Krulle huvud

I dag en av de få dagar som jag inte hade bilen behagade det regna.
Det är ett lindrigt uttryck det vräkte ner.
Om man inte behöver gå ut kan det vara rätt mysigt med det behövde jag
 
För det första hade jag lovat grannen att springa ner på affären och handla åt henne eftersom hon för tillfället är sängliggande
Jag drog på mig min regnkappa som jag köpt för dyra pengar för ett år sedan
Den har inte kommit till andväning ännu men nu skulle den testas.
Jag lärde mig en sak, den fungerrar inte när regndropparna är många och stora.
Regnet piskade mot kappan. Där tog det tvärstopp och de rann i en strid ström rakt ner i skorna
 
Efter lunch hade jag klipptid och ovädret hade lugnat ner sig en aning
Med hjälp av ett paraply tog jag mig någorlunda torr till bussen
Min plan var att jag skulle göra mig en shoppingtur när jag ändå var i city
Hur kul är det att prova kläder när man känner sig kall och blöt?
Inte kul alls.
 
Det fanns en baktanke att jag skulle införskaffa något nytt till morgondagens surströmmingsfest
Det blev inga nya kläder men jag tänker inte göra som kejsaren
Det finns säkert något i garderoben som går att använda.
 
I stället hamnade jag på Ur och Penn.
När de sänker sina priser då kan man snacka om rea.
Jag gjorde några fynd
 
 
Jag betalade 100:- för alla tre istället 380:-
Sådan shopping gillar jag
 
#1 - - carina:

Sådan shopping gillas i alla väder :)
Fina saker hittade du!
Kramen i regnet♥

#2 - - ♥ Carina ♥:

Vilka fina fynd!
Här vräker regnat ner och jag undrar, hur mycket regn finns det egentligen? Min pappa säger att han fått nästan 200 mm regn i augusti. Nederbörden brukar väl ungefär vara densamma under ett år, det måste ju betyda att vi får lite snö i år...
Kram

#3 - - GUNILLA:

Ja vilket väder, du var tuff som tog dig ut på uppdrag och gjorde fynd !!

#4 - - Cici:

Inte ska man väl ha snyggkläder på sig när man ska äta surströmming. I alla fall inte det nyaste man har. I regel behöver man ju tvätta upp kläderan efter en dylig fest. Dels spiller man gärna och så har lukten en förmåga att bita sig fast i kläderna.

Vilket kap du gjorde när du hittade de där smyckena för det priset.

Ha en riktigt trevlig surströmmingsfest!

#5 - - Gunnel:

Jag gillar Ur och Penn och handlar alltid där när det är REA. Jag har köpt exakt likadana örhängen som du. Ha en skön helg.

#6 - - Gökboet:

DÅ är det kul att shoppa! Himla najs fynd ♥

#7 - - Yvonne:

Härligt att se att det är full fart på dej.Handla till grannen i ösregn ,handla smycken,köra sonen till läkare,ha tuppjuck med töserna m.m. Stor kram!

#8 - - Ama de casa:

Fina fynd :-)

Regnjackor är dumma på det viset. Man blir blöt om både ben och skor...