Ja se det snöar

Viken underbar vy jag börjar få utanför fönstret.
Ett vitt täcke börjar sakta breda ut sig och göra allt lite ljusare
Jag älskar snö
Kan det vara jämtlänningen i mig som njuter
Kanske kanske inte men gillar det vita det gör jag
 
Tänk dig att du tar ett kraftigt gummiband och håller det i båda ändarna
Snurra det år var sitt håll och till slut är det en liten boll
Det är så jag känner just nu
 
Det har varit så mycket sista månaden så till slut får man väl betala
Trots att jag är en tuffing och försöker vara glad och positiv så finns det där
Tankarna och oron går inte att helt ställa åt sidan även om man vill
 
Ena sekunden är jag speedad och nästa går jag ner
Precis som det är när man är bipolär tillsammans med en annan fysiksk diagnos
Jag har hela tiden varit orolig för att det ska börja svaja och det gör det nu
De sköna eftermiddags sovstunderna blir det inget av
Jag far runt tills jag svept in mig i täcket så jag är som en varmkorv med bröd.
 
Närmaste veckorna är det olika slags provtagningar inbokade och det ser i alla fall ut som om vissa värden blivit bättre av den nya tabletten
Jag har inte tid att vänta.
Jag vill känna mig frisk
I mina tankar far det runt att nästa vecka skulle jag ju börja arbetspröva på 25%
Får nog skjuta upp det ett tag
Det jag vet är att jag inte släpper tanken.
Jag ska dit igen
 
#1 - - Millan:

Ja livet är inte sparsamt med bekymmer stundtals. Hoppas det blir bättre. Kram!

#2 - - mickis:

Åhh har ni snö... Ja det är ju hemsk mycket trevligare än detta regn som vi har haft idag...

Förstår att det är jobbigt för dig nu men det låter iaf lite positivt att den nya tabletten du fått fungerar.. Ett litet steg i rätt riktning :-)

♥sköt om dig♥
Ha en fin kväll!
Kram ♥

#3 - - Birgitta:

Usch så jobbigt. Du som sett fram emot att börja jobba lite igen. Och så blir det inte av på en tid. Förstår att du har det jobbigt.

Jag älskade snön när jag bodde på Alnön. Det var vintrar det. Vi åkte skidor i backen under bron. Åkte spark till skolan. Inte så långt, men för en 8-9-åring var det precis lagom. Varje söndag åkte vi skidor en längre tur. Jag saknar snön. Fast för två år sen hade vi en megavinter här nere i Skåne. Snön låg djup i 3 månader. Helt fantastiskt och helt underbart. Jag njöt varenda sekunt.

Sköt nu om dig och njut av det vita som faktiskt lyser upp.

Kram

#4 - - Gunilla:

Ja visst är det fint med snö, bara det håller sig på kallgrader och inte slaskar som det gör här !!
Ha en fin dag och hoppas du mår skapligt !

#5 - - Viola:

Drygt fem månader blev uppehållet på bloggen. Nu känns
det roligt att gå tillbaks till blogg-världen.
Oj, vad tufft du har det. Jag tror att förstår hur det är.
I två månader snurrade världen för mig, jag t.o.m. föll och bröt några småben i handen.
Jag har skrivit ett inlägg om hur det konstaterades att jag hade neuro- borrelia. Tre veckor var jag på sjukhus. Nu försöker jag komma tillbaka men det verkar inte gå så fort.
Jag är som du och vill inte ge mig. Jag går med rollator 20-minuters-promenader två gånger om dagen.
Orken börjar komma tillbaka. Det blir champagne när jag kan lämna tillbaks rollatorn
Jag förstår att du längtar efter att få arbetsträna och komma ut bland folk men börja inte för tidigt - ett bakslag tar hårt på humöret. Jag är pensionär och behöver inte tänka på jobb men jag vill precis som du bli frisk.
Vi får kämpa vidare - man ska inte ge upp.
Ha det så bra du kan.
Kram Viola

#6 - - envingad:

Samma här..vintern är inte alls fel :)
blir så ledsen när jag läser hur dåligt du mår! Måtte du få må bra snart igen och njuta av livet och allt som är.
Varma kramar ♥

#7 - - Lotta:

Åh hoppas det känns bättre snart och att du kan börja arbetspröva! Själv ska jag försöka göra det snart. Lite nervös! Be strong!

#8 - - Pernilla:

Du är en kämpe & jag tänker ofta på dig!!!
Kramar i massor

#9 - - Marianne:

Håller alla tummar och tår. Från hjärtat en stor kram.

#10 - - mariellejohnsson:

Vilken bra beskrivning av bipolär!
För övrigt hoppas jag ju på bättre tider för dig.
Massa kramar!