När tårarna rinner

När tårarna rinner då blinkar jag några gånger så att de försvinner
Det är tufft nu
Jag vill så gärna få bara en dag utan smärta
Hur kändes det att vara frisk?
Banne mig att jag kommer ihåg längre
Jag stoppar i mig tabletter i olika färger som doktorn säger att jag ska äta fast han inte riktigt vet vad det är för fel på mig
 
Det är 16 dagar kvar tills jag får göra nästa undersökning i utredningen
Det är 5-8 veckor tills jag får göra en magnetröntgen
Jag undrar varför det ska ta sådan tid?
Prover ska tas och skickas iväg
Det ska odlas och det ska analyseras
Jag har inte tid att vänta längre
Jag lever inte längre jag ser bara till att dagarna går så att jag ska komma vidare
Kul?
Näää inte speciellt men jag har förstått att jag är inte ensam
Så många fler än mig som väntar
Skulle gärna betala mer skatt bara jag fick den vård jag behöver
 
Min dotter väntar också
Efter tre och en halv månad är hon kvar i soffan
Hon är i samma båt som mig
Väntar på undersökningar
I två dagar har hon varit på akuten för att utreda varför hon har så tungt att andas
Propp i lungan? Kanske
Problem med hjärtat nej ultraljudet visar inget
Skickas hem med antiinflammatoriska tabletter
Ligger på soffa och väntar på att det ska gå två veckor så hon får komma på infektionsmottagningen
Jag fortsätter att leverera mat varje dag
Jag skulle göra allt för att hon fick hjälp omgående men att säga att jag skulle kunna byta med henne är lönlöst
Vi sitter som sagt vad i samma båt
Tänker på alla andra som har som vi för visst måste vi vara fler?
Vart tog välfärden vägen
 
Mitt i det sorgliga så fyllde jag år
Blev överraskad av mina barn som kom hit och bjöd på hamburgare och hade paket med sig
 
 
 
Kunde inte bli en bättre dag
Att få vara ensam med mina tre barn hemma hos mig har inte hänt sen de flyttade hemifrån
Jag älskar hamburgare och jag älskar mina barn
 
I mörkret finns små ljuspunkter som jag försöker ta fasta på
Jag har slutat målarkursen men jag målar ibland
Inte nog med det
Jag var nära att hitta skatten
Utanför min balkong gick den ner och hade jag varit pigg hade jag hämtat spaden och grävt upp skatten
 
 
 
#1 - - Cici:

Tur ändå att det finns ljuspunkter i en i övrigt dyster tillvaro. Och nu har du ju bildbevis på var guldskatten finns och så länge inte någon annan kommer dit med hacka och spade så kan du ju vänta med att gräva upp den till en dag då du känner dig stark.
Kram

#2 - - Stina:

usch lider med dig. Kramar
Ps har flyttat min blogg

#3 - - Stina:

Oj adressen blev fel i förra kommentaren till min nya blogg

#4 - - Korpunge:

Vilket härligt regnbågefot och vem vet, kanske det fanns en skatt där eller så kanske det växer en sedan regnbågen var där med sina magiska färger :)
Ja det är inte roligt med all denna väntan och det är som sagt så man undrar var välfärden i Sverige tagit vägen för så lång tid ska det inte behöva ta för att få sig uppkollad. Förstår du känner dig frustrerad.
Kramen till dig

#5 - - Soldansare:

Tycker det är skrämmande vart vården är på väg.Skulle också kunna tänka mig att betala mer i skatt om det är det som behövs. Vi har råd med bra vård i Sverige idag. Jag kan inte tro något annat.

Grattis i efterskott! Jag önskar dig allt gott!