Att vilja men inte orka

Nu är jag riktigt förbannad på min kropp
Jag vill så mycket men den vill inte
Jag vill besöka era bloggar och läsa men kraften räcker inte till
Mina fingrar och armar orkar inte trycka på tangenterna
Kroppen orkar några timmar sedan måste den vila en timma eller två
Jag känner mig som en gran som full med snö på kvistarna slokar
 
Vad poetisk jag blev nu då
Kommer ihåg den 21 september.
Då blev jag förkyld och efter det en dubbelsidig öroninflammation
Sedan dess har jag varit förkyld
I alla så är symptomen sådana
Min medicindoktor bad mig vänta två veckor innan jag sökte hjälp på VC
 
I dag har jag varit där
Helt sjukt att man kan känna sig glad över att doktorn hittade beläggningar i halsen
Helt sjukt att man sen gråter för att halsprovet inte visar på bakterier
Trodde aldrig att jag skulle längta efter att få ett svar att det var halsfluss
I morgon blir det samtal till medicin igen
Jag vägrar att känna så här längre
Jag är mitt i livet och vill leva det
 
Har jag gjort något kul då?
Ja det har jag
Korta stunder kan jag vara med
I helgen handlade vi klart julklapparna till barnbarnen
Tur jag har dem att tänka på
De är min drivkraft
 
I söndags var vi på middag till sambons son med flickvän
De hade fått tillskott i familjen
En pytteliten Åsa hade flyttat in
 
 
 
 
Det här en liten dam som är blandning mellan Papillon och Chihuahua enbart 9 veckor
Sådana stunder glömmer jag bort allt det mörka
Man bara smälter
 
 
#1 - - mickis:

Naw vilken sötnöt... så himla fin hon är Åsa :-)

Periodvis är det värre än vanligt med kroppen och då gäller det att lyssna och ta det lugnt...
Sen brukar detju vända och bli lte bättre... :-)

Om man önskar sig ngt väldigt mycket så slår det väl in??
Jag önskar mig rena fönster precis som du... :-P synd att männen inte känner samma behov... Jag tror du kan ha rätt i dina aningarom LATMASKEN ;-)

Jag frågade dottern i förmiddags om vi kunde byta tjänster... jag stödade hennes rum (behovet är stort) om hon putsade fönstrena åt mig... hon tänkte länge sen sa hon "jag vill inte ha dig rotande i mitt rum, men om du kör mig till IKEA inom en snar framtid så kan vi hjälpas åt med fönstren i morgon"
Så jag har förberett allt och hoppas hon håller vad hon lovar ;-)

Ha en fin kväll!
Kram <3

#2 - - Mita:

Men oj en sån liten söt vovve, full i bus förstår jag..** och det är klart du glömmer eländet ett tag då, det förstår jag mer än väl.
Barnbarn brukar ha en förmåga att muntra upp och gör livet så mycket roligare,man får ju annat att tänka på. Vad skönt det låter att julklapps inköpen är färdiga, här har jag inte ens börjat än...
Kram vännen och sköt om dig♥

#3 - - yvonne:

Det är inte sjukt att gråta över ett positivt besked.. Söt valp!Svar: Oliwer sa att det var lätt att lära sig! Kram!

#4 - - ansepanse:

åh vilken liten sötnos <3 mitt hjärta smälter bara av att se bilderna av henne, innan jag läste så gissade jag på chihuahua :) och jag hade ganska rätt
usch vad jobbigt för dig, hoppas, hoppas att du kan få hjälp så att du får må bättre
kramar

#5 - - Birgitta:

Så tråkigt att kroppen bara rasar. Man behöver få känna sig frisk ibland. Men för dig är det så korta stunder:-(
Det där lilla pyret var gulligt. Jag föredrar själv större hundar, men visst smälter man av små valpar. Och såååå mycket hyss de kan hinna med, innan de bara kollapsar och somnar.
Ha det gott
Kram

#6 - - mariellejohnsson:

Jag har undrat och saknat dig. Har inte haft tillgång till mina favoriter då mitt internet pajjat totalt. Men oavsett så vill jag att du ska veta att jag ofta tänker på dig.
Många många kramar!

#7 - - cathrin:

En söt valp gör mycket för hälsan. Man blir så glad, det gör gott. Att känna sig trött och hängig och att kroppen vill mindre än hjärnan - det är tärande. Jag hoppas innerligt att du får en medicin nu som gör dig piggare! Kram

#8 - - Anonym:

Förstår det är jobbigt då du känner detta.
Men.......en sån sööööt valp får nog dig på bättre humör.
Vov...vov..vov..

En nattikram från mig!

#9 - - TantGlad:

Anonym var jag.
Råkade klicka fel i mobilen.

#10 - - Gitsan:

Jag vet hur frustrerande det kan vara när kroppen och knoppen inte är överens. Hoppas det vänder snart.