En riktig skitvecka

Den här veckan blev inte vad jag tänkt mig
Som vanligt så trodde optimisten i mig att nu var det asfaltväg att färdas på
Eftersom levervärdena klättrat neråt så kunde inget gå fel
Pyttsan så fel jag hade
 
I tisdags fick jag lov att ringa mig doktor för nya saker att ställt till det
Den högra sidan av den övre delen av magen har bytt storlek
Den är nu mer XXL medans den vänstra är en större medium
Doktorn anade oråd och misstänker att jag har fått en propp i en ven i levern
Han skulle skicka akutremiss till ultraljud
Vet inte om han inte var tillräckligt tydlig i remissen eller om det är som jag befarar
Vi har ett av Sveriges sämsta sjukhus
Varje dag är det artiklar om överbeläggning och personal som säger upp sig
Hur som helst så har ingen ringt än
Just nu känns det som jag får se till att åka på akuten och kräva en undersökning
 
Som ni vet så är inte jag den som är den
Mellan varven när jag orkar ägnar jag mig åt att återbruka
Jag fick tips på en grupp på Facebook som har det namnet
Kan rekommendera den även om man inte är händig
 
Första projektet har jag lagt över på sambon
Det är ofta så här.
Jag får ideer och planerar sedan får han utföra jobbet
Vi har några lastpallar i källaren
De ska nu göras om till en soffa att mysa i på balkongen
 
 Lånad bild från nätet
 
Jag har också hunnit med att klä om en lampskärm
Resultatet ska ni få se senare
 
#1 - - Bosse Lidén:

Jag tycker definitivt att ni ska åka iväg till akuten och få det röntgat. Jag blir så arg när jag läser om alla tabbar. Vissa saker får man inte slarva med.
Festligt idé. Smart att utnyttja gamla saker. Dessutom ser det skitsnyggt ut på bilden.
Hoppas du får nya asfalsveckor snart. Kram Bosse

#2 - - Anonym:

Såg oxå denna fiffiga soffgrupp på F.B. Håller med om att vi har ett dåligt sjukhus i Sundsvall/Härnösand. Man får ringa och tjata hela tiden och då gäller det att man inte är för sjuk redan. Jag tror oxå att du ska åka in akut. Men risken är att du får tillbringa helgen i väntrummet.
Kramen på dig Lisbeth.

#3 - - Annika:

Ser att jag blev anonym i min kommenrar till dig.

#4 - - Gunilla:

trist med magen,hoppas det fixar till sig !

coolt med pallarna...verkligen

#5 - - Soldansaren:

Åk till akuten! Kräv undersökning! Kräv, kräv, kräv! Ingen tackar dig för att du väntar. Tänker på dig!

#6 - - Karin:

Hoppas att du nu har fått kontakt med sjukvården, annars håller jag med de andra som kommenterat, åk akut!
Kramar Karin

#7 - - Karin:

Hoppas att du nu har fått kontakt med sjukvården, annars håller jag med de andra som kommenterat, åk akut!
Kramar Karin

#8 - - Gitsan:

Om man misstänker en blodpropp så borde man väl säga åt patienten att åka direkt till akuten?!

Hoppas allt är bra med dig.

Om vi blir klokare med åren? Kanske både och ;)
Grattis i efterskott!