När man tar sig ton......

Jag är så glad att jag har min målning
Jag skapar som mest och bäst när livet gungar
I helgen hamnade det en ny tavla på väggen
 
 
 
För att jag ska sätta upp dem måste jag vara nöjd
Jag har en hel kartong med alster som troligen kommer att ligga kvar där
Känslan i dem duger inte för att pryda väggen
 
Här har det börja bita till i kinderna
Mina promenader är inte så många nu men i helgen måste jag bara ut
Vi tog en promenad runt Sticksjön
Lagomt långt när det är kallt
 
 
Tyckte bilden var bra när jag tittade på den i telefonen
Det var där det för med den här vinner jag inga pris
 
Så lite rapport från sjukfronten
Jag gjorde som jag tänkt
Direkt på morgonen ringde jag till röntgen
Insåg att jag inte hade så mycket för det
Remissen låg där men det kunde röra sig om veckor eller månader innan jag fick komma
Jag försökte förklara hur det låg till och sköterskan upptäckte att bakgrundsfakta saknades
Min undersökning på akuten var inte dokumenterad
 
Nytt samtal till Hälsocentralen och sköterskan visste inte mer där
Ingen dokumentation från akuten
En remiss var skriven men det var utifrån mina ord
Nog för jag varit sjuk mycket men mitt jobb är inte att vara läkare
 
Det gick två timmar sedan fick jag telefonsamtal från röntgen
Den pärlan hade spårat upp anteckningar från akuten och då blev det minsann fart i prioriteringen
På fredag klockan 17.00 har jag fått tid
Verkar som de jobbar övertid där
Jag längtar tills på fredag
 
Mentalt mår jag som en prinsessa.
Båda fötterna på jorden
Jag är stolt över att jag kan hantera den här pressen så bra
Att jag sedan fått börja plocka i mig starka värktabletter må så vara
 
För att göra livet lättare ska Janne och jag vara med Livia och Agust två eftermiddagar den här veckan
Barn är så oförställda och enkla varelser
Man glömmer både tid och rum
Tack för ni finns mina fina barnbarn
 
 
 
#1 - - Soldansare:

Vilken fantastisk tavla! Din klart bästa av dem jag har sett. Skulle kunna tänka mig att ha den på väggen också.

Lycka till med röntgen!

#2 - - Karin:

Att vara med barnbarnen är mysigt! Mina är inne i spela-kort-perioden. De tror att de ska vinna över gamlingarna, men det är minsann inte alltid!
Kram Karin

#3 - - Leva-Kerstin:

Jag blev mållös, så fin tavlan är.
Jag ser, känner en person som känner sig instängd i alla känslor på en gång. Dock har personen mycket, skulle ville säg enormt beskydd av fågeln Felix.

Och TACK för ditt avtryck i gästboken, det är längesedan jag fick ett avtryck där.

Kramiz

#4 - - Korpunge:

Så fin tavlan blev! Det sprakar skönhet och styrka om den på nåt vis.
Lycka till i morgon nu, hoppas allt går bra.
Ha det så gott.
Kramis ♥