Sönderpysslad

I morse när jag slog upp dom blå bestämde jag mig för att nu är det dags att dra ner på pysslandet.
I en veckas tid har jag levt i ett rus av pyntande.
Jag tog mig tid att utöka morgonfikastunden från 10 minuter till en hel timma.



Med lite soft musik och tända ljus satt jag kvar i divanen och laddade upp batterierna

Det var då jag kastade en blick ut genom fönstret och insåg att så mysig skulle nog inte dagen bli
Dags att plocka fram fotbollsskorna och ladda för korpfotbolls säsongen
Någon hade stulit snön eller var det så att vi fick en mycket kort vinter i år.

Som den positiva kvinna jag blivit lät jag mig inte nedslås.

I dag gäller det att ladda för barnvaktande.
Sonen med fru ska lämna Livia och Agust i min vård för paret behövde en vuxenmiddag
Min sambon ska också vara med.
En 6-åring som vet vad hon vill och en 3-åring som vet samma som sin storasyster kräver en del.

Ända sedan mina egna gryn var små har jag ställt till med en julpysselkväll.
I kväll får det bli en kombination av passning och pyssel.
Jag kommer att ha fullt upp idag att välja kläder.
När man pysslar gör man inte det i finaste märkeskläderna.
Det där sa jag bara för att ni skulle tro att jag har sådana.
Det har jag inte så det är bara att plocka på sig första bästa ur garderoben



Får väl se om det blir något att ställa på hyllan
Resultatet av Livias framfart såg ut så här när hon var två år
Vad är det man säger: Huvudsaken att man har roligt




#1 - - Tantaluran:

Hoppas du får en fin kväll med "di små"!

#2 - - Gökboet:

Ooops, då blir det full rulle med Livia och Agust i kväll då ;) Mycket gos också hoppas jag!

#3 - - Malin:

Haha, vilket underbart inlägg! Först din mysig start på dagen, guldkorn, sen till barnbarnen, julpysslet OCH märkeskläderna. VA, har inte du heller såna ;-)

Kram!

#4 - - Gunilla:



Åh mysigt det låter som det blir i kväll !



Jag har lagt korpskorna på hyllan jag, är du aktiv, härligt !

#5 - - Eva:

Åh, så härligt att ladda batterierna i en divan! Låter så flott;) Ta en timme i morgon också!!



Hoppas sonen och frun förstår att vara glada åt att du löser av. Och en pysselfarmor är ju guld värd!!!



Underbar bild av Livia när hon har varit kreativ;)



Kram Eva

#6 - - Gunnel:

Julpyssel med barnbarnen kan var ganska krävande, men oj, så kul. Fast det var nog bra att du tog en lång frukost i morse och laddade upp lite energi. Kram

#7 - - Pernilla:

Mysigt med långfika & hoppas Ni gör massa skoj <3

#8 - - Yvonne:

Jag har inte heller märkeskläder.Märken sätter jag själv när jag tappar mat när jag äter.Mössan är häftig.Jag kände inte först igen min egen son i den.Det blir kanske en storsäljare?Kram!

#9 - - Ama de casa:

Hoppas att pysslet och stöket inte stökade till dina fina märkeskläder alltför mycket :-)

(ALLA kläder har märken. Dock anses inte alla vara lika FINA märken. Underligt tycker jag. Huvudsaken är väl att man trivs med dom? )

:-)

#10 - - Viola:

Jag måste tala om att dina inlägg är underbara och det gäller att hänga med i tanksvängarna.

Pyssel med barnbarn är kul. De tar mycket energi men man har dem bara till låns -sen sitter man själv där igen.

Mina barnbarn är nästan vuxna. Här är det inte pyssel utan shopping som gäller - i alla fall med flickorna.

Det är så mysigt att gå på stan med farmor, säger de.

Tacka tusan för det, jag betalar ibland.

Nu ska jag strax gå på ett sammanträde i Röda Korset. Jag börjar bli trött på föreningsliv men jag har alltid varit en föreningsmänniska. Nu skulle jag hellre vara hemma och titta på skidskytte.

Hoppas ni haft en fin dag.

Kram Viola

#11 - - Cici:

Du kommer säkert att sova gott efter en pysselkväll med barnbarnen. Det är roligt men lite jobbigt. Kom förresten på att dina barnbarn tydligen är lika gamla som mina två sondöttrar, som som bor i Skellefteå. Den äldsta där, som har haft en period då hon nar varit lite fjär, har plötsligt blivit kelen som en kattunge och ska sitta i knät och pussas.

Blev lite förskräckt ett tag där när du nämnde märkeskläderna, men sen blev jag lugnad av det som stod därefter.

#12 - - Anonym:

Julpyssel med barn .. Det älskar dom .. Gillar att limma här å där speciellt med glitter .. Så ha en mysig stund .. Eller hoppas ni hade det klockan är ju mycket just nu ..kram du positiva kvinna .. Jeanette. Kallebodalantliv

#13 - - mickis:

Mysigt med pysselkväll med barnbarnen :-)



Ja tänk om det kunde bli lite snö, eller iallafall lite rimfrost & ngr minusgrader... Så man kan få lite julstämning...



Önskar dig en mysig kväll!

Kram