Helgen som gick

När man är ledig tillsammans så går dagarna utan att man tänker vardag och helg
Trots det så har det varit helg nu
 
I fredags så gick det enligt plan och vi tillbringade dagen i Lilla Bandsjön med Livia och Agust
 
 
Solen fortsatte att skina och temperaturen i vattnet var 23 grader.
Till och med vår egen badkruka, Lisbeth, hoppade i
Nu skulle det varit lite bilder här men eftersom barnen var med väljer jag att inte visa några.
Klockan 14 blev det full fart på badplatsen
Aktiviteten ökade och människor slet ihop sin packning för att rusa till bilarna
En riktig åskskur drog fram med dunder och brak
Dagen slutade ändå bra med ett Sibylla mål på vägen hem
 
Lördagen fick bli en utflyktsdag
Jag hade hört talas om ett Loppis som skulle ha en del att välja på
 
 
Det tog sin tid att gå runt i alla små bodar och leta fynd
 
 
Just den här dagen blev det inga som fick följa med hem fast det var nära
Sambon plockade med sig en stekspade och en pryl som man kunde vässa knivarna på
 
Det var kvavt så vi åkte vidare för att hitta en badplats att svalka sig i
Innan vi gav oss iväg hade jag letat på nätet och hittat Gissjön
Helt på vinst och förlust gav vi oss dit
Gissa vad vi hittade?
Ett Paradis som är svårt att återge på bild
Ska man hitta hit ska man ha lokal kännedom eller hört talas om det
Tala inte om det för någon för jag vill ha det för mig själv
 
 
Det blev inget dopp här för precis som på fredagen började det mullra
 
 
På vägen dit körde vi E 14 som går till Trondheim.
Som alternativ på hemvägen tog vi den gamla vägen som då kallades E75
Det blev vad man kallar en nostalgitripp
 
Viskans parken var en gång i tiden en av mellannorrlands största folkparker.
 
 
Många är det som inte glömmer midsommarfirandet här med Jerry Willams
Sambon försvann in i minnet av en konsert med Ulf Lundell
Det var då det
 
 
Nu ligger den i glömska och ingen besöker den längre
 
Ytterligare längre ner mot Sundsvall hittar man en byggnad som väcker minnen
Många var de gånger jag som liten åkte förbi här och gapade över att ett hus kunde vara så långt
 
 
Huset är K-märkt så de har under åren fått förfalla.
I dag börjar det åter få ett liv
Man kan hyra rum här eller gå till frisören
 
 
Sugen på att boka ett till nästa sommar.
Bara att ringa för det ligger i Viskan
 
 
Vi avslutade tripp hemåt med att stanna i Sörnedansjö för att känna efter om vi ångrade oss.
För ett x antal år sedan var vi sugen på att köpa sommarstuga
Just här fanns en men vi var då eniga om att det inte var rätt för oss.
Pappa o mamma var med och kollade och pappa var lyrisk och ropa: Köp
Vi köpte inte
 

Vilken himla tur för vi tyckte likadant den här gång
 
 
#1 - - yvonne:

Härlig helg ni haft Och vilket paradis!!!!!!Vår ..Vattenränna blir nog bra så småningom..Kram!

#2 - - Gunilla:

Vad mysigt, mycket fina bilder. Jag förstår du/ni vill ha den badsjön för er själva, jättemysigt !

#3 - - ansepanse:

vilka vackra bilder från utflykten och jag lovar att inte skvallra om den fina lilla sjön med den underbara badplatsen :)
kramar

#4 - - Annika:

Tack för tipsen på fina utflyktsmål som ligger rätt så nära mig. Toppen fina bilder. Du är så fin där du sitter vid vattnet. Hej så länge.

#5 - - Mickis:

Vilken mysig helg med både bad sol regn och trevlig shopping :-)
Mysigt att utforska lite okänd mark :-)

Ha det fortsatt bra!
Sköt om dig!
Kram ❤

#6 - - Mita:

Jag njuter av din berättelse och dom fina bilderna,
Det ser så skönt ut där du sitter vid sjön, och nog är det synd att så många gamla folkparker står och förfaller,det är ju ett kulturarv värt att bevaras...
Kram vännen♥

#7 - - mariellejohnsson:

Men gud vilka härliga bilder!!! Helt underbara ställen ju!
Kramar!

#8 - - TantGlad:

Dagarna går och man vet inte om det är helg eller vardag.
Villka underbara bilder på allt möjligt. Badplatser men jag ska inte tala och skvallra om den sistnämda.
K märkta hus är så intressant.
Ett härligt inlägg du har idag.
Ha nu det fortsatt jättegott.
Kramen från mig!

#9 - - catrhin:

Verkar ganska händelserikt och jag håller med om att man ibland inte riktigt vet vilken dag det är, men det gör väl inget? Bara man har trevligt. Det finns många pärlor man kan hitta utan att behöva åka jorden runt.