Så bra det fungerar

Så bra det fungerar att skriva ner sina tankar
Trycket av alla de tankar som vill ut lättar o jag börjar tänka i nya banor och jag upptäcker att livet nog inte är så tokigt i alla fall
 
Jag fick även en tankeställare när jag läste vad Marlene, en vän på facebook, skrev som ett inlägg
Måste passa på att ge en eloge för alla kloka ord hon skriver i sina inägg
Ord som handlar om livet och ger mig många tankeställare
Den här personen har gett mig mycket vägledning under åren
När jag startade min blogg var hon en av mina första besökarna
Just nu har hon ingen blogg men som sagt vad facebook finns ju
Måste berätta att jag kände inte henne innan bloggandet men konstigt nog så tycker jag att jag känner henne väl nu efter alla år
 
Orden som jag tog till mig sist:
Det där med förminskningar
Att nöja sig med mindre än vad hjärta och hjärna säger
Att alltid tycka sig vara den som älskar mer oavsett om det är vänskaps eller kärleksrelationer
 
Man lär så länge man lever
 
Veckan som gått har varit mer aktiv
Solen har kommit och sakta med säkert så känns det som sommaren är här
En av dagarna kom Livia och Agust hit med badkläder och handdukar
Det blev premiärdopp i poolen
Jag måste ha varit ett fiskdjur i mitt förra liv för jag älskar att bada och då pratar vi om timmar
Att det är 29 grader i vattnet gör ju inte heller ont
Det här är första gången på många år som jag tar hand om båda två alldeles själv
Skön känsla är det och det om något visar att kroppen trots allt blir starkare och starkare
 
En av mina mediciner gör att jag måste begränsa soltimmarna
Det är då man får tid att pyssla till det hemma
På vägen ner från Umeå stannade vi till på ett varuhus en bit norr om Örnsköldsvik
Namnet är Knallen och är förknippat med lågpris
Vet inte hur många gånger jag tänkt stanna där men åkt förbi
Det var verkligen billigt och det var där jag såg det
Tyget jag letat efter för att klä om den väggplatta vi har i hallen
Ett suveränt sätt att dämpa ljudet och få det ombonat
 
 
 
Veckan som gått har det varit hamnfest i Sundsvall
Full fart med gratis entre
Jag valde bort den
Det enda jag saknade var att äta langos
Då får man ta saken i egna händer
I går gjorde vi egna langos
Vi bjöd in ungarna och gissa om vi åt
 
 
Måndagar kan kännas lite tomma
Sambon har inte semester än så jag stannar lite i steget
I dag blev det några timmar på takterassen
 
 
De här dagarna kan jag längta efter en sommarstuga
Som tur är så går det över
Har man haft hus så vet man vilket jobb det innebär
Bara att glömma att ligga i solstolen hela dagarna
Jag fortsätter att hålla mig till terassen och utflykter i närområdet
 
Eftermiddagen hade kunnat vara roligare
En kallelse till röntgen dök upp
Visst, det är bra att det gick så fort att få komma men det glada humöret dämpades en aning
På tisdag blir det ultraljud med två sorters kontrast
En röntgenläkare ringde senare och föklarade att nu om inte skulle man hitta vad det är som sitter i magen
Resten av dagen blev det tårar
Jag är bra på att trycka undan smärtan mellan varven men nu kom det för nära
Längtar till nästra tisdag då jag får besked direkt
Sen ska jag ta semester irån sjukdomarna och njuta av ledigheten tillsammans med sambon
#1 - - Marléne:

Djupt rörd och berörd av dina ord.
Varmt varmt tack ♥
Du gör också skillnad i mitt liv!

#2 - - Soldansaren:

Visst är det intressant med de här bekantskaperna man gör i bloggvärlden. De här man följer år efter år blir ju som vänner som man både känner och inte känner.
Kram på dig!

#3 - - cathrin:

Man kan inte alltid vara stark och glad. Skönt att kunna blogga av sig och bli förstådd. Ett härligt sätt sett att finna vänner på. Hoppas allt går bra för dig nu - önskar nästan att jag fick göra en sådan undersökning med, bara för att få veta. Lycka till vännen. Kram

#4 - - Annika:

Förstår att du längtar till Tisdagen och jag hoppas verkligen att du kommer att kunna njuta av er semester. Visst är det skönt att få skriva av sig även om det är nåt man inte visar för nån annan. Egna Langos har jag aldrig gjort men nu kanske det blir av. Tack för det tipset.
Ha det bra och kramen.

#5 - - Gunilla:

visst är det härligt att komma till nya insikter, trots man levt så länge som man har :)

#6 - - Katine Åberg:

Älskar dig storasyster!!!

#7 - - Karin:

En takterass, låter underbart. Har aldrig varit på en sådan!!
Skönt med en snabb tid till röntgen, en väntan kan ibland bli olidlig.
Kramar i massor!
Karin