När drömmar och fantasier blir verklighet

Innan drömmar och fantasier blir verklighet finns det en riktig verklighet
Det känns overkligt att det är en vecka sedan jag bloggade
Dagarna rinner förbi och jag med dem
 
I måndags hände något som gjorde mig fundersam och förvånad
Det ringde en doktor till mig
Det tog ett tag innan poletten ramlade ner
Det var en kirurg som jag träffade för nära två månader sedan på akuten
Hon bad om ursäkt att hon inte ringt tidigare
Tidigare?
Jag visste inte ens att hon skulle ringa
Tydligen hade hon beställt en datomografi av njurar och gallvägar
På vägen hade remissen ändrats av någon och ställts till medicinkliniken
Det är min sk. hemklinik
Mycket riktigt hade min doktor varit inblandad och gav mig svaret att inget konstigt upptäcktes
Men se det tyckte inte kirurgen
 
Hon berättade att det var bilder där man inte såg det hon ville titta på
Jag blev ombedd att beställa tid på Hälsocentralen så att de kunde skriva en akutremiss till kirurgen
Jag fick inte komma dit direkt eftersom det gått så lång tid.
En remiss var nödvändig
Det som förvånade mig var att hon inte alls köpte nervskador som andra doktorn sa
Hon vill göra en magnetröntgen av buken innan hon säger något
Vad ska man säga?
För mig är magen magen men doktorerna har delat upp den
För vissa organ måste man till medicin och för vissa till kirurgen
Man lär så länge man lever
 
Jag har beställt tid på hälsocentralen och får komma dit om en vecka
Verkar slöseri med läkartider men "finns det regler så finns det"
Blir så trött på alla dessa kringelkrokar
Någon medicin med hemska biverkningar äter jag inte
Väljer att gå min egen väg och vänta på vad den nya doktorn säger
Känns som jag samlar på doktorer just nu
 
I denna ljuva sommartid ska man också fira midsommar
 
 
Bara ordet har sista veckorna fått mig att darra
Jag är så trött så att ordna en fest kändes långt bort
Vad händer då?
Jo min sambo, mina barn med familjer och sambons barn ställer upp mangrant och finns där runt mig den här magiska dagen
 
 
Jag älskar att ha mina nära runt mig.
Skratten, busen och värmen får mig att glömma att min framtid inte är självklar
Jag sänder över ett stort tack till dem alla
Ett extra tack går till sambons dotter Emma som tog min roll och stod hela dagen i köket och fixade maten med Janne min sambo
 
 
 
På måndag åker vi upp till Umeå för några dagars avkoppling med mamma och pappa
Det har varit planerat länge men av olika anledningar har jag bokat av
Jag ska bara också se till att få lite tid med min syster
Som sagt vad : Man ska vara rädd om varanda
Var det ni också
 
#1 - - Med Lenas egna ord:

Åh. strömmingsflundror! Saknar det. Har inte funnits annat än fryst strömming att få tag på och den smakar papp!
Men det är bra att läkarna kollar upp dig en extra gång, bättre en gång för mycket osv ... Men tjatigt med procedurerna. Allt skulle ju bli så bra med datoriseringen?
Stå på dig och låt släkten sköta om dig!
Kram

#2 - - envingad:

Tittar in och ser hur du har det och jisses vilket härligt bord med gosaker. Här har ja firat den själv i år vilket varit självvalt och skönt var det när man inte orkar med så mycket.
Bra att dom kollar upp dig så de hittar felet och du får hjälp helt och fullt. Ha en fin fortsättning på helgen och varm krya på dig kram

#3 - - mickis:

Vet du den doktorn som ringde dig ska du nog försöka ha kvar i din samling med doktorer.. Verkar vara en kunnig & noga doktor & det är då verkligen inte alla...
Jag förstår att det känns jobbigt att åka via hälsocentralen & få en remiss för ngt som jag tycker att läkaren som ringde kunde fixat men det finns banne mig INGET ENKELT med sjukvården nuförtiden...
När dottern fick sina vaskuliter på benen så skrev hon på twitter:Folk tror att man kan gå till vårdis & få ett recept & sen är man frisk om 2-veckor -JÄVLA TUR har ni ska ni veta OM ni har det så...
Folk som ej är långtidssjuka, har ett sjukt barn, en sjuk mamma eller liknande har fan ingen aning om hur jävla hårt sjukvården suger...

Synd men sant.. Så när någon läkare "bryr" sig så ska man vara glad ;-)

Vilken mysig midsommar ni fick :-)
Du ser oförskämt fräsch ut för att inte må bra tycker jag :-)
Vilken fin familj ni har du & sambon som ställer upp när inte du orkar.. Det är kärlek ❤

Ha en skön söndagskväll!
kram

#4 - - Gunilla:

härligt att ha en hög nära och kära som finns runt om en !!

#5 - - Polär Marielle:

Hej, long time no seen eller vad det heter. Vad jobbigt med dessa kringelikrokar bland läkare hit och dit. Usch! Vad är det man säger: Man måste vara frisk för att vara sjuk? Men hon som ringde dig verkar ju ta sitt ansvar i alla fall.
Vilken underbar midsommar! Många kramar från Marielle!

#6 - - Annika:

Underbart att ha en fin och förstående familj nära. Hoppas att du fick några fina dagar i Umeå. Lycka till nu med allt. Styrke kramen.