Att älska någon mer än man brukar

Just nu sitter min mamma och pappa i bilen på väg till Sundsvall
Jag känner en så stor tacksamhet till att de finns
I några dagar ska de finnas lite extra mycket för mig
Det känns annorlunda och lite konstigt
Jag är 58 år och har aldrig längtat så mycket efter dem som jag gör nu
Jag trodde aldrig att jag skulle behöva känna mig så här liten
Mitt i smärtan så är jag rädd
Rädd för att livet ska fortsätta bombardera mig med nya åkommer
Jag önskar att det var nog nu
 
I dag har jag träffat en ny underbar doktor på kirurgen
Jag har ju redan en på medicin men nu har jag en till
En doktor som flera gånger talade om för mig att jag var duktig
En doktor som förklarade för mig vad som händer i min kropp
Jag har gjort en gastroskopi
Så klart gruvade jag mig efter alla hemska historier som jag fått höra
Ser jag tillbaks på sista 6 åren så var det här inte värre än de andra
Det visade sig att jag har ett magsår
Inte ett som kommer av bakterier utan ett som bara kommer
Nu ska jag äta medicin för det och om 6 veckor blir det en ny gastroskopi
 
I morgon är det fridag
På torsdag är det dags för datomografi
De har lovat att tala om direkt vad de ser
Kanske jag kan få en fin påskhelg med de mina
 
Vilken tur att jag har mitt återbruk att pyssla med
När jag började måla fick jag en kick och detta ger ännu en ny kick
Vad gjorde jag innan jag började med detta?
i går gjorde jag klar en väggprydnad som nu sitter på en vägg som behövde lite liv
 
 
Av en gammal Ikea katalog rullade jag bladen som sedan limmades fast på en platta
 
När jag ändå var igång målade jag toarullar som jag klippte och gjorde ett mönster av
 
 
 Jag funderatr mycket på vad jag gjorde för ett år sedan.
Jag inser att jag var så pass pigg då så hemma var det sista jag var
Långpromenader, umgänge med barnbarn och shopping tog en stor del av tiden
 
Önskar er alla en riktigt fin påskhelg
Kram på er
 
 
#1 - - Gunilla:

Det var bra att dom hittade en orsak som du kan behandla. Njut nu av att få ha föräldrarna hos dig !! påskkramar och må så gott du kan !

#2 - - Birgitta:

Vilka fina väggprydnader! Du är så otroligt pysslig, och jag önskar jag hade en tiondel av din fantasi.

Vad skönt att du förhoppningsvis får ordning på saker och ting. Jag har själv haft magsår och det är mycket vidrigare än folk kan föreställa sig. Lycka till med det!

Ganska fantastiskt att du fått ha din mamma och pappa kvar i livet så här länge. Åh vad jag saknar mina föräldrar ibland. Syskon är inte riktigt samma sak. Min väninna har sina föräldrar i livet. De är 90 och 96 år gamla nu. Och faktiskt ganska pigga.

Sköt om dig nu och ha en riktigt GLAD PÅSK!

#3 - - Soldansaren:

Det var ju bra att du fått veta vad det var för problem. Lycka till med behandlingen! Jag önskar innerligt att du får en härlig helg med de dina!

#4 - - TantGlad:

Bra du fått veta orsaken.
Önskar dig nu en fin påsk med dina föräldrar. Mysigt får ni nog det.
Jättefin väggprydnad du gjort åxo.

GladPåsk till dig! / kram.

#5 - - Annika:

Tittar in för att önska dig en riktigt skön och mysig helg.
Påsk kramen.

#6 - - Gitsan:

Jag hoppas att du nu kan njuta av påskhelgen tillsammans med dina nära och kära nu när du vet vad det magonda kommer ifrån.

#7 - - mickis:

Ja ibland känns det extra bra att ha sina föräldrar ❤
VILKA FINA KONSTVERK DU GJORT!!!!

Du är modig som vågar en gastro.. Jag har vrålångest för den...
"bara" ett magsår.. det är ju ändå positivt... hoppas det är borta vid nästa undersökning ❤

Hoppas du fick ett bra besked på datortomografin.. det hoppas jag innerligt...

Önskar dig en fin påskhelg!
KRAM ❤

#8 - - Polär Marielle:

Åh kära Lisbeth! Det var längesen jag var här och läste. Mycket har hänt i ditt liv.
Jag tänker ofta på dig, men har inte hunnit med att läsa bloggar tyvärr.
Jag skickar dig en stor stor varm kram och hoppas att du får må bättre snart!