I dag kom luften tillbaks

I går kväll fanns ingen energi kvar.
Jag var så spänd när jag åkte till sjukhuset
Varenda muskel fick sig en omgång.
Riktigt roligt då att träffa min medicinläkare som gav mig glada besked.
Han berättade att det är 18 personer i Västernorrland som har Autoimmun hepatit
En del av min lever var skadad när jag kom till honom för 2.5 år sedan
Duktiga doktorn har fått sjukdomen att stanna upp med hjälp av cellgifter och steroider.
 
 
Prognosen ser riktigt bra ut
Jag ska kontrolleras varannan månad även i fortsättningen men det känns underbart att höra honom uttala de här orden
Blir det en förändring tar jag det då.
 
Och vet ni han kommer att skriva på papper om att han tycker att jag kan jobba om jag vill
Jippi
Inte för att jag vet om jag vill eller orkar men jag fick en del av mitt människovärde tillbaks.
 
Ett extra plus var att knölen i foten var en ganglion.
Helt ofarlig som ska smörjas med cortison
Går det inte bort opererar de bort den efter sommaren
 
Hur firar man det här då?
Har mest tassat runt och känt efter hur den här känslan beter sig
Det tar nog någon dag att förstå det positiva
 
Jag tog med mig Kristoffer och Tasha på en långpromenad runt Sidsjön
Extra roligt eftersom hon är från Chicago och inte upplevt svensk sommar.
För det ärprecis vad det är i dag
 
Toppar upp med en lakritspuck
Inte illa för mig som är ett glassmonster
 
#1 - - mickis:

Lakritspuck som är så god :-)

Låter som ett riktigt bra besök hos medicindoktorn :-)
Härligt att man lyckats stoppa förloppet.. Man får vara glad för allt som är positivt :-)
Skönt att få på papper att han tycker att det är ok att du jobbar OM du känner att du orkar & vill :-)

Ha en riktigt härlig onsdag!
Kram

#2 - - Inger Maryissa:

Vad skönt att du fick glada besked av din läkare
och att han fått din sjukdom att stanna upp och att prognosen ser bra ut
och skönt att knölen i foten var ofarlig och hoppas den försvinner med cortisonet
skickar dig en stor kram

#3 - - Yvonne:

Jippi!!! Vad gott att du fick ett sånt bra besked.Min och Gunillas vänskap är något speciellt! Kram!

#4 - - Mita:

Men så glad jag blir för din skull,och man riktigt känner din glädje strömma genom bloggen..
Stor varm kram till dig***

#5 - - envingad:

Men så skönt att det var bra besked du fick.. det är ju så oroligt att gå omkring och vänta.. Klart det ska firas med något gott och lakrispuck.. herregud så smarrigt.. var år o dar sedan jag åt en sådan.. så det får jag allt smaska i mig någon dag jag också :) Kramen till dig

#6 - - Susanna:

Vad härligt!! Grattis!!! Låt det sjunka in, och sen funderar du ut bästa sättet att fira på!!

#7 - - ansepanse:

vilka positiva besked du fick, skönt
visst ska vi fånga dagen
Sv: jo,jag kollade på nätet och igår åkte vi till Hornbach och köpte hyllor till mycket billigare pris är den där jag hittade i söndags
kramar <3

#8 - - Gunilla:

Åh härligt att få besked som är positiva i vilket fall, och att han peppade dig till att det var OK att jobba om du ville ... då håller vi tummarna att det blir nått av det om det känns OK!

#9 - - Viola:

Härligt med positiva besked. Nu kan du koppla av och
njuta av sommaren.
Lakrits pucken är också min favorit.
Ha det bra.
Kram Viola

#10 - - mariellejohnsson:

GRATTIS! Vad skönt att det inte var nåt farligt med knölen. Och att det autoimmuna har stoppats upp låter ju också bra.
Kom ihåg att fånga dagen ;-)
Storkram!

#11 - - Beppan:

Härlig läsning!!! Så skönt för dig!
Bamsekram