Bitarna faller på plats

Äntligen börjar jag se slutet på väntans tider
I går droppade sista kallelsen ner i brevlådan
Jag har nu två viktiga besök på sjukhuset
Gissa om jag blev glad när jag fått tid för magnetröntgen
 
Vad än resultatet blir så vet jag att doktorerna ska fatta beslut om hur man går vidare
Ett ingrepp måste göras men har jag tur så löser de problemet utan operation
Jag börjar så smått planera inför sommaren
Den kändes så långt bort för en vecka sedan men nu kan Janne boka sin semester och vi kan lite smått fundera över vad vi ska hitta på under semestern
Det allra roligaste är att jag nu troligen kan njuta av sommaren inte bara ligga hemma utan tillbringa tid även med barnbarnen
Det är det som jag saknat mest under den långa sjukperioden
En lite röd fuling sitter på min axel och väser i mitt öra att jag inte ska ta ut något i förskott
 
 
Jag försöker att inte lyssna på honom
 
Lustigt nog så har jag inte oroat mig för vad som ska hända mig
Oron har legat i att inte få komma till skott och göra de undersökningar som behövs
Vilken tid det tar och då är jag bara en bland många andra som väntar
 
I dag ska jag vara chaufför åt dottern
Äntligen kom dagen då hon ska få träffa en läkare på infektionsmottagningen
Det är nu bara en månad tills hon ska vara på benen och hämta Caitlin för en veckas lov här i Sverige
Det skulle vara en katastrof om det inte gick att genomföra.
Sportlovet och påsklovet då hon skulle vara här fick ställas in
Att hoppas på ett trollspö verkar inte vara ett bra alternativ
 
Mitt i mitt sunkiga liv finns ljuspunkter
Hemifrån mig till dottern är det 3.5 kilometer.
Den vägen går jag fem dagar i veckan för att leverera mat
Mycket dryck och långa promenader är nödvändigt för att hålla magen igång
Det var länge sedan jag hade sådant flyt i promenaderna
 
På fredag ska jag på teater
 
 
Vi ska se:   Ingvar en musikalisk möbelsaga
 
När vi beställde biljetterna trodde jag i min enfald att jag skulle vara frisk nu
Vi har backup genom en god vän ifall jag inte kan gå
 
I helgen tog vi en tur till inlandet
Min mamma och pappa var på besök hos min bror och givetvis tog jag chansen att träffa dem
Det skulle bli premiärgrillning och utan att ha en aning om det hamnade jag vid grillen
Grillen är specialtillverkad av en del från en bilmotor
 
 
Jag grilla?
Hmmm insåg att jag aldrig varit ansvarig för det någon gång under mina 60 år
Det gick bara bra och jag fick godkänt
 
Jag fattar inte vart tiden tar vägen
Först blir det måndag och nästa gång jag tänker på dagar så är det fredag
Mina dagar är inrutade och jag trivs med det för tillfället
Kontroll över tiden tiden gör livet lättare
Jag tycker att jag styr smärtan bättre på det viset
 
En del av dagarna målar jag
Fördelen med att må dåligt är att jag skapar på löpande band
Snart har jag fyllt en lång vägg med målningar och förstorade fotografier
Så fort den är klar ska ni få se resultatet
 
Var rädd om er och varandra mina fina vänner
 
 
 
#1 - - Anna Greta Lindbäck :

Du är så tapper och stark.Jag är övertygad om att du du kommer att bli frisk igen.Du har den inre styrkan och ett ett otroligt driv.Jag håller tummarna för dej.Om du vill kan vi ta en promenad tillsammans nån dag jag brukar gå en sväng varje dag vid ett tiden så där,hör gärna av dej,

#2 - - Karin:

Att vänta är jobbigt, men det är som du säger: många väntar idag, tyvärr. Långa köer till det mesta.
Bra att du orkar besöka din dotter. Ni får stötta varandra!
Styrkekramar!
Karin