Så mycket bättre

Tänk vad så lite kan få mig att må så mycket bättre
Jag vaknade klockan fem i morse och när jag tittade ut genom fönstret såg jag det jag väntat på
Ok inte så mycket av det men dock en liten föraning om vad som förhoppningsvis kommer
 
 
Jämtlänningen i mig älskar snö
Det blir så mycket ljusare
Är det inte solen som är på gång i horisonten?
 
Äntligen har min förkylning brutit ut riktigt
Det som är bra med det är att då ser man slutet på eländet
Känner mig sliten nu efter månader med symptom i kroppen
 
Inte nog med det
För några inlägg sedan frågade jag om ni ville hjälpa mig till Stockholm
Nu är fototrissen avgjord
Ett stort tack till er som röstade så att jag får åka till Stockholm
Min sambo vann tre nätter på Castanea i gamla stan
 
 
 
 
 
I eftermiddag ska jag åka med en kompis och leta bänkskiva till hennes kök som hon renoverar
Nackdelen med att hyra här, är att man inte får göra om som man vill i lägenheten
Gör man om måste man återställa om man flyttar
Titta och drömma kan man i alla fall göra
 
 
 
 
#1 - - Birgitta:

Snö? Såg på facebook att min kompis är i Boden på besök. Massor av snö! Och här nere är det fortfarande en ganska mild höst. Jag vill gärna ha snö tidigt. Det blir så mycket ljusare, och mer dämpat. Som om allt blir inlindat i vacker bomull :-)
Kram

#2 - - ansepanse:

fast jag älskar inte snö, den får gärna utebli helt
GRATTIS till Stockholms-resan :) vad roligt
Sv: :) precis, en japansk variant i svensk tappning :)
precis så såg det ut
kramar

#3 - - Gunilla:

VILKEN VACKER HIMMEL !!

#4 - - yvonne:

Grattis till resan!!!!!Jag är också flygrädd så den flygbilen är inget för mej! kram !

#5 - - Viola:

Visst blir det lite ljusare med snö på backen men det är inget jag längtar efter.(Skåning)
Grattis till din Stockholmsresa.
Vi har en timmes tågresa till huvudstaden. Det är trevligt att åka dit - titta i affärer, gå på teater eller konsert - men det är skönt att komma hem igen till den "lilla" stan. Folk springer inte som tokar,
trängs på trottoarer och springer i rulltrappor - nä vi tar det lite lugnare. Men ett besök är trevligt.
Jag har minste (49 år) sonen som bor i Brandbergen, men för mig är det inte Stockholm, bara en massa hyreshus.
Ha det bra.
Kram Viola

#6 - - mickis:

GRATTIS!!
Vad roligt att din sambo vann!
Snö gör ju dagarna lite ljusare :-) & solen den är ju så UNDERBAR när den visar sig :-)
Vi har haft solsken här idag & -3 grader så mysigt :-)

Hoppas du hade en trevlig dag med din väninna :-)
Kram

#7 - - mariellejohnsson:

Kul med Stockholm. Vi har också lite smått med snö som faller, men väldigt kalla vindar så jag tycker inte alls det är skönt.
Kram på dej!