Mitt i påsken

Har suttit en stund och sett på Niklas Strömstedt.
Jösses vad med känslor han väcker
Glädje, kärlek, sorg, kyla..............
Lite bitterljuvt blev det så jag avvek till datorn
 
I torsdags skjutsade pappa mig på datomografin
Det visade sig att det låg inte bara en utan två remisser där och väntade
Har svårt att tro att de missar något nu
Det finns några frågetecken som ska rätas ut
Magsåret sitter där det sitter men de letar fler nålar i höstacken
 
I går hämtade jag ny energi för att leva vidare
Sambon och dottern Cecilia hade ordnat grillmiddag hemma hos henne
För en gång skull höll jag mig på soffan och vilade under tiden de fixade
Det har aldrig hänt så det var en ny upplevelse
Alla våra barn, barnbarn utom Caitlin och hunden Åsa var där
Jag blir varm i hela kroppen när jag tänker på det
Varm var vi inte när vi åt
När man grillar ska man äta ute om så med filt runt kroppen
 
 
 
 
I dag tog vi en sväng till Birsta city
På tisdag är det vernisage och jag saknade tre ramar
Jag blev superglad när jag upptäckte att de redan billiga ramarna på Rusta var nedsatta till ett för mig rekordbilligt pris
Solen då hur blev det med den?
Nja den gömde sig bakom tunna molnskyar så lite besviken blev vi
Det hade utlovats kanonväder och det blev det inte
 
Känns mysigt när jag tänker på att jag får rå om sambon två dagar till
Hurra för påsken
 
#1 - - Mickis:

Jag tittade oxå på Strömstedt👍 tycker om honom hangar gjort så mkt bra musik.
Älskade sista låten... Tycke att det var himla kul när terapeuten körde koreograferad dans haha

Det är jobbigt att va mitt i en utredning ... Bra att du har dina nära hos dig ❤️

Det är så tråkigt att inte kunna hjälpa till som man brukar..men BRA av dig att vänta på service

Sköt om dig!
Kram ❤️

#2 - - Mickis:

Glömde fråga vilka symtom har du av magsåret ?
Kram

#3 - - yvonne:

Så mysigt ni ser ut att ha det!!..................jag håller mej i form med att jaga dammråttor. Men jag tror inte att det räcker för att nå upp till den tantens nivå.. Nattikram!

#4 - - Bosse Lidén:

Du får tänka på alla gånger som du varit den drivande och absolut inte ha dåligt samvete för att du inte orkar hjälpa till. De förstår dig säkert. Det verkade som du haft en bra påsk. Synd att jag inte kunde skicka upp lite värme och sol till dig. Vi hade en riktigt varm påsk. Tyvärr fick jag en dunderförkylning redan på Skärtorsdagen. Kram Bosse

#5 - - Karin:

Det är mysigt när släkten träffas! God mat, härliga stunder tillsammans!
Kramar Karin

#6 - - Soldansaren:

Då var det på tiden att du fick vila dig och andra jobba!
Visst är det härligt med påsken. Jag tycker att det är så skönt att man kan göra lite som man vill med den, det är inte så styrt av måsten som julen. Då ska allt vara "rätt". Påsken är friare.
Kram!