Nu är fan lös

Så var då kaoset total igen.
Efterlyser ett par röda glasögon samt ett par Adidas byxor


Jag har berättat om mina borttappade saker. Hitills är det bara plånboken som kommit till rätta
Nu är dags igen
Jag hittar inte mina glasögon eller byxorna jag brukar promenera i.

Nu säger du säkert: Men dom finns där Leta en gång till.
Jag har letat minst 10 gånger i hela lägenheten.
Dom är borta.
Just nu är jag nästan blind med rumpan bar.
Tror jag skippar promenaden

Egentligen är det ju inte prylarna jag sörjer mest dom går att ersätta.
Det är oron över att jag har så svårt att hålla koll på mina grejor.
Så här var det i början när jag tappade minnet och synen.
Båda har hämtat igen sig bra och problemen har blivit mindre med åren

Men nu vete gudarna.
Jag vet i alla fall att jag ska till kirurgen på måndag och inte som jag trodde i måndags
Då stod jag i kassan och ville betala men det var fel dag
Finns det någon med minnet i behåll kan ni påminna mig på söndag
#1 - - Gökboet:

Tyvärr litar jag inte på mitt minne så jag skulle våga lova något sådant!!

"Nästan blind med rumpan bar" hahahahahaa Det kan jag nästan se framför mig!



KRAM!

#2 - - Birgitta:

Har själv minne som en guldfisk, så mig skall du inte lita på.



Du får ta ett par andra byxor att promenera i. Och sen kan jag tänka mig att det är svårt att leta glasögon om man är halvblind. Be gubben leta!



Kram!

#3 - - Yvonne:

Inte lätt att leta efter byxorna när du inte har glasögon.Jag får skriva upp allt vad jag ska göra i kalendern annars vimsar jag till det.Strunta i byxorna ja jag menar inte att du ska gå ut utan byxor ,utan ta ett par andra så rätt var det är så dyker joggingbyxorna upp!!Man kan göra paj på sommaren också eller??? Ha en bra fredag! kram!

#4 - - Stattinskan:

... ,fast jag är nog ganska säker på att de ligger i tvättunnan ;-D Letat där?

Kramar

#5 - - Gunnel:

Din berättelse låter bekant. Jag hade behövt limma fast ett chips på alla mina saker, så jag bara kunde vissla på dem när jag behövde dem, och då skulle det höras en svarston. Jag brukar alltid få ta hemtelefonen och ringa min mobil, för den är ständigt borta. Kram

#6 - - Yvonne:

Jasså det var så du tänkte !! Ja det har du rätt i äpplen är ju gratis på hösten Kram

#7 - - sladdertackan:

Ska försöka komma ihåg att påminna dig. Själv har jag lappar överallt för att komma ihåg saker, men jag missar i alla fall.

#8 - - Shamrock:

Jag tror att du måste hitta glasögonen först, sen är det nog lättare att hitta byxorna