En ny måndag

Helgen har gått i fullt fart.
Det gör det när man har barn runt sig
På köpet fick jag hjälp med påskpyntandet
Nu får samvetet tala och berätta för mig om jag kan leva med tuppar och dukar på ställen där de aldrig varit förut
Jag ska erkänna det blev en viss charm i placeringen av pyntet
 
Det slog mig att dagens uppväxande generation står med foten i två världar
Det går att sms:a när man blåser såpbubblor.
Det har Livia bevisat
 
 
Annars har helgen bestått av funderingar om hurvida sambon och jag ska åka en sväng till Stockholm eller inte
Vi har vägt för och nackdelar mot varandra
Det som till slut fick oss att bestämma oss för att skjuta upp resan var vädret
De visade bilder på tv från en löpartävling
När vi såg snön beslutade vi oss för den har vi nog av här.
 
Vi får se hur vi gör
Kanske hittar vi ett annat resmål eller så blir det en påskhelg på hemmaplan
 
#1 - - Mimmione:

kul att pynta med barnen, vi håller oss hemmaomkring då min dotter går i väntans tider och kan föda i stort sett när som helst, ha en skön påsk.

#2 - - Gunilla:

mysigt !!!

#3 - - mickis:

Åhhh vilken myig helg ni haft med påskpynt & barnbarn :-)

Det verkar vara endel snö i Sthlm än har jag sett på bloggar... Kanske kan vara roligt med ett besök i storstaden trots snö?

Ha en fin kväll!
Kram

#4 - - Birgitta:

Jag tror påsk i Sthlm skulle vara härligt trots lite snö. Solen som värmer kommer smälta snön på ett par dagar. Tänk att sitta på en bänk på Kungsträdgården med näsan i vädret? Eller äta en god middag på nån fancy restaurang?

Härligt med lite påskpynt. Sånt har jag skippat i många år nu.

Glad påsk!
/Birgitta

#5 - - ansepanse:

det är alltid roligare att pynta om det finns med barn med
Stockholm kan ni ju åka till när vårvärmen smält bort snön
kramar

#6 - - envingad:

Hejsan
Tittar in och ser hur du har det :)
Här påskpyntas det inte.. men ska lägga på en liten
påskduk på bordet i alla fall :)
Önskar dig en superfin påskhelg vad ni nu hittar på för nåt ♥

kramen