Mitt liv = en våg

Jag försöker hitta en balans i mitt liv
Skålarna i vågen vill inte riktigt väga jämt
 
                                                                                                                                   Bild lånad på nätet
 
Jag drömmer om dagar då jag inte behöver hjälpa till att balansera upp skålarna
Visst är jag värd det?
 
När jag gick på gymnasiet bodde jag i en militärstad
En gång om året fick vi besöka någon av anläggningarna och aktivera oss som militärer
Allra roligast var det att prova på den knäckande fysiska banan
När jag ser tillbaks på tiden sedan september så känns det som jag provat på de olika sakerna som ingår i sådan
Jag har sprungit, jag kar krypit, jag har ålat och jag har klättrat
Jag har fastnat och jag har ramlat ner
 
Nu har jag det sista hindert kvar och här står jag och funderar över hur jag ska komma över
 
                                                                                                                                             Bild från nätet
Jag vill så gärna men jag hittar inte rätt teknik
Kanske är jag lite rädd för vad som väntar på andra sidan
Förra sommaren var jag full av spring i benen det vet jag men minns inte riktigt hur det kändes
 
Kan ingen hjälpa mig över?
I går när jag mötte en vän sa hon: Du ser oförskämt pigg ut för att vara sjuk
 
Häpp!
Hakan åker ner på mig och jag känner mig ledsen
Måste man se ut som sju svåra år när man är sjuk?
 
Min räddning och mitt motto för att hålla mig kvar är att aldrig ge upp
  Jag försöker
- Klä mig i annat än myskläder.
- Jag sminkar mig om än sparsamt
- Jag ler mot människor jag möter för att göra deras dag lite gladare
- Jag pratar inte hela tiden om minja sjukdomar för det drar ner mig
 
Kanske är jag orättvis när jag skriver så här men jag måste få ut det
Jag kan inte be om hjälp har aldrig lärt mig det
Det här är något som inte bara berör mig.
Många människor runt om oss bär på smärtor och har begränsade liv utan att säga något
Vi vet att de är sjuka men syns det inte så finns det inte
Allas värld den som vi har gemensamt snurrar alltför fort
Vi har fullt upp att hänga kvar
Hur ska man då förväntas se djupare än ytan?
 
Förutom djupa tankar så har jag en vardag
I går var jag till min nya doktor
Känner mig glad att han var så bra att ha att göra med
När man ska möta en ny doktor är det som att spela Bingo
Här var det full bricka
Han tog sig tid att lyssna på det jag upplever som problem
Han fokuserade inte bara på vad diagnosen hette utan hur han kunde få mig att må bättre
En remiss för magnetröntgen är skickad
Vet att det kommer att ta några månader att få utföra den
Köerna är 3-6 månader
 
Alldeles nyss kom yngsta sonen med flickvän förbi
De frågade om de fick komma hit och bjuda oss på middag ikväll klockan 18
Jag hade inte publicerat inlägget då
Så klart det finns där vilja att göra livet lättare för andra
Tänker ändå publicera det jag skrivit för alla behöver vi tänka till ibland
 
 
#1 - - Lotta:

Hej från Lund! Jag läser din blogg fortfarande troget men är dålig på att kommentera! Vilka kloka o djupa tankar du har! Hurra för att din nye doktor är bra! Det är verkligen ett vågspel o man vet aldrig vad som väntar! Underbart med någon som fokuserar även på vad man kan göra för att du ska må bättre. Hoppas din magnetröntgen kan ske fort! Men alla väntetider är ju numera hiskeliga :-( Jag önskar dig en så skön sommar som det bara går!Hoppas också att vädret är snällt mot dig! Stor kram /Lotta

#2 - - Mickis:

Du ska ändå vara glad att inte det syns utanpå all smärta det är iaf jag... Jag vill ju gärna att folk ser mig FÖRST o inte sjukdom... Jag är som du. Jag går upp varje dag, fixar hår o lite makeup, tar på kläder så att man är presentabel men inte " överklädd" jag vill kunna se mig i spegeln o tycka det ser ok ut o för omgivningen, familjen tror jag oxå mår bättre av att jag försöker bry mig om mig o andra :-)

Vad bra att du fick träffa en doktor som vill hjälpa till att höja din livskvalitet :-)

Hoppas snart vågskålen väger hyfsat lika :-)

Gulligt av sonen o flickvännen :-)
Hoppas det smakar bra o att ni går en toppen kväll ❤️
Kram ❤️

#3 - - cathrin:

Det syns inte på mig heller att jag har ont eller ju det syns genom att jag går dåligt, men folk förväntar sig att man ska vara mager och hålögd. Det ska synas rejält helt enkelt. Vissa dagar ger jag efter och bara ligger i sängen i pyjamas, efteråt känns det inte bra. Bättre att försöka delta i livet så gott man kan. jadu, vågskålen är inte lätt. Kram