När ska man vara nöjd?

Vad är det i livet som är viktigast?
Just nu har det mesta runt mig fallit på plats
Jag har ett hem som jag trivs i
Jag har en familj som jag älskar
Jag har tre underbara barn barn
Jag har en mycket bättre ekonomi
 
Ändå så känner jag mig inte glad
Uttrycket som säger att hälsan är viktigast stämmer så bra
Så många gånger jag jagat runt i livet och sökt efter det som skulle få mig att känna mig nöjd och glad
Hälsa går inte att köpa för pengar
Man styr delvis men inte helt över den
Den lever sitt eget liv även om jag blundar och knyter nävar så hårt jag kan
Jag har alltid levt utifrån att jag kan förändra saker och ting
 
Nu har jag kommit fram till att jag har fått en överman= mina sjukdomar
Jag måste förstå och gå vidare så gott det går
Jag blir inte frisk inte heller bättre
Blir jag något så är det sämre
Var dag ska levas som det är den sista och morgongaden ska jag lära mig att inte tänka på
 
Varför nu detta?
Sen jag skrev sist har jag träffat några doktorer
Jag ska börja med en nu medicin
Den äter man om man har epilepsi
Den ska döva av en del av ett centra i min hjärna
Förhoppningsvis tar den bort nervsmärtor och tryck som jag har i halva ansiktet
Den kan också få mig mer stabil i sinnet
 
Problemet i det hela är att än så länge får man inte upp mitt kaliumvärde som är så viktigt för att få cellerna i kroppen av fungera som de ska
Ju mer tabletter man äter ju svårare är det att hålla det värdet uppe
 
Just nu kör jag på för fullt
Även om jag ska stupa så vill jag leva så mycket jag kan just idag
Ingen doktor kan säga när nästa försämring sker
 
Det lite slitna uttrycket carpe diem står nu på en väggskylt ovanför min säng
Nu är det inte bara ord längre
Nu är de verklighet
 
Gör som mig se till att fånga dagen
Hälsan lever delvis ett eget liv
Fånga den medans du kan
 
#1 - - Millan:

Det där var väldigt klokt och bra sagt. Känner igen mig mkt i det. Men jag är ledsen för din skull att du inte mår bra. Hoppas verkligen att det kan bli lättare för dig med ny medicin. Kramar!

#2 - - Soldansare:

Så tråkigt att du inte blir bättre, du som har kämpat så länge! Håller tummarna för att den nya medicinen ska fungera.
Styrkekramar!

#3 - - Gunilla:

Hoppas du får positiv effekt av den nya medicinen !!

#4 - - Birgitta:

Du säger precis vad som är viktigt. Jag arbetar med folk som har fått traumatiska hjärnskador (stroke, tumörer, bilolyckor, cykelolyckor, ridolyckor etc). De flesta sitter i rullstol. Nån går inte att kommunicera med alls. Alla har olika skador och olika följder av skadorna. Och de fångar verkligen dagen! Varenda liten fin känsla gömmer de och suger på länge. Och det SKA man göra.

Min cancer... min läkare sa att "tyvärr har du fått missfärgningar på (det bortoperade) bröstet av strålningen. "Och?", sa jag. "Jag lever ju". Och det är jag väldigt tacksam för. Så vi får ta tag i de stunder man mår väldigt bra och försöka glömma när man mår dåligt. Det är ju som det är. Och då får man försöka göra det bästa av det. Nu hoppas vi att ni får upp kaliumvärdena och att din epilepsimedicin hjälper dig.

Kram!

#5 - - mariellejohnsson:

Skickar dig tusen kramar. Att fånga dagen är något man behöver bli påmind om så bra att du har det ovanför sängen!
Vad heter medicinen som du pratar om?
Kram från nyfiken i en strut....

#6 - - Cici:

Jag hoppas att den nya medicinen får dig att må lite bättre så att du orkar leva upp till dina visdomsord. Vi som inte har problem med hälsan kan ha lite svårt att sätta oss in i hur det känns att vara så pass dålig som du ändå är emellanåt och alltför ofta, du får förlåta oss om vi låter för nonchalanta och hurtfriska. Jag önskar dig många bra dagar framöver!
Kram.

#7 - - carola:

Så bra du skriver.
Känner igen mig så väl.

Jag borde också vara lycklig, 4 fina barn, underbar make, tak över huvudet men jag känner ingen glädje.
Känner mig fångad i en labyrint, hittar inte ut.
Hittar inte den rtta vägen till lyckan och glädjen.

Vill bara få må bra..

Var rädd om dig

#8 - - Malin:

Kanske blir vi människor aldrig riktigt nöjda, stävan efter att få det bättre är kanske det som, på gott och ont, driver oss vidare. MEN, hälsan, där står man sig slätt, där kan man oftast inte påverka utan som du säger så gäller det väl att förlika sig med den om man kan, försöka "få in den" i livet, vardagen, så att den inte drar ner en helt. Du är otroligt stark min vän, även när du känner dig svag.
Kram

#9 - - Beppan:

Hälsan är nog det viktigaste av allt....
Håller alla tummar för att den nya medicinen ska fungera som tänkt för dig!
Kram

#10 - - cathrin:

Usch, vad kämpigt du har det. Folk förstår nog inte hur viktig hälsan är förrän man förlorar den. När sedan ohälsan är där gäller det att ändå leva vidare och hitta ljuspunkter. Du är en förebild där!

#11 - - Trixys Webshop:

Hoppas medicinen hjälper dig.

Kram

Ps Har flyttat min blogg.

Smillastina

#12 - - envingad:

Usch så jobbigt du har det! Jag håller tummarna nu om att den nya medicinen ska hjälpa dig nu så du får må bra snart. Tycker faktiskt det är din tur nu ♥ Varm kram

#13 - - carola:

Hoppas allt ordnar sig för dig.

Här sitter jag och "deppar" i det gråa trista vädret.
Snöblask och blåsigt.

Var rädd om dig

#14 - - Millan:

Svar: Jag förstår tanken men Pyret har mest varit hemma då de här blåmärkena kommit. Alltså sängliggandes sjuk så nä. Sen har vi varit med henne i skolan av andra orsaker och hon har det jättebra med gulliga kompisar./Kram!