Vintervår

Ja varför inte kalla det för vintervår i stället för vårvinter
Så det snöade i går kväll
I dag vaknar vi till ett vitt landskap igen så det är tur att inte växtligheten blev alltför lurad av de fina vädret som varit sista veckorna

Det blev en fin dag hemma hos oss igår.
Jag blev mer uppvaktad än jag väntat mig
Passar på att skicka ett tack till alla er som skrivit grattis hälsningar.

I dag kan jag njuta av mina fina tulpaner som jag fick





Jag har begåvats med två söner och en dotter. Under alla år har jag varit helt säker på att sönerna lyssnat på mig och hört vad jag sagt
Jag har inte alltid varit lika säker på hur mycket dottern lyssnar.
I går fick jag vika mig och inse att hon hör vad jag säger.

I går kom hon med en liten kasse som jag jublade över när jag såg vad det stod på den



Sedan några veckor tillbaks har jag pratat en del om att jag skulle vilja besöka Makeup store och göra en riktig ansiktsmask och samtidigt få lite vardagssmink tips.
Jag har inte sminkat mig sedan jag blev sjuk.
När synen förändrades så gav jag upp efter att ha petat mascaraborsten ett flertal gånger i ögat
Försökte jag mig på någon mer avancerat blev det a la drag show
Nu ska jag aldrig tvila mer på om dottern lyssnar eller inte
Nu vet jag att hon gör det.

Framför mg på bordet har jag en hög med DVD boxar och portotabeller.
Jag ska äntligen sälja mina Gilmore Girls.
De har blivit riktiga dammsamlare
Detta är ytterligare ett steg i mitt nyvunna intresse för återvinning.
Fy sjutton vad krångligt det är att lägga in dem
Jag har bestämt mig för att göra ett tredje försök
Går det inte nu så ropar jag på sambon fast det bär mig emot.


#1 - - Annika:

En jättestor GRATTIS kram i efterskott. Jag missade nog det i går. Så roligt att få göra ansiktsbehandling. Kram på dig.

#2 - - annika:

Men ett stooort GRATTIS till dig! Va kul att göra en ansiktsbehandling och lite make up på det. Har gjort det en gång på Make Up Store och det var kul. Man känner sig lite piggare och fräschare.

Gilmore Girls har jag nog aldrig sett på TV...bara hört om. Bra att någon annan kan se filmerna då man själv tröttnat. Det finns mycket som skulle behöva rensas ut ur skåp och lådor :)

Här blåser det Nordanvindar och vi som ska cykla norrut i kväll. Vi har 7 km i motvind...men det kanske mojnar.



Kram

#3 - - Inger Maryissa:

Här har det också kommit en del snö, och jag blev ganska besviken över att se detta vita på mark och trän när jag vaknade

hade det varit i November, så hade det varit härligt med detta vita som lyser upp,

men inte nu....

Men det är nog bara April-vädret som luras och Vårvindarna som blåser :-)



Kan tänka mig du hade en fin dag igår och jätte-fina tulpaner du fick



Jo, det med att sminka sig är inte så lätt om man inte ser så bra

Jag har nu fått sluta med det p.g.a min syn...men lite använder jag ögonbrynspennan, och hoppas att det ser ok ut ;-)

Kanske det blir bättre efter grå-starr operationen...



Kram och ha en fin fortsatt helg

#4 - - Herta:

Första gången jag tittat in här hos Dej. Jag får väl säga Grattis fast jag inte varit här tidigare. Ungdomarna, dom lyssnar fast man inte sett något av detta.

#5 - - Mita:

Visst sa jag väl grattis igår? Men jag säger en gång till för säkerhetsskull,hehe..

Det här med att sminka sig börjar bli svårt har jag också märkt.Man provar och sen sätter på glasögonen och det ser för jävligt ut rent sagt. Undrar om det inte finns hjälpmedel till det,typ som nån sorts monokel på ena ögat så kan man ta det andra ögat och fixa till. Det kanske är läge att fråga tex på Kick´s där jag handlar...

Vilken tur att dottern lyssnar på dig,hehe...men dom hör nog mer än man tror,

Kram vännen♥

#6 - - cathrin:

Grattis i efterskott och grattis till dina barn som lyssnar på sin mamma. Tulpanerna ser fina ut trots vintervår. Idag fick jag ta fram vinterkappan igen trots att jag hängt in den för jag trodde vintern var över - men icke.

#7 - - Ama de casa:

Vad bra att dottern lyssnar på dig, och att du till och med har fått bevis för det :-)

En jättebra present!

#8 - - Emma:

Påskharen menar denna kofta: http://emmaochesther.bloggplatsen.se/2012/03/30/7634047-till-paskharen/#kommentarer

Scrolla upp sidan så ser du.

Vad bra att du blev glad igår :-)

#9 - - Yvonne:

Va skönt för dej att få ansiktsbehandling..Jag köpte boken. Ni kommer att få en dikt då och då!! Nattikram!

#10 - - Malin:

Här var det oxå snöstorm igår förmiddag, så där lagom kul! Och idag så vaknade jag till -4!? Nu får det räcka tack! ;-)

Gullig hon är dottern, en perfekt present till en perfekt mamma!

Kramar

#11 - - Envingad:

Så vackra tulpaner :)

Grattis än en gång Lisbeth!

Ja ibland är det lyx att få unna sig lite skönhet och nu är ju våren så gott som här också. Perfekt för detta ju :)

Kramar

#12 - - Dottern =):



Hihi ja du mamma Jag hör nog mer en du tror =)

Sen vet du om någon att när man jobbar med barn är man ganska duktig på att stänga av vid vissa tillfällen haha.



ha en trevlig kväll, nu ska jag ner på Helex för underbara Happiness Söndagen. kram