Mitt i drömmen

I går hittade jag ett usb minne som låg gömt längst in i ett skrivbordsskåp
Det var som att sitta i en tidsmaskin
Många av korten var från tiden när jag pendlade till England var och varannan månad
Det slår mig om vad lite vi vet om vad som ska komma i livet
 
 
Det här var Jannes och min sista gemensamma resa innan sjukdomen slog till
Vi hade bestämt oss för att flytta till Keyworth
Janne hade tittat på jobb och vi hade bestämt hur vi skulle bo
En bungalow med liten tomt var det vi önskade oss
Jag hade fått offert och tänkbara datum från Timrå flytt
Det är 5 år sedan bilden togs
Vi säger att vi ska leva varje dag som den är den sista men gör vi det?
Det här om något visar att vi borde göra så
 
I måndags var jag på Gastroskopi
Så skönt att det är gjort
Jag tänker på hur mycket oro och kraft det tog i helgen bara för att jag visste att jag skulle undersökas
Det är ingen rolig undersökning men så farlig är den inte
En speciell doktor som gjorde den
Han varken hälsade när han kom eller när han gick
Det enda han sa var att jag inte hade magsår eller cancer
Jag hade gärna tagit ett litet magsår för här sitter jag med magen som smärtar utan svar
I morgon ska jag ta prover och på måndag ska min egen doktor ringa
I går hade jag så ont så vi åkte mot akuten
Efter halva vägen la bilen av
Vi tog oss hem och jag tog en värktablett och somnade
Jag är i en situation nu som jag varit många gånger
Ingen doktor vill egentligen träffa mig
De hänvisar runt runt
Sist tog det några år men dianos fick jag
Vad ska man säga ?
Jag väljer att gilla läget och vara en snäll flicka och vänta
 
Medans jag väntar pyntar jag vidare
Prylar har aldrig betytt så mycket för mig men vissa saker kan jag inte vara utan
Varje år sedan 30 år tillbaks plockas den fram
Adventskyrkan som fått mina barn och barnbarn att inte kunna hålla fingrarna i styr
Här gäller inte se men inte röra
 
 
 
 
Det finns andra guldkorn i livet
Jag har tre stycken och det är mina barnbarn
Till jul får jag rå om dem alla
I veckan var Agust och Livia här en eftermiddag
Janne hämtade dem på fritids
innan hämtning ringde Livia och frågade om hon fick ta med en kompis
Så klart hon fick bara kul att de vill ta med dem till oss
Janne åkte på friidrottsträning och tjejerna ville måla på duk
 
Bara att lämna plats åt dem i mitt målarrum
 
 
 
#1 - - Leva-Kerstin:

HM... jag är inte den snälla flickan som väntar på att vården ska agera. Nej, jag ligger på.
Att ta vara på stunderna, vara tacksam och hitta små guldkorn är bra för själen. Det lärde jag mig efter att min man dött men tyvärr blev det inte automatiserat, jag får påminna mig då och då. Att titta på bilder från förr var ett bra tips.
/Leva-Kerstin
www.steeperz.com