Snipp snapp snut så var julen slut

Julen min stora favorit har gått så fort
Jag såg tillbaks i bloggen och undrar i mitt stilla sinne hur det här gick till
Jag tyckte det var i går jag pyntade och satt adventskyrkan på plats
Varje gång som pyntet ska bort känns det lika tomt och en kyla lägger sig över rummet
Alla adventssttärnor och stakar har en förmåga att skapa mysstämning
Den enda som riktigt håller sig kvar är min Amaryllis
Under alla under så lever den än och nya blommor kommer fram
Just nu har det spruckit fram fem stycken blommor
Till min förtjusning ser jag att ändå fler är på gång
Kanske ett nytt intresse är på väg
Jag och blommor är ju annars inga vänner
 
Hur som helst blir julen kvar här några dagar till men till helgen åker den ut
I min plan för våren ligger att fortsätta inreda ett nytt vardagsrum
Jag är jättenöjd med nya tv/förvaringsmöbeln
Bara att bygga vidare i den stilen
 
Föutom att fira jul så var det nyåret som skulle ringas in
Vi var chaufförer så skumpan byttes ut till Cider
När klockan slog tolv hade vi förmånen att kunna stå på balkongen se hela fyrverkeriet som sköts upp i Sundsvalls hamn
Kort men otroligt vackert
 
 
 
 
 
Tyvärr så har vi grannar på baksidan som inte fattar vad som är lämpligt eller inte
Mellan husen sköts det upp raketer så det lät som ett världskrig
Jag fattar mig inte på människor som totalt lever utan att ta hänsyn till människor och djur
De som vi skulle hämta fick vänta för vi har trädäck på balkongen och risken fanns att en raket skulle hamna där
Vem vill komma hem till en utbrunnen lägenhet
 
Janne hann med att fotografera eländet och gissa om ägaren av husen nu ska få sig ett mail
Helt oacceptabelt är vad det är
Låter som en gnälltant nu men då får det vara så
Lustigt nog så har jag aldrig varit någon älskare av nyårsfirande
Millenium firandet var något speciellt som är svårt att toppa för mig
 
I natt reste Cecilia hem med Caitlin till England
Tur jag har två barnbarn till som bor här i staden
De två veckorna som hon varit här har varit ett stort leende på hennes läppar
Den ungen ler och skrattar alltid
 
 
Nu väntar hennes skola så jag får se fram mot påsken då det är lov igen
Jag fick lära mig något som jag hört talas om men aldrig satt mig in i
Vi spelade Minecraft och jag kan nu stoltsera med en egen värld med namnet Mormors värld
 
 
 
Där äger jag efter min önskan ett hotell och ett Spa.
 
Utanför fönstret faller det tätt med snö
 
Det har nog kommit närmare två decimeter och jag känner lycka
Det blir så ljust och mysigt på en gång
Tillika så mycket lättare att köra bil för mig som inte ätit tillräckligt med morötter
Det sägs att ett dåligt mörkerseende kan hjälpas upp med morötter
Nu behöver jag inte dem för det är ljust ändå
 
Ja visst ja en rapport från sjukläget ska det bli
Jag har bytt färdriktning
Jag har en doktor på sjukhuset som tar hand om min lever men jag har försökt att få hjälp av Hälsocentralen i stället.
Jag tyckte det skulle vara praktiskt att ha doktorn i närheten
Det var nog bra strategi
I dag pratade jag med medicin och de blev upprörda över hur jag hanterats
Nu flyttas jag tillbaks dit med omedelbar verkan och ska få träffa min gamla doktor
Mer prover ska tas för att hitta vad det sitter i
Jag tar inte ut något i förskott men hoppas på bättre resultat
Det visade sig att mina värden inte var på topp så jag behövde inte tjata
Söker fortfarande efter någon som har ett trollspö
Vill så gärna ha tillbaks den gamla Lisbeth som orkade mer än att tussa runt i lägenheten
Svar mottages via mail eller Sms
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Karin:

Mormors värld! Inte så dumt du! Där skulle du kunna svänga ditt trollspö! Allt kan hända i den datoriserade världen.
God Fortsättning!
Kramar Karin

#2 - - Soldansare:

Jag älskar nyår men har svårt för julen. Ändå får den stanna kvar hos oss till tjugondaknut eftersom sambon tycker att det är så mysigt med alla ljusen. Vad gör man inte.
Jag älskar raketer och fyrverkeri också men med vett, med vett!
Önskar dig hur som helst ett gott nytt år på alla plan!

#3 - - Leva-Kerstin:

Minecraft, det ska jag kolla upp, låter spännande och det är roligt med spel.
Jag gillar också inredning, brukar byta färgtema med textiler och prydnader några ggr om året men under året jag skrev boken och numera med all tid som går åt till marknadsföring, har det fått stå tillbaka.
Ett trollspö, ja så magiskt det skulle vara. får dock nöja mig med tanken kraft.
Det där med spam måste jag kolla upp. Undrar om det är fler som får detta meddelande.
Kramiz

#4 - - Annika:

Även om jag älskar Julen och allt vad det innebär så känns det rätt okej att få plocka bort allt nu till helgen. En egen värld....inte dumt. Kan tänka mig att det inte finns några nyårsraketer där. God fortsättning på dett nya år som jag hoppa sblir bra för dig.
En stor kram.

#5 - - Mickis:

Det är så mysig när man plockar fram julen. Igår pockade jag ner tomtarna, de står på matsalsbordet o väntar på att bli vindstimtar. Det andra ljusstakar stjärnor o julgran o gardiner ska jag ta i helgen.
Det blir rent i fräscht bär man plocka bort men mycket av myskänslan försvinner...

Nu verkar ha haft kul när Catlin var hemma. Snart är det påsk :-)

Ang raketer så finns det idioter till allt... Bra att ni säger ifrån t husägaren

Hoppas du får bättre hjälp av sjukvården nu o att du får lov att må lite eller helst mycket bättre :-)

Kram ❤️