nog bli inomhus.

#2 - - Shamrock:

Jag har hört om lufsandet men inte kollat vad det är. Trodde att det var något slags jogging, men bloggar är bra nu fick jag reda på att det är promenader

#3 - - Mita:

Alla former av motion är bra,huvudsaken man rör på sig.Så lufsa på..L..

Bänkar är väldigt bra tycker jag,ja om det är fint väder alltså och man kan sitta där och ta igen sig och filosofera.

Ditt vårtecken syns inte vad det är,bara att det är nånting grönt,hihi....

Ha det gott,

Kramiz♥

#4 - - Millan:

Det är onekligen nåt grönt där. Lufsa ja det är inne..jag kör med vanlig gång ja eller så mockar jag skit o bär hö i den måm jag orkar.

#5 - - Millan:

Det är onekligen nåt grönt där. Lufsa ja det är inne..jag kör med vanlig gång ja eller så mockar jag skit o bär hö i den måm jag orkar.

#6 - - Yvonne:

Vet inte vad det kan vara för blomma du hittat ,men grönt är det!!Jag fixar brädan själv.Den får vänta ett tag bara kram!

#7 - - Annika:

Så spännande att få följa det där gröna och se vad det kan vara. Lufsa låter inte så mycket motion, men skulle nog passa mig med. Kram på dig.

#8 - - cathrin:

Snöhögar, ja dessa minns jag men slipper numera. Lufsar på gör jag med, behöver jobba upp konditionen. Lite svårt att identifiera din blomma, men den kanske tar sig.

#9 - - Viola:

Jag har inte kommit igång med lufsandet sen vi kom hem.

Vet inte vad jag ska skylla på. Det är bara så trögt och segt. Jag har ju ont - magnet-röntgen visade ett diskbråck nedanför nacken, inget att göra åt mer än sjukgymnastik och att äta starka värktabletter som gör en dimmig i skallen.

Gömma påskägg gör vi också. Jag undrade om 18-20-åringarnas ägg också måste gömmas, jo det skulle de, ibland vill man vara barn.

Påsken firar vi med 3 olika familjer, det blir så när man båda har barn.Långfredagen är vi här hemma.

Jag tog en promenad i dag och som du så såg jag inte så mycket grönt, men det kommer.

Ha en trevlig avslutning på veckan.

Kram Viola

#10 - - Viola:

Jag har inte kommit igång med lufsandet sen vi kom hem.

Vet inte vad jag ska skylla på. Det är bara så trögt och segt. Jag har ju ont - magnet-röntgen visade ett diskbråck nedanför nacken, inget att göra åt mer än sjukgymnastik och att äta starka värktabletter som gör en dimmig i skallen.

Gömma påskägg gör vi också. Jag undrade om 18-20-åringarnas ägg också måste gömmas, jo det skulle de, ibland vill man vara barn.

Påsken firar vi med 3 olika familjer, det blir så när man båda har barn.Långfredagen är vi här hemma.

Jag tog en promenad i dag och som du så såg jag inte så mycket grönt, men det kommer.

Ha en trevlig avslutning på veckan.

Kram Viola

#11 - - Ama de casa:

Åh! Kan du inte införliva mig med i din påskäggstradition? ;-)



Fint vårtecken du hade hittat :-)

#12 - - Skatan:

Jag lufsar också och tycker att det är en utmärkt motionsform ... Apropå vårens ankomst backar den rejält här hos också ... det ska till och med kunna komma snö ... :-)



Kram!

#13 - - ♥ Carina ♥:

Grönt är skönt :) Det var onekligen lite kyligt idag. Lite tråkigt när man bara längtar att hänga bort vinterjackan. Visserligen är det ju bara mars men man blir ju så ivrig, hihi

Jasså du bor nästan bara "nästgårds" mig. Vi kanske träffs på Ikea nån gång ;)

Kram

#14 - - Gizmo:

Huvva, det såg kallt ut..

Ingen snö här men vinden var rätt isande.

Luffsa är inte helt fel. Matte har fått upp flåset och vi går mkt och gärna långt dom dagar då inte Fibron är allt för j-lig.

Var rädd om dig.

Nosbuffar från Gizmo

#15 - - Malin:

Det var likadant för mig i morse, hundarna väckte mig tidigt och sen var det kört, lämnade min varma, gosiga son sovande uppe i sovrummet och gick ner, kan liks gärna börja dagen...

Lufsa är nog det jag gör när Benjamin är med på promenaderna, när han inte är det då är det annat krut i kärringen, å går det undan! ;-)

Kram

#16 - - Pernilla:

Härligt med en lufsande promenad, det var bra att du valde det istället för under täcket.

Instämmer att bänken inte såg speciellt inbjudande ut, skönt att benen bar!

Mysigt med traditioner*

#17 - - Envingad:

Här är det också si och så med lufsandet..det har inte blivit några längre sträckor precis men jag skyller på vädret..det har blåst nåt förskräckligt nu ett bra tag.

Påsken har jag nästan glömt..är så upptagen i allt annat

Kramar