Solen vämer så.....

Vaknar till en blå himmel och då känns allt så mycket lättare
Mitt i känslan kom en nostalgikick
I mitt huvudet snurrade en sång som jag sjöng när jag var liten
Jag är helt säker på att jag lärde mig den på lekskolan som det hette då
 
Orden snurrar: Det är så härligt att gå i solen solen solen
Det är så härligt att gå i solen den värmer så......
Det är irriterande när något fastnar i huvudet och man inte kan sluta tänka på det
Det är inte utan att jag känner mig lastgammal
Som tur är går det över snabbt
Jag kommer aldrig att känna mig så.
Jag är och förblir ett barn i sinnet
I sinnet har sjukdomen inte härjat
Säger bara tack för det
 
Annars har den här veckan varit riktigt tråkig
Jag försöker att fylla tiden med något positivt varje dag men banne mig att det inte gick nu
Jag skulle vilja var som Linus på linjen
Den där roliga gubben som hoppar och skuttar och pladdrar hela tiden
I onsdags ringde en av mina doktorer
Nu blir det provtagning till veckan och Gastroskopi veckan efter
Jag tänker inte orda så mycket om det just nu
Det behövs mer prover för att veta vad mina cellförändringar innebär
Varför bli orolig när man egentligen inte vet ännu
 
I morgon blir det full fart hemma hos oss
Livia och Agust ska vara här över dagen
Är så glad att min sambo och dotter backar upp mig så att jag kan träffa dem
Det skulle inte gå om jag inte hade hjälp
De som sa att barnbarn är kryddan i livet hade så rätt
Jag ska njuta och tanka ny energi
 
 
 
 
 
#1 - - Soldansaren:

Den där sången sjöng min mamma och jag när vi var ute på vårpromenad när jag var barn, så jag blev också lite nostalgisk :)
Lycka till med provtagningen!

#2 - - Gunilla:

Hoppas du hade trevligt med barnbarned. Låter som fastnar, kan vara jobbigt, ibland fastnar låtar som man absolut inte ens gillar :) kram

#3 - - mickis:

Skönt när man kan tanka energi hos någon/några :-)

Jag känner som du.. Viljan finns att hitta ngt positivt varje dag, att göra ngt positivt MEN det är inte alltid man lyckas tyvärr... De mest slitna dagarna önskar jag bara att dagen går över...

Har du cellförändringar i magslemhinnan?

Ha en fin dag & den sången sjöngs även när jag gick i skolan.. Den är så fin :-)

Kram❤

#4 - - Karin:

Barnbarn är härliga, positiva och spontana!
Man blir glad av deras sällskap!
Kram Karin

#5 - - envingad:

Det lät inget vidare det där med magen vännen ♥ hoppas undersökningen går bra och att de kan stilla oron och göra något åt det. Du får berätta hur det går.
Ha det fint och njut på av dom små blommknopparna (barnbarnen)
Varm kram

#6 - - cathrin:

Barn och djur är räddare i nöden, de får en att glömma sig själv ett tag. Känner med dig, det är inte lätt att alltid ha nya undersökningar "att se fram emot". Glad att du kan upprätthålla din livsglädje och blogga. Kram

#7 - - TantGlad:

Haha....jaadu. Linus på linjen kommer man ju ihåg och rolig var han som vankade fram och tillbaka. En rolig figur.
Härligt med barnbarn som piggar upp. Man behöver piggas upp mellan varven.

Kram nu och Ha en fin helg.

Kram kram.