Valborg med eller utan mig

Jisses så kallt det är i luften
Fleece vantarna åkte på idag när jag gick till affären
Kanske kanske blir det varmare i morgon
Trodde jag ja
Tittade på väderlekskartan och insåg att firandet får ske utan mig
I och för sig blir man varm nära brasan men känslan har inte infunnit sig
 
I eftermiddag hämtade vi Livia och Agust på dagis och fritids
Efter ett stort lass med pannkakor ville de gå på lekparks zafari
Runt där vi bor kryllar det av lekplatser med olika aktiviteter att roa sig med
Livia var väldigt bestämd och vill gå på det hon kallade lekparksvandring fast det duggregnade.
 
Kul var det ända tills olyckan var framme
 
Dessa moderniteter till slänggungor som finns idag
Som support ska jag springa runt och ge fart och gunga upp och ned
När vi kom dit sa hon att jag skulle akta mig för det jättestora hålet som några barn grävt i sanden
 
Det gjorde jag första varven sen var det kört.
Jag klev för nära kanten och sanden slog undan mina fötter.
Jag ramlade på ryggslutet ner i gropen och såg stjärnor.
Det gör jag fortfarande efter 5 timmar.
Inte nöjde jag mig med att pricka hålet en gång heller.
Minst fyra gånger for jag ner men som tur var inte lika illa.
 
Får se om stjärnorna håller i sig i morgon med
Då behövs inga fyrverkerier.
#1 - - Yvonne:

Men du.. det var väl onödigt att trilla i hålet!!!Jag kämpar på!! Nattikram!

#2 - - Mickis:

Oj få ramlade du så illa... Men att du fortsatte efter första fallet? Du är envis ;-)
Hoppas stjärnorna är borta imorgon :-)

Svar: det hjälper inte med en lyftsele.... Det är tyngde jag inte klarar av... Nästa hund får bli modellen mindre :-)
Men Zingo är snart 6 år så jag hoppas på många fina år och så får jag torka och torka och duscha när jag kan få lite hjälp :-)

Ha en godnatt!
Kram ❤

#3 - - ansepanse:

men du måste vara rädd om dig, inte ramla så där och dessutom flera gånger på raken
här neråt landet förekommer inga valborgmässoeldar, här har vi ju påskbrasor istället
önskar dig en fin valborg oavsett om du ska ut eller om du stannar inne

#4 - - Shamrock:

På gungor ska barnen kunna ta fart själva annars är det dåliga gungor... Hoppas att stjärnorna försvunnit och att du klarade dig utan allvarliga stukningar och annat. Ha en trevlig Valborg