Feg ? Jag? Kanske

Efter förra blogginlägget kom inga otäcka kommentarer
Det var i och för sig bra men inom mig snurrar en fråga
Var det därför jag skrev enbart positivt och även lite väl tillrättalagt som jag slapp några otäckheter?
 
Visst var det sanningen jag skrev men bakom sanningen finns en verklighet
Jag har tänkt en del på det här med bloggen
Förrutom att skriva för jag tycker att det är roligt har jag också använt den som en slags ventil
När det känts tungt är det skönt att skriva av sig
Det har ju inte varit några osanningar jag skrivit utan direkt från hjärtat
Varför skulle jag låta någon påverka mig att inte skriva det jag vill?
Jag har alltid varit noga med att inte lämna ut någon mer än mig
 
Min bloggvän Soldansare skrev några kloka ord
Vill man inte läsa min blogg är det ju bara att låta bli
Nej
Min blogg ska vara den som den alltid varit
Den ska hjälpa mig att må bra i första hand
Sen är det ju alltid roligt om ni mina vänner läser
Jag kommer att fortsätta som jag gjorde
Jag ska spegla min vardag som den är och inte som den borde vara
 
Vilken himla tur då att livet fortsätter att visa sig från den ljusa sidan
Det händer så mycket och jag är mitt i livet
I lördags blev jag bjuden av en kompis på Mittrevyn i Härnösand
Jag hade nästan glömt hur det är att ha riktigt kul för det var vad jag hade
 
 
Som kronan på verket åt vi en god middag i ett glatt gäng
 
I kväll längtar jag riktigt till i morgon
Vinden viner runt fönstren och snön vräker ner
I morgon ska det vara bara jag
Tror jag i alla fall
Jag ska ägna mig bara åt mig själv och njuta av att göra det jag vill
Måsten åkte ut härrom dagen med julgranen
 
I dag tog jag en promenad
Det är så mycket lättare när det är snö
Det blir så ljust både ute och inombords
Jag tänker tillbaks på mina fina helger och känner tacksamhet över att jag får ha min mamma och pappa i god vigör
Nyårshelgen åkte jag , Janne och Cecilia min dotter, norrut och firade in nya året med mina föräldrar
 
 
Mycket skratt, god mat och värme var det som det bjöds på
En kväll åkte vi och hälsade på min syster och hennes man
Han lagade en härligt varm fiskgryta med vin till
 
Tillbaks efter utevistelsen borde jag tänkt mig för men det gjorde jag inte
Jag hade planerat en tonfiskpaj till middag och den skulle jag göra mot bättre vetande
Den där Lisbeth som lever i allt eller inget kom fram
Jag knådade deg och jag stekte lök
Jag vet att jag inte kan lyfta tunga gjutjärnsstekpannor men jag gjorde i alla fall
När jag skriver nu är det pekfingervalsen
Tänk att man kan få träningsvärk och ont i fingrarna av detta
Vi får hoppas att det är som med annan träningsvärk: Den går över
 
 
 
 God blev den i alla fall
 
I morgon ska jag göra ingenting
Eller?
 
 
 
 
#1 - - cathrin:

Lite svårt att förstå att du kan få så elaka kommentarer. Det finns ju inget elakt i dig. Förmodligen är det människan som skrev det som felas någonstans och absolut inget som du är skyldig till. Kom ihåg: Du ÄR Lisbeth. Det finns inget fegt hos dig. Fortsätt att berätta om just ditt liv för det gör du bra. Kram

#2 - - Mickis:

Bra att Du valt att fortsätta med bloggen som vanligt!!!
Det är din blogg o du ska göra precis som du vill med den!! Vill du dela roligheter så hör du det o vill du ventilera tråkigheter så hör du det!
Skit i elaka kommentarer de kommer förmodligen från människor som egentligen mår sämst själva o som måste trycka ner folk gör att må bra... Sånt folk ignorerar vi!!!

Vad roligt att både gå gå på revy o äta middag :-)
Det är guld värt :-)

Sköt om dig!
Stor kram ❤️❤️❤️

#3 - - Polär Marielle:

Jag förstår inte heller hur du kan få elaka kommentarer.Jag förstår liksom inte vitsen med att skriva sånt till andra överhuvudtaget. Om man inte tycker om att läsa det du skriver får man låta bli och istället läsa nånstans där det klickar bättre. Svårare kan det ju inte vara tycker jag...
Kram från Marielle!

#4 - - korpunge:

Hej vännen ♥
Så nedrigt med dessa kommentarer. Nu har jag inte kunnat följa det som skrivits för det är reklam som tar över när jag går in på din blogg. Ja jag vet inte vad det är med blogg.se överlag, tycker det är för mycket reklam som smygit sig in så nu har jag öppnat en ny och ska i sinomtid stänga den gamla.. men det är jag Envingad som skriver detta så du vet ;)
Kramen

#5 - - Beppan:

Helt rätt!! Bloggen är din och du skriver det du vill. Inte det andra vill. Hur svårt kan det vara att låta bli att läsa om det inte passar.

Så skoj med revy! Att få skratta är också bra medicin...
Härligt att ha en egen dag också. Hoppas den blev riktigt bra!