Varmt i vattnet

Det är inte ofta någon sett mig bada i havet och då menar jag bada
Visst har jag under somrarna svalkat av mig men varit lika snabbt uppe på torra land
I år har jag tagit igen allt
Så underbart det är att simma runt i vatten som är 26 grader fast det är havet
Att sedan kliva upp och sätta sig på en filt med en kopp kaffe och inte frysa är ytterligare ett plus
Tack för det du härliga sommar
 
Tempot har fortsatt i samma lunk
Det är stränder som vi besökt
De har varit Caitlin som styrt valet
Jag har besökt stränder på Alnön som jag åkt förbi men nu stannat till på
Bänkåsviken är en sådan
Vi beslutade oss för att åka ut fast det såg ut som om dimman låg kvar över ön
Vi hann bara var där en stund sedan sprack det upp
 
Den viken får finnas på min nästa sommar lista
 
En av dagarna blev badfri på Caitlins begäran
Hon startade dagen med att säga att nu var hon less på att bada
I stället blev det ett besök på Norra berget
Det stället kan man besöka hur många gånger som helst per år utan att ledsna
Livia och Caitlin fastnade för en häst som var så naturtrogen att det var svårt att tro att den var uppstoppad
 
 
 
Styltorna skulle testas och det gick riktigt bra
Alltså för flickorna jag avstod så gärna
 
 
 Lek och bus och glass sen var dagen komplett
 
Vårt strandliv börjar få ett slut
På måndag börjar Janne jobba
Vi avrundade med det som dottern kallar hemmastranden
Stranden som ligger bara en kort bit från där hon växte upp och jag bodde i 20 år
 
 
Konstigt nog känner jag inget vemod över att sommaren går mot sitt slut
Nu ska jag ta tag i min sjukdom och får jag inte kontakt med min medicindoktor får jag göra som Janne gjorde för 6 år sedan= Ringa till landstingsledningen
Gissa om det blev fart då
Jag mår så där
Blir väldigt fort trött
Inte så att jag vill sova utan mer fysiskt trött
Benen och armarna lägger liksom av
Det jag lider mest av är ångesten
Känslan av att inte veta hur mina år ska se ut
Jag tror att bara jag blir ensam hemma kommer jag att hinna bearbeta den effektivare
 
Om en vecka återvänder Caitlin till England för att förbereda sig för skolstarten
Så härligt att höra att hon är tvåspråkig nu
Hon tjattrar som en liten papegoja
 
#1 - - Med Lenas egna ord:

Hej!
Ja, vilken sommar vi haft i år! Lite FÖR mycket av det goda, enligt mig. Tyvärr har det inte blivit vare sig bad eller fiske för mig, värmen har gjort min värk värre. Idag däckade jag och sov nästan 5 timmar på dagen!

Kan man verkligen få hjälp av att ringa Landstinget?
Händer inget för mig, trots ny läkare. Avvakta?! Under tiden rinner mina år bort ...

Skriver du nu också på din andra blogg? Som vanligt har jag tappat lösenordet.

Stora Kramen/ Lena

#2 - - Mickis:

Villa härliga dagar ni har ❤️☀️
Underbart! Denna sommaren har tom jag badat massor :-)
Jag brukar va lite försiktig för min värk gillar inte alltid kyla men denna sommaren har det inte varit kyligt :-)

Det är nog bra att du haft lite paus från grubbleriet med roliga barnbarn men BRA att det blir vardag så du kan ta tag i saker :-) förstår att det är många tankar o frågor som du vill reda ut :-)
Håller tummarna att du får tag på sjukvården annars rycker jag absolut att du ska följa Jannes spår !

Njut nu av sista tiden du får ha Catlin hos dig
Kram ❤️❤️❤️

#3 - - envingad:

Hej goa vän ♥
Så härligt det ser ut med badstranden!
Här såg jag i tidningen att någon föreslog att göra sandstränder efter storsjön. Det tycker jag låter som en bra ide eftersom vi blivit mer en turistort numera :)
Här har jag varit dålig på att blogga men blir som du fort trött i kroppen. Har dock varit till neurologen nu och det är inget fel där som ms eller nåt annat otyg så det känns ju skönt. Så nu blir det vidare kontroll på annat ställe.
Hoppas du har det fint i alla fall och får en fortsatt fin augusti
Kramen

#4 - - Karin:

Vilken härlig ögonblicksbild nr 3 är!
Bad och stränder har verkligen varit välbesökta av alla i år!
Kramar Karin