Sköna maj välkommen

Ja visst är den välkommen efter en lång lång lång vår.
I dag har solen strålat och mitt ansikte hettar och har blivit lite rött.

I morse packade vi ihop oss för att åka ut till kusten.
Barnbarnen skulle få vara ledig den här klämdagen och vi hade tagit på oss att umgås med dem
Vilken härlig dag det blev.

Vi startade dagen med att rensa på stranden
Tror knappast att jag sett sådant lågvatten någon gång.
Visste man inte bättre så skulle man tro att det var ebb



Från båthuset ner till stranden saknas en trappa.
Jag lägger mig på magen och ålar ner men ungarna fann på råd.



Ett rep och starka armar sen är de uppe mycket snabbare än vad jag är.

Den dagliga motinen intogs under stön och stånk
Agust håller på att lära sig cykla.
Han är ännu i det stadiet att det behövs en hel motorväg för att han inte ska cykla av vägen
Det var där jag kom in i bilden för sambon sprang för sakta.
Tur att jag hade pinnen att hålla i för annars hade jag stupat före mållinjen



Dagen fylldes eftersom med aktiviteter och nästa punkt var att göra en fågelholk
En riktig skönhet om jag får säga min mening



Som pricken över i avslutade vi med familjefest på Ovansjöparken
Den har varit stängd i många år ett ungt par har tagit över den och kör nu igång och tar upp gamla traditioner.



Vad gör man där en sådan här dag?
Ponnyrider, kastar på burkar, kastar pil, skjuter prick, tar lotter och fikar fikar och åter fikar.



Vann jag?



En härlig dag som är värd att minnas.
Väl hemma så konstaterade vi att orken var slut och den planerade aktiviteten med dottern och pojkvän fick ställas in
Som tur är kommer fler helger och då blir det deras tur
Känns som om jag tar en riktig sovmorgon i morgon
Kan ge mig den på att jag vaknar senast klockan fem bara för att jag sagt så

#1 - - Anne-Lie:

Vilken mysig dag!

#2 - - Birgitta:

Oj vad ni har hunnit med! Satt också i solen en stund, men bara lite. Hann nog inte få färg. Däremot har jag äntligen lyckats få Spotify i TV:n så jag drog på Smokie (living next door to Alice bl.a) på absolut högsta volym. Härligt!!!! Att städa till hög musik gör det så hemskt mycket roligare.



Nu skall både du och jag sova gott. Åtminstone till 8.00. Längre går ju inte då det är så himla ljust ute.

Kram!

#3 - - Malin:

Så underbart att se ännu mer bilder på dig och dessutom få se er underbara dag i bilder! Dessa dagar måste man gömma undan i sitt hjärta för att ta fram dessa dagar då det inte är lika roligt.

Jag var som en kräfta i ansiktet igår kväll efter en hel dag ute i solen, inte tänkte jag på det inte, att det ju faktiskt tar ;-)

Kram

#4 - - Moj:

Vilka härliga bilder och vilken go dag Ni haft!!



Haha...det där med att springa med pinnen på cykeln ja...det var längesedan nu, men visst minns man!



Skrattade gott när du beskrev att han behöver en väg bred som en motorväg..Hahah! Ja, det kunde nog vara bra för dom flesta i början.



Ha nu en skön första Maj och hoppas du fick sova läääääänge!!

Kram, Moj

#5 - - Beppan:

Åh vilken härlig dag du haft! Dessutom sol - och ingen snö! Springa med cyklande småttingar tar på krafterna minsann. Minns hur det var...



Regn och blåst hos mig. Ingen utedag. Lyckades i alla fall premiärgrilla middagsmaten.

Hemma i Boden ligger snön envist kvar på vår tomt i norrsluttningen. Kanske får kratta gräsmattan om ett par veckor...

#6 - - Annika:

Härliga bilder. Man blir glad över att läsa om hur härligt ni haft det. Tack för att du skriver så snälla saker i min blogg. En stor kram till dig.