Bland molnen

Här sitter jag på en röd kontorsstol i och för sig med stoppning men jag vill inte sitta här.
Jag vill vara där jag skulle varit idag
Inträngd i ett Ryanair plan med knäna upp mot hakan och molnen utanför fönstret.
Om två timmar skulle jag landa i London och efter några timmar till skulle jag varit framme i Nottingham

Tänk om allt skulle blivit som det var planerat.
Då hade jag bott där nu och varit på väg andra vägen till Sverige för att fira lite svensk sommar.
Planerna var så långt gångna så t.o.m flyttbilen var inplanerad.



Det här huset i utkanten av Keyworth var ledigt. Där planerade vi att flytta in.
Nej det gjorde vi inte alls vi hade tittar på två hus som man kunde hyra på en lagomt stor gata



Så hände det som inte ska hända.
Jag blev sjuk och tillfrisknade inte som jag skulle.
Först sköt vi bara upp datum men åren gick och jag trodde att jag skulle få bättre vård här än i England.

Gissa om mina tankar snurrar idag.
Det finns många beslut man tar i livet
Gjorde jag rätt eller fel som stannade i Sverige?

Som tur är så fick min kamera följa med dottern igen
Nu har den varit i Riga, Åre och landar snart i England.
Undrar när den ska ta med mig?

Jag tar och lyftar rumpan från stolen nu och tar en promenad.
Affären väntar på att jag ska komma och köpa grädde
I eftermiddag dyker Livia (barnbarnet) upp och då är det utlovat en hög med pannkakor

#1 - - carina:

Då är det bäst att du håller vad du lovat L

Barn älskar ju pannkakor :)

Kramen rara du♥

#2 - - Mita:

Ja ibland kan tankarna fara runt och snurra ordentligt.Om man gjorde rätt eller inte,många gånger svårt att veta..

Hoppas det blir en smaklig spis med pannkisarna, Peppe skulle gärna ta en..L...

Kramiz♥

#3 - - Envingad:

Jasså hade du sådana planer..ja du..hur kan man veta om vad som blev bäst och inte. Men jag hoppa du känner dig väl tillfreds ändå här i Sverige.

Smaklig spis med smågrynen. Pannkaka --> Mums :)

Kramis ♥

#4 - - Gunilla:

Det kanske var någon mening med att du skulle stanna hemma ? ha smaklig pannkaksspis !

#5 - - Millan:

Livia vilket fint namn. Ja ibland funderar man på livets vägar och omständigheter o beslut man skulle ha tagit.....synd att du blev sjuk hursomhelst. Kram!

#6 - - Ama de casa:

Vad tråkigt att det inte blev som du ville...

Kram!

#7 - - Soldansare:

Ibland kan man ju trilla över något som är bättre när det inte blir som man planerat, men det är ju tråkigt när det inte blir som man har tänkt sig av sådana anledningar som sjukdom till exempel. Och visst funderar man ibland på vad som hade hänt om man hade gjort ett annat val vid ett vägskäl. Vi har ju länge haft en tro att vi har världens bästa sjukvård i Sverige, men nu kan man ju undra...

Hoppas att du kan njuta av det du har där du är! Kram fina Lisbeth!

#8 - - Annelie L.:

Det var ju synd att det var sjukdom som satte stopp på utlandsplanerna, men du gjorde nog ett rätt bra beslut. Vår svenska sjukvård är nog bland de bästa. ( trots allt ) Hoppas Livia fick massor av goda pannkakor med god grädde.

Vi var kontaktfamilj till ett syskonpar en gång. Killen som var t sju år ville ha pannkakor så fort han kom. - Du gör så feta och goa pannkakor Annelie, sa han alltid.

Kram vännen



#9 - - Yvonne:

Allt blir inte som man har planerat.Det var ett bra tips ...att använda onödigt vetande för att få igång ett sällskap.Kram!

#10 - - Cici:

Visst kan man undra ibland vad som hade hänt OM. Men det får man aldrig veta och så är det ju ofta här i livet, många vägskäl där man ska välja åt vilket håll det ska gå den närmaste tiden. Annars såg det ju riktigt trevligt, nästan exotiskt ut på den där gatan. Du får väl trösta dig med att du har barnbarn så nära där du bor nu.

#11 - - Annika:

Ja, ibland går det inte att låta bli att undra. Fundera hur det hade varit om man gjort som man tänkt. Men jag tror att om man är sjuk är nog Sverige ett bra land att bo i?! Kram

#12 - - Annika:

jag tror oxå att det var nån mening med det hela. Ni skulle nog inte flytta. Men visst... hur hade livet sett ut då.

#13 - - mickis:

Jag tror faktiskt du gjorde rätt val som stannade i Sverige. Både med tanke på dig själv men även med tanke på sonen som verkligen behövt ert stöd nu :-)



Kanske kan du ta en längre semester i England.. men det första huset tror jag inte du kommer trivas i ;-)



Ha en fin kväll!

Kram

#14 - - Inger Maryissa:

Jo, ibland är det svårt att veta om man tagit rätt beslut...kan tänka mig att du funderar..

Trist att du blev sjuk och inte tillfrisknade som du skulle

hoppas du snart kan åka igen.

kramar

#15 - - Anki:

Hej!

Kom hit via Annika - trevligt att titta in hos andra bloggare än de "gamla vanliga" :)

Ja livet blir inte alltid som man tänkt... kanske finns det en mening i det...

Läste hos Annika att ni funderade på att skaffa husbil och jag kan bara rekommendera det! En härlig känsla av frihet - man är som en snäcka och glider fram med huset på ryggen :)

Antar att lilla Livia blev nöjd och glad efter goda pannkakor med sylt :)

Ha det gott!

#16 - - Pernilla:

Det finns alltid en mening med det mesta <3

#17 - - ansepanse:

mm, man vet ju aldrig vilket som är bäst när man tittar lite sådär i backspegeln

kramar

#18 - - Gunnel:

Ibland undrar man verkligen hur livet hade blivit ifall man gjort andra val. Men egentligen ska man nog inte tänka så. Bättre att försöka leva i nuet och göra det bästa av situationen. Kram