Litet eller stort?

Nu är jag igång igen med bloggandet
Känns så kul att få skriva av sig och samtidigt använda bloggen som en mini dagbok
 
Bloggen har en förmåga att plocka fram det lilla i tillvaron.
Det där som hör vardagen till men som inte alltid uppskattas så mycket som det borde
För visst är det som ordspråket säger:
 
För varje berg du bestiger
se inte bara vad som ligger framför dig,
titta ner och se vad du redan har åstadkommit
och var glad och tacksam över det
 
Om jag tänker efter så inser jag att jag är en rik person
Inte räknat i pengar men innehållet i livet har varit guld värt
 
Jag lovar nu mig själv att känna mer tacksamhet för det jag har och inte alltid sträva efter det jag inte nått
Det är viktigt att ha mål i livet och något att sträva efter men målen behöver inte vara de största
Jag behöver tänka till och sätta dem så att jag har en chans att nå dit
 
Juli månad började med en kort mycket kort period av värme
En av dagarna åkte vi till Sörfjärden för att ha lite strandliv
Det är en av mina favorit stränder
Den är uppdelad i flera mindre stränder så man får aldrig känslan av att det är mycket folk
 
 
 
Det härliga sommarvädret var en tillfällighet visade det sig
 
Bara att tänka om och sysselsätta sig med annat
Sedan några månader är vi i tankar på att flytta
Vart och när ligger öppet
Det hänger ihop med en del funderingar över framtiden
Åren går och ska det ske en förändring börjar det bli dags
När vi sålde och flyttade hit var det för att jag skulle få ett bra boende med min sjukdom
Den där sjukdomen som nu bara ligger och lurar men låter mig leva ett rätt så vanligt liv
Ingen panik för det ska vara rätt om vi packar ihop
Samtidigt som det är kul och spännande att leta och tänka så finns det många val att göra
 
Vad passade bra då ?
Jo städning av sådant jag är dålig på att ta itu med
Ni vet de där skåpen och lådorna som man gärna går förbi
I alla fall jag
Ett tu tre dyker chansen upp att flytta på sig
 
Finns det något som våra barnbarn gillar så är det att åka buss
En dag tog vi med två av dem på en busstur till Birsta city
Det tar nästa 40 minuter att ta sig dit med buss
Riktig lycka det
Målet var Candy World
Ett nyöppnat lekland som föll Agust i smaken medans Livia var mer tveksam
Hon börjar bli stor den tjejen
 
 
Förutom alla promenader jag tagit hamnade jag i en basketduell en dag
Agust hade fått en basketboll när han fyllde år och så klart skulle han utmana farmor
Hur det gick?
Nja man kan nog säga att jag var rätt så ringrostig
Agust vann med god marginal
 
 
 
Men vad gör väl det kul var det
 
I vårt hus finns det uthyrningsrum för en mycket billig penning
Fast vi har stort och möjlighet att ha gäster hos oss brukar vi hyra ett rum till de som hälsar på
Kan vara skönt när man är många vuxna att kunna ha lite egen tid
Först checkade en av Jannes söner in
Efter en vecka löstes han av för då kom nästa av hans söner
 
Sommarlovet i England kom och Caitlin ( mitt barnbarn ) kom som vanligt hit för en månads ledighet med sin mamma
I flera år har vi haft som tradition att första kvällen är det bad i Sidsjön
I år blev det ett kyligt dopp men är det tradition så är det
Hon hoppade i trots det men kom upp lika fort
 
 
Jag kan inte påstå att jag är någon stjärna i att spela minigolf men en gång per sommar testar jag och
resultatet blir ungefär detsamma.
Efter ca 7 banor har jag ledsnat
Det verkar som Caitlin har fått samma känsla som mig
 
 
Den här dagen blev det glassen som var den stora behållningen
 
Mellan regnskurarna gick Janne upp i skogen ovanför där vi bor
Här skulle plockas blåbär
Bilden får bli en symbol för hur det var
 
 
Lite mer än det här bäret fanns det men inte fyllde han frysen
 
Varje sommar bjuder staden på några tisdagskvällar med underhållning
Just den här kvällen var det besök av Erik Saade
Då ska man stå långt fram om man har honom som idol
Jag och Janne gick ner tidigt för att hålla plats åt Caitlin
Det var många år sedan jag stod längst fram och väntade på en artist men nu har jag gjort det igen
Under tiden vi väntade fick vi höra Nova Miller
 
 
 
När Caitlin kom med sin mamma drog jag mig diskret tillbaks och avstog konserten
 
Det blev poolbad och det blev utflykt till Norra berget
En stunds lek, utsikt och fika mellan skurarna
 
 
Det blir ungefär som en påse Gott och Blandat det är många som ska roas
 
Vi är många tillsammans och det märktes när vi grillade en kväll
Vi var 12 stycken bara ett av barnen som inte var med
Trångt mycket trång blir det men vi är vana och alla tycker det är kul att vi kan samlas
 

 

 
#1 - - Beppan:

Skoj att du är tillbaka i cybervärlden!
Intressant läsning och fina bilder. Så mycket du varit med om sedan du skrev i bloggen sist!!
Vilket härligt bröllop!

#2 - - Med Lenas egna ord:

Hej!
Alltid lika kul att läsa din blogg och roligt att du fortsätter då många slutar. Finns inte så många kvar av de jag brukade följa. Synd!
Önskar bara att jag hade ett uns av din positiva syn på livet! Jag är "på nedåtgående" och ser bara omöjligheterna nu. Därför är några bitar ur din godispåse så bra!
Kram