Utan syre

Om man blåser upp en påse och fyller den med luft och sen knyter till: Räcker syret hur länge som helst?
Nej, så klart inte.
Jag känner mig som jag lever i en plastpåse.
Jag ser livet utanför hela tiden
 
Ibland knyter någon upp påsen och jag får andas med djupa andetag
Ibland behöver jag konstgjord andning
Fikat som jag berättade om sist blev ett trevligt avbrott
När jag sedan går hem så gäller det att fortsätta hitta på trevligheter
 
Jag börjar inse att jag är dålig på det
Orken räcker inte till att dra framåt varje dag
De där självklara med att jobba, det saknar jag fortfarande
Kanske inte jobbet så mycket nu men arbetskamraterna
 
Visst har jag gjort lite av varje
I lördags var vi iväg på loppis men det känns tomt ändå
Fattar ingenting
Min Bipolära sjukdom håller sig snällt på plats så inte kommer det från den rackarn
Nej det är något annat i kroppen mer fysiskt som spökar
I veckan ska jag ta nya prover och hoppas igen på ytterligare förbättringar
Ett läkarbesök är inplanerat och jag hoppas innerligt att den doktorn kan svara på en del av mina frågor.
 
Det jag vet nu är att man misstänker att det kan var en interaktion mellan mina olika mediciner som gör att fysiken svajar
Återigen en nål i en höstack men man får aldrig sluta tro
 
Vad ska jag sluta det här inlägget med då?
Jag brukar ju försöka vända det till något positivt
Mmmmm bilen går i alla fall bra
 
 
#1 - - Cici:

Det kan vara nog så jobbigt den här mörka årstiden om man är aldrig så frisk, så det måste vara många gånger värre om man redan från början mår dåligt. Hoppas innerligt att domhittar den där nålen i höstacken vid ditt nya läkarbesök.
Kramar.

#2 - - mickis:

Kan förstå att det känns jobbigt att hitta inspiration till att göra roligheter när orken & den rackarns kroppen bråkar & protesterar... Du skulle behöva ha en personal entertainer ;-) En ide´spruta med lagom jobbiga med roliga ideer..

Det är ju trögt för de flesta denna årstiden & jag känner att jag har svårta att hitta inspirationen & orken & då har ju inte jag det alls så jobbigt som du...

Hoppas det vänder snart :-)
Häng in there ♥
Kram

#3 - - Mita:

Hallå vännen,kikar in och gör ett avtryck. Jag är väldigt dålig bloggare just nu. Känns som tiden inte räcker till för att sitta still i lugn och ro och skriva. Jag har ju en liten valp i huset och han vänder helt upp och ner på alla rutiner,hehe...
Men det är ju så det är,och han lugnar väl ner sig.
Du har det jobbigt ser jag men kämpar på, och jag tror du har ett helsikes jäklar anamma i dig. Det är ju en fördel,för om man grottar ner sig totalt då blir allt segt som sirap och man får jättesvårt att klättra upp igen.
Så häng i vännen och fortsätt kämpa,rätt som det är så vänder det igen..
Varma kramar♥♥

#4 - - Soldansare:

Ja, det är inte lätt att hålla humöret upp den här tiden på året ens när man är frisk.
Men det är väl bra att försöka hitta saker att göra, att få lite avbrott i sjukdomen.
Kraftkramar!

#5 - - Pernilla:

Inte alltid lätt att vara positiv, hoppas du får må bättre snart <3
Kram

#6 - - envingad:

Usch så jobbigt du har det :(
Kan dock känna igen saknaden av arbetskamrater. Livet suger ibland..och ibland ofta. Önskar att du får må bra snart!
Varm kram till dig ♥

#7 - - mariellejohnsson:

Haha bilen.... ja det var ett bra slut.
För övrigt.... så skickar jag en varm kram i dag med.

#8 - - ♥ Carina ♥:

När kroppen bråkar är det inte så lätt att hålla humöret uppe hela tiden. Jag tycker du är fantastiskt positiv i alla fall med tanke på att du inte mår som du förtjänar.
Kram kram

#9 - - carola:

åh vad bra du beskriver "vår" situation.
Jag känner mig som en grå liten mus i en labyrint, jag hittar inte ut.
Kännner mig fångad..

hoppas din söndag blir bra