Saltkråkan



Gillar du Saltkråkan? Det gör jag
Glömmar aldrig scenen med bordet eller vattnet som forsar i köket.
Här sviker inte minnet fast filmen hade premiär 1964.

Filmen är inspelad på ön Norröra
Skulle vara kul att ta sig en sommartur dit. Fullt möjligt med buss o båt.


Båten Norrskär byggd 1910

Sov nu så gott mina bloggvänner o tack för idag
#1 - - mimmione:

sv; Tyvärr har jag fotat klockan på loppis, köpte den inte men gillade den så mycket att jag var tvungen att fotografera den iallafall, en annan har ju växt upp med saltkråkan alltid kul med farbror Melkers äventyr

#2 - - Birgitta:

Vem minns inte Saltkråkan? Stackars Melker, han råkade alltid illa ut den mannen. Glömmer aldrig när han glatt fixade en fiskgryta och "saltade efter behag", eller när han tappade bort Skrållan. Eller när Tjorven stod och stampade i vatten i köket. Eller..... Jag undrar om Saltkråkan finns i samlad video?