Det bästa med i sommar

Vad jag gruvade mig för sommaren
Ända sedan jag och min sambo slog våra liv ihop så har vi varit ledig tillsammans
Vi arbetade båda som lärare så sommaren var en lång ledighet
 
Så blev jag sjuk och kunde inte göra så mycket
Han var ändå ledig med mig så tid hade vi tillsammans
Så hände det för 1.5 år sedan att vi blev påkörda
Hans nacke fick en smäll och han var tvungen att byta jobb från slöjdlärare till vaktmästare
En vaktmästare har inte lärarsemester och när vi planerade i maj så insåg jag att förändringen skulle bli stor
 
Veckan som gått har han haft ledigt
Jag har mått dåligt när jag tänkt på att en vecka är ingenting
Nu har veckan gått och det har varit ok
Det kommer säkert att bli lättare nästa år
Nu jobbar han två veckor sedan blir det tre lediga igen
 
Jag brukar vara så avslappad över krav som många har men nu har jag känt av det
Jag vill hinna så mycket som inte dagarna räcker till
I kväll har jag en mjuk känsla i kroppen
Det här ska bli bra
Jag vänjer mig
Nu ska jag ha semester själv i två veckor från sjukersättningen
Jag ska bara vara och vakna utan att veta vad dagen ska innehålla
Det känns riktigt spännande.
 
I går kväll tog vi en promenad i ett 2.5 kilometersspår som vi aldrig gått förut
Härligt kuperat
Det enda som störde var knotten som surrade runt öronen och bet mig i nacken
 
 
 
I dag har vi varit nere vid poolen med Livia och Agust
Det var 29 grader i vattnet och jag badade.
Det härligaste var att se ungarna glädje
Agust i barnpoolen och Livia i den stora
De hittade kompisar och vi satt och njöt i solen på en stol vid kanten av poolerna
 
#1 - - Millan:

Tja de där somrarna. Challe som är golftränare har två hela veckor till förfogande. En nästa vecka och en vecka i Augusti. Baksidan med hans jobb. Jag tycker väl att det är jobbigt för att vi som familj inte får sådär värst mkt sommar ihop. Det har blivit lite mer som så att vi ska överleva sommaren typ.....ah...det var ju värre när Pyret var riktigt liten och man var ute själv på stranden med henne var dag bland alla andra familjer. Å andra sidan finns det ju ensamstående föräldrar med så...man ska väl inte klaga kanske...

#2 - - mariellejohnsson:

Ja knott har vi mycket här. Det är inget roligt alls. Uschamejan! Fy vad hemskt med krocken!
Hur menar du med att ha semester från sjukersättningen?
Kramar!

#3 - - Yvonne:

Tiderna förändras hela tiden..Vad mysigt ni hade vid poolen.Jag har inte utebadat än,tror inte att jag gör det iheller...Jag hoppas också att min nya tvättmaskin ska tjäna mej i många år. Märkligt att myndigheter skriver så att man måste ha hjälp för att förstå det. Ha en bra kväll.Kram!

#4 - - Mita:

Det är svårt när saker ändras som man har vant sig vid,en omställning brukar kräva en del. Just nu tycker jag du verkar så optimistisk och stark och fixar det.
Vilka härliga må bra känslor att vara med barnbarnen,
Kram vännen**

#5 - - TantGlad:

När livet och det som man är van att leva efter plötsligt tar tvärvändning så blir ju det en sån omställning med allt i tillvaron. Livet är förändrikt på många sätt. Det tar lite tid att vänja sig.
Så häääärligt med bad och promenad.
Önskar dig en fortsatt fin helg!
Kramen!

#6 - - ansepanse:

stora omställningar känns när de gör livet sämre, jag tycker också att det finns krav och jag har svårt att slappna av från dem även om jag försöker
har ni så varmt och gott däruppe? annat är det här, här har vi inte varit och badat någonting i år, vattnet har ju inte värmts upp någonting alls än och det är ju heller inte så varmt i luften
och vet du, idag regnar det här igen
kramar