Ett privatliv

Många gånger har jag förundrats över hur de sk. kändisarna klarar av att leva ett vardagsliv
Tänk att alltid vara påpassad varje timma och minut
Allt du säger kan vändas till något som du inte menade.
Så fort du sticker näsan utanför dörren kan du bli kommenterad över hur du ser ut
Alla dina vänner kan råka ut för samma sak fast de inte är kända
 
För några dagar sedan läste jag om en blogg som ställt till det
Det var en kvällstidning som berättade om Carolina Gynnings dilemma
Skatteverket läser tydligen bloggar och söker svar på om man deklarerat riktigt
I det här fallet rörde det sig som avdrag för resor
Var de privata eller var det jobbresor?
Läs och begrunda
 
Inte för att jag har något att dölja för skatteverket men en liten tankeställare ger det mig
Varenda ord som skrivs av lilla mig kan läsas av vem som helst
Vissa dagar har jag många fler läsare än andra dagar
Naiv som jag är så hade inte jag riktigt hajat det här med att googla
En vän till mig gjorde mig uppmärksam på att privatpersoner men även företag goolar på ord för att hitta information
När jag skrev här ovan använde jag ordet kvällstidning just av den anledningen
Inte namnet på tidningen
En stor mängd företag, föreningar, organisationer, stat och kommun etc.......köper information där just deras namn eller vissa ord förkommer i tex bloggar
 
 
Inte för att jag tror att de är speciellt intresserad av de jag skriver men trots det får de ju en indikation om att hos mig är de/det nämt
När jag tänker efter hittar jag flera ex från min blogg
Ta dig en funderade du med
Kanske du hittar precis det jag hittat
 
I dag är en stor dag för mig
I går var det fem veckor sedan jag fick min dubbelsidiga öroninflammation
Det har tagit tid att komma på benen men nu står jag stadigt på jorden
Eftersom mitt immunförsvar är nära noll har jag fått hålla mig undan för att inte bli smittad igen
Så jag har längtat efter Livia och Agust
I dag hämtar sambon dem på fritids och skola och jag ska äntligen få krama om dem och rå om dem några timmar
Det är vad jag kallar fredagsmys
Undar om det är någon som sitter där i cuberrymden och googlar på "fredagsmys"?
 
 
 
 
#1 - - Birgitta:

Nätet kan vara farligt och oroväckande. Googlade på mitt eget namn. Där ser man både hem- och jobbnummer, var jag jobbar osv osv osv. Läskigt.

Ha en jättefin helg!
Kram

#2 - - yvonne:

Jag är inte med på FB av den anledningen som du skrev,inte för att jag har något att dölja......Dom hade mer dragspel förr.Men nu verkar det som om det blir populärt igen.Ha en bra kväll med fredagsmys med barnbarnen...! Kram!

#3 - - millan:

Ja jag tänker detsamma. Ang bloggande så skriver man ju inte alltid ut allting i sitt liv, så en blogg ger ju ingen komplett bild av ens liv. En vän till mig blev av med sin sjukersättning och återbetalningsskyldig pga det hon skrivit i bloggen. Ja för att hon äger två hästar. Sen handlar ju bloggen om hennes vardag full med ångest o depression. De är inte kloka fk.

#4 - - Gunilla:

Jag har märkt att man kan bli kontaktat av företag i bloggen. Jag har klagat på tex tele2, och fått kommentarer från dom i bloggen. Rätt bra feedback, men jag kan tycka dom borde lägga bättre krut på sin support, där kan man får vänta jättelänge...

#5 - - ansepanse:

vad härligt att du äntligen är så pass bra att du får träffa barnbarnen :)
det finns folk som googlar på ALLT :) jag googlar gärna, hittar mycket och bra fakta
kramar