En doft av sommar

När jag öppnar balkongdörren känner jag doften av nyslaget gräs.
Är det något vi har i vårt område så är stora gräsytor.
I området råder en stämning av uppbrott.
I mitt hus bor det äldre människor, husen runt om är studentbostäder.
Det står flyttvagnar överallt för på fredag tar universitetet sommarlov.

Det finns andra som tar semester om två veckor och det är sambon
Sommarledigheten är det som är allra bästa med yrket.
Gissa om jag längtar att få rå om honom till i augusti

I går kom de papper jag skickat efter från försäkringskassan
Jag ville veta vad som händer med min sjukersättning om jag känner att jag vill börja jobba.
Mina resa till dit jag är i min sjukdom har varit lång
Jag har aldrig gett mig och kommer inte att göra det heller.
Sista månaderna har jag känt att jag kanske skulle kunna prova på att arbeta 25%
Nu ha jag läst papperen och ska låta det bero över sommaren
Känner jag mig lika stabil då är det dags att kavla upp skjortan och gå ut på arbetsmarknaden

I dag blir det en sådan där dag som man aldrig hinner när man jobbar.


Jag ska rensa ur gamla papper från kontorsrummet
Det slog mig tanken när jag såg de mängder som vi har: Varför spar vi?
Det mesta man gör idag finns på datorn.
Är man osäker kan man ju spara på en fristående hård disk
Det som skulle bli det papperslösa samhället har då inte flyttat in hos oss.
Vi får se i morgon

#1 - - Gunnel:

Oj, vad jag kände igen mig. Jag har också papper överallt....men en dag ska jag sortera dem....har bara inte bestämt vilken dag. Kram

#2 - - cathrin:

Nej, papperslöst är det minsta av allt och av någon anledning vill jag spara vissa saker, skriva ut info eller mail eller vad det nu kan vara. PÅ jobbet blir det nästan dubbelt, dels i datorn och dels i en pärm... Ack ja. Låter ju bra att du känner sig sugen och stark nog att börja fundera på jobb.

#3 - - carina:

Papper har man spridda lite här och där. Och när man ska försöka hitta någonting, är det nästan omöjligt :)

Kramen på dig♥

#4 - - Viola:

Jag har nog skrivit det förut - du är en hejans optimist - och med rätt inställning kommer man långt.

Ja, till och med funderar du på att sortera papper

- hemska tanke men fundera kan man ju alltid. Jag försöker sätta in de papper som (jag tror) ska sparas.

Kruxet är att pärmarna är fulla, alltså är det papperskorgen som gäller.

Jag förstår att du vill börja jobba och får du klartecken av läkaren så sätt igång - om det finns någon arbetsgivare som vill anställa på 25 %.

Nu får ni snart semester tillsammans. Det blir riktig långsemester och inte behöver man åka omkring, det finns så mycket trevligt runt knuten.

Jag vill tala om att jag läser alla dina inlägg men hinner inte kommentera allt. Du har trevliga och intressanta inlägg.

Ha det bra.

Kram

#5 - - Ama de casa:

Härligt med sommarlov :-)



sv: Jo, det var en "specialdjuptallrik" som pastan låg i. Funkade jättebra :-)

#6 - - Annika:

Njut nu av sommaren så ska du se att du snart är tillbaks. Nä, papper kommer det alltid att finnas hos oss och de flesta tror jag. Vad mysigt du och gubben kommer att ha det i sommar.

#7 - - Yvonne:

Nu ikväll så är ögat mycke bättre .Me jag ger bedövning till natten ändå.Nattikram!

#8 - - Inger Maryissa:

det är något speciellt med doften av nyslaget gräs, och de påminner mig om min barndoms somrar

Håller tummarna för att det går bra att prova att arbeta 25 %

jag kan fortfarande sakna mitt jobb fast det är många år sedan jag jobbade där

Livet blir ganska annorlunda när man inte jobbar

kramar

#9 - - Mita:

Doften av nyklippt gräs eller nyslaget hö ger mig barndomsvibbar långt in i hjärteroten. Ljuvliga,

Härligt att du får rå om din darling nu hela sommaren lång, njut av varandra och ha det gott♥

Kramiz♥