När världen krymper

Vad futtigt och smått allt blir när någon som man älskar över allt annat faller
Sista 10 dagarna har jag tagit fram mitt reservbatteri
Jag börjar tro att den dagen man blir mamma följer det med ett sådant
 
Den här gången är det dottern som har tappat en del av sitt liv
Tänk att en resa till England kan ställa till det så mycket
Efter 4 dygn på strokeavdelningen konstaterade läkarna att något livshotande tillstånd fanns inte
Hon kunde inte titta mot ljus eller ha ljud runt sig
Döm om min förvåning när hon plockat ner väggklockan och lagt den under en filt
Den tickade så högt
Det positiva är att det farligaste är uteslutet
 
I England har man fortfarande många fall av hjärnhinneinflammationer
Här i vårt land är vi förskonade
Teorin är att hon smittats av en virus som satt sig på hjärnhinnan
Nu ligger hon hemma i ett mörkt rum och jag leker hemtjänsten
Är hon inte bra på torsdag ska de lägga in henne igen för ytterligare utredning
Ser inte allt för ljust ut med två dagar att krya på sig
 
Braskar på med min sjukdom när jag ändå skriver
I dag har jag träffat min medicinläkare och nu slår han på stora trumman
Helt plötsligt blev det bråttom
Jag väntar på två akutremisser som förhoppningsvis ska leda fram till ett bättre liv för mig
Han frågade vad jag hade för målbild
Svaret var självklart: Jag ska tillbaks till jobb med 50%
 
Trött trött och åter trött känner jag mig
Jag promenerar en del
Det är ishalka här men med broddar är det helt ok
Det finns inget bättre sätt för att rensa skallen
 
Ni vet det här med bloggen och att jag vill att den ska innehålla även glädje fast det är tungt var svårt idag
Mina små energiknippen som ger mig så mycket har jag inte sett så mycket av den här veckan
I och för sig av naturliga skäl men en eftermiddag hann jag med
 
 
Ett litet projekt har jag satt tänderna i
Ska vi lägga ner pengar på vår till o från bil eller ska vi köpa en annan begagnad bil?
Kul att plöja bilannonser och läsa sig till om det är ett bra köp
Tja så där men skönt att ha något annat än sjukdom att tänka på
 
Hoppas mamma läser min blogg för här får hon en hint om vad jag önskar mig i födelsedagspresent
I helgen tog vi en kort promenad då såg jag den här vyn
Där vill jag också vara
Inser att det behövs utrustning
 
 
Det börjar på L och slutar på R och det har 18 bokstäver
#1 - - Lena:

Så otroligt jobbigt när barnen är sjuka!
En av mina söner gick i "väggen" för flera år sedan och har så svårt att komma ut igen. Inte får han mycket till hjälp heller ...
Hoppas att din dotter snart blir bra igen. Och att du själv får den hjälp du behöver!
Kram

#2 - - Leva-Kerstin:

Ja, så är det, att surfa på något som skingrar tankar hjälper just då.
Skickar dig många hjärtekramar

#3 - - Soldansare:

Är det inte det ena så är det det andra, verkar det som. Skönt att du ändå lyckas hitta positiva glimtar. Varma kramar!