Tokerier

Det finns en sak som de flesta svenskar har gemensamt
Vi pratar mycket om vädret oavsett vilken årstid det är
Inte bara hur det ska bli nästa dag utan vi jämför och spekulerar i vad som kan förväntas
Vi pratar om vädret året om
Är det inte regn, blåst, värme eller kyla så är det om alla nya uttryck vi får lära oss
 
Så klart hänger kvällspressen på
För i morgon är det larm om en köldknäpp som kommer sig av en störd polarvirvel
Se upp för nu blir det en is schock
 
Det kommer efter snösmockan som följdes av den dubbla smockan
Vad jag väntade på snökanon som vi här vid kusten skulle få
Jag såg den aldrig och lite besviken är jag
Inte ens snöblixtarna visade sig annat än som varning i tidningen
Jag överlevde också Putinkylan förra veckan
 
 
 
Hans makt var inte så stor
Hoppas även du gjorde det
För det mesta är det bara kvällstidningarna som ökar sin upplaga
 
Trots alla katastrofer som skulle komma sitter jag här vid datorn och tänker tillbaks på dagarna som gått sedan sista inlägget
Lite grått och segt känns det i hjärnan
Kanske beror det på att jag fortfarande har svårt att äta
Någon större mängd energi får jag inte i mig
För tillfället dricker jag paraffin med vaniljsmak
Har börjat vänja mig och får väl nöja mig med att man på apoteket piffat upp den med lite alkohol
Två veckor kvar nu till all provtagning blivit klar och jag får träffa doktorn
Har verkligen ett skittråkigt liv nu men ................
 
Det följer med en del funderingar i och med min ohälsa
I en låda i köket ligger det presentkort kvar som vi fick när vi gifte oss
En rätt stor summa ska användas till att beställa biljetter hos Entre Sundsvall
 
 
Vi måste använda dem före 3/3 och varje gång vi sätter oss ner och funderar kommer frågan: Hur mår jag då och har jag fått någon hjälp?
Ser inte mig själv sittandes på någon längre föreställning som jag mår nu
Mitt jämnaårskalas är det samma sak med
Borde skicka ut inbjudningarna nu men lusten till det finns inte
Har tagit beslut att vänta tills jag träffat min doktor i början av februari
Egentligen inget att klaga över för det är ju i alla fall ett angenämt problem bara doktorn har ett trollspö
 
Guldkant har det varit ändå och som vanligt är det barnbarnen som ger mig den
Konstaterade i veckan att de börjar bli så stora att de mest vill som de säger "chilla"
Vårt fjärde rum börjar komma till användning
Det är där de kastar sig ner i soffan så fort de kommer hit
Det enda som inte är förändrat är popcorn påsen
Med chillandet är det dags att förändra rummet
Janne tillverkade ett dockskåp åt Livia för fem år sedan
Nu har hon tagit ett beslut om att skåpet ska bort
Det är redan nermonterat och väntar på att användas till annat
 
 
Hon erbjöd sig att designa en ny hörna
Ska bli spännande att se vad det blir för önskemål
 
Trots allt så lockar alltid snö till lek
Det blev en stund av lek för oss alla
 
 
 I dag har jag ett annat beslut att ta
Jag hade föranmält mig till en målarkurs
Det kostar en del och jag trodde att den skulle börja i slutet av februari
Så var inte fallet
Om två veckor är det kursstart
Ska försöka att förhandla mig till att om det inte fungerar för mig så får jag hoppa av och få tillbaks en del av avgiften
Tänk vad livet ställer till det
Älskar ju att måla och hade sett fram mot starten
 
Var tog hon vägen den positiva kvinnan i mig?
Känner mig lite smågnällig idag
Men det är ju som jag skrev i förra inlägget omänskligt att jämt vara på topp
 
Dags att ta nya tag och se livet positivare
 
#1 - - Soldansare:

Det är helt ok att vara lite gnällig ibland. Särskilt om man bara får äta parafin, även om den smakar vanilj. Hade det varit jag hade jag varit outhärdlig att umgås med. Hoppas verkligen du får hjälp snart!

#2 - - TantGlad:

Haha.....Jodå...att vi pratar mycket väder vi svenskar . Det stämmer nog. Det gör jag med hehe.

Så bra jag hittade igen din blogg bland gamla kommentarer.

Kram från mig

#3 - - Yvonne:

Jag tyckte att det var ett bra knep med solskyddet i ratten. :-)

#4 - - Cici:

Dina barnbarn är lyckligt lottade som har en mormor/farmor med barnasinnet kvar. Trots att du får kämpa så i övrigt.

#5 - - Yvonne:

Du... man behöver inte vara på topp alltid.Man får lov att vara låg.. Ha en bra dag Kram!

#6 - - Leva-Kerstin:

Hej vännen!
Du är ju redan positiv, det hörs ju mellan raderna. Som jag brukar säga: Det går över, allt går över

Styrkekram till dig från mig

#7 - - mickis:

Lider med dig...
Vill gärna veta varför du dricker parafin? Har aldrig hört om att man kan dricka detta...

Man får försöka njuta av de där riktigt mysiga stunderna med familjen, barnbarnen & tänka på dem när livet känns väldigt väldigt jobbigt... <3
Inte lätt men nödvändigt...

KRAM <3