Sin gilla gång

Precis så är det med mitt liv
Det går sin gilla gång
 
Precis som planerat blev det sjukhusbesök och klippning i fredags
Satte mig ner en stund när jag ändå var på stan och åt en härlig lunch med dottern
Det blev en kycklingpaj med pesto
Det smakade mera
Någon shopping blev det inte den här dagen heller
 
Under helgen har det rört på sig mer än det gjort sista veckorna
Lördagen började med tårar
Jag var så trött så jag visste inte vad jag skulle ta mig till
För någon vecka sedan hade jag bett sambon att dra ut mig på saker
För tillfället har jag varken lust eller ork att dra framåt
Den stackarn kom med olika förslag och stod där med en termos kaffe färdig att åka
Inget förslag dög
Till slut gav jag mig och vi åkte ut till Åstön
Det är ett naturreservat vid havet
 
När vi landade på parkeringen trodde vi båda att det var någon aktivitet där för det var fullt med bilar
Aktiviteten var solen
Efter månader med minimalt antal soltimmar är människor törstiga på solljus
 
Jag blev förvånad när jag kom ut dit
Sedan förra sommaren har de röjt upp rejält och gjort i ordning fika platser och fixat till starndremsan så man kan vara där
Sambon hade inte bara kaffe med sig
En semla väntade i ryggsäcken
Det var en mäktig känsla att sitta där nära havet och äta semla i solskenet
Inte vanligt för oss här i norr under mars månad
Lite Gevalia känsla blev det
Inte alltid man får oväntat besök
 
 
Jag passade på att ta med skissblocket
Det finns mycket vackert att skissa av där ute
Den här dagen blev det kapellet
 
 
 
 
När vi kom till bilen vaknade min gamla upptäckar lust
En träskylt där det stod Lilla Bodviken lockade
Vi traskade iväg och kom till det som just då kändes som ett paradis
En liten havsvik där det fanns sand, småstenar, stora stenar och klippor
 
 
Nu vet jag vart jag ska tillbringa de soliga sommardagarna
 
Eftersom lördagen gick så bra följde jag med på loppis på söndagen
Fyndade en skylt med "lycka" och gardiner
När jag kom hem hägrade sängen
Jag hann bara lägga ner huvudet på kudden sedan sov jag
 
Ibland förstår jag mig inte på mig själv
Jag måste vara en " mer vill ha mer" människa
Varför kan jag inte nöja mig med att de gått så bra i helgen
Min livsaptit har börjat komma tillbaks efter veckor av funderingar över om nu livet ska se ut så här
Inom mig finns en aptit på livet som gjort att jag alltid kommit upp på benen
Skulle vara skönt om den hunger la sig på en lagom nivå
#1 - - Karin:

Du verkar ha haft en mysig helg, och ett fint kommande sommarparadis hittade du! LYCKA!
Kram Karin

#2 - - Soldansaren:

Härligt att du är tillbaka här på bloggen igen! Du har en kämpaglöd som inspirerar.
Apropå inspiration så har vi också ett sådant där naturområde nära vår stad. Tyvärr är jag där alldeles för sällan men när jag varit där känner jag mig alltid superladdad. Det ger verkligen så mycket.
Kram på dig och heja på!

#3 - - yvonne:

Fin helg fick ni! Bra att du följde med sambon! ......Det känns bättre att ge om man vet att det kommer till nytta ,och att ingen tjänar något på det ... Kram!

#4 - - Bosse Lidén:

Vad bra att han fick med dig. Det blev ju hellyckat. Nu kan du se bilden framför dig; där ska du befinna dig en skön sommardag. Det smakar så mycket bättre både med kaffe och annat utomhus tycker jag. Fint kapell. Eftersom jag har en lång utbrändhetsstory i bagaget så vet jag hur det känns när viljan finns där, men kroppen inte vill samma sak. Man måste ha varit där för att förstå fullt ut Kram Bosse